MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Logon WIN98SE
Fra : Jan Nielsen

Dato : 27-03-05 14:02

Hej

Min knægt har fået en logonboks
til at komme frem hver gang maskinen starter.
Hvordan får jeg den s.... logon væk igen ?

Iøvrigt kan man bare trykke anuller, og så
komme på computeren.
Hvis man nu gerne ville have en logon der vitterligt
forhindrede andre i at starte computeren,
hvordan gør man det ?

Jan

Fra : Anders Lund

Dato : 27-03-05 15:48

Jan Nielsen wrote:
> Min knægt har fået en logonboks
> til at komme frem hver gang maskinen starter.
> Hvordan får jeg den s.... logon væk igen ?

Prøv at slette (flytte) alle .pwl væk fra Windows mappen. Genstart og
første gang den spørger om brugernavn og password trykkes der bare OK,
hvorefter den ikke burde spørge om det mere. Kan ikke lige huske om der
er en mere elegant løsning.

> Iøvrigt kan man bare trykke anuller, og så
> komme på computeren.

Det er fordi Windows 9X er et enkelt brugersystem.

> Hvis man nu gerne ville have en logon der vitterligt
> forhindrede andre i at starte computeren,
> hvordan gør man det ?

Skifter til Windows NT/2000/XP, som er flerbruger systemer.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk
I have plenty of Gmail invites - just ask!

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 27-03-05 17:28

Anders Lund wrote:
> Kan ikke lige huske om der er en mere elegant løsning.

Under egenskaber for netkortet (netværksindstillinger) vælger
man 'Windows Logon' istedet for 'Netværks logon'.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 27-03-05 17:29

http://support.microsoft.com/kb/q152104/

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 27-03-05 17:33

Højreklik på netværksikonet og vælg egenskaber. Midt på dialogboksen står
der Microsoft logon eller noget lignende. Skift til Windows logon, og
Windows starter op uden en logonboks. Dette kræver dog at der ikke er noget
password til windows.

Kan du ikke huske password til computeren, skal du starte maskinen op på en
98 startupdiskette. Gå ind i C:\windows og fjern de filer der ender med
..pwl. Når du genstarter maskinen vil den spørge om et nyt password og du
giver den bare et blankt password.

Hvis du skal lave lokal sikkerhed på en Win98, skal du bruge et program som
feks. The Lock 98.

Mvh. Flemming Nielsen

Fra : Jan Nielsen

Dato : 27-03-05 18:49

Den Sun, 27 Mar 2005 18:33:28 +0200. skrev Flemming Nielsen:

> [...]
> giver den bare et blankt password.
>
> Hvis du skal lave lokal sikkerhed på en Win98, skal du bruge et program som

Mange tak.

Jan

Fra : Hans

Dato : 28-03-05 02:34

Jan Nielsen wrote:

> Iøvrigt kan man bare trykke anuller, og så
> komme på computeren.
> Hvis man nu gerne ville have en logon der vitterligt
> forhindrede andre i at starte computeren,
> hvordan gør man det ?

Opret et kodeord i maskinens bios. Så er det slut med at andre logger sig
på. Der er dog den begrænsning at der kun kan oprettes et kodeord til hele
maskinen, men det er ret effektivt.

Hans