MS Windows
briani 27239
Hvordan får jeg adgang til dokumenterne på~
Fra : Carsten

Dato : 27-03-05 14:06

Min bærbare pc er brudt sammen. Jeg har udtaget HD og monteret den i en usb
box. Når jeg prøver at få adgang til min dokumentmappe kan jeg ikke få
adgang. Dette skyldes nok at min XP på den bærbare skulle startes op med
adgangskode. Hvordan får jeg adgang til mine dokumenter gennem min usb box.
Carsten

Fra : Morten-Kristensen

Dato : 27-03-05 14:52

Det skyldes formentlig, at disken fra den bærbare er formateret med NTFS.
Hvis din nuværende bruger er administrator, kan du højreklikke på dok-mappen
og vælge Security/Sikkerhed, vælge advanced og vælge fanebladet Owner.
Her kan du sætte din nuværende bruger som ejer af mappen. Og vælg alle filer
og sub-folders. Og sæt herefter rettigheder, så din nuværende bruger har fuld adgang.

-Morten

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-03-05 15:17

Carsten skrev:

>Min bærbare pc er brudt sammen. Jeg har udtaget HD og monteret den i en usb
>box. Når jeg prøver at få adgang til min dokumentmappe kan jeg ikke få
>adgang.

Overtage ejerskabet burde gøre det.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;308421
--
Knud

Fra : cybs

Dato : 31-03-05 00:50

"Carsten" <cd@cd.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke få adgang. Dette skyldes nok at min XP på den bærbare skulle
> startes op med adgangskode. Hvordan får jeg adgang til mine dokumenter

Hej Carsten!

Fik du disse råd til at virke? For jeg kæmper med samme problem og har
fulgt samme anvisninger - men bliver stadig udelukket fra samtlige
mapper under folderen i mit navn på den løse disk. Jeg har XP-home på
begge computere - begge med servicepack2.

Surt - og i mellemtiden er min USB-box blevet usynlig, så jeg kan ikke
rode videre lige nu)-:

--
MVH

Cybs/susanne

(X=1 for email)

Fra : Carsten

Dato : 01-04-05 17:38

Nej det virker heller ikke for mig
carsten

Fra : cybs

Dato : 03-04-05 20:38

> Nej det virker heller ikke for mig
> carsten

I mellemtiden har jeg fået det til at virke! Det der snød mig, var at
det så ud, som om jeg allerede var ejer af mapperne - de stod
tilsyneladende
i mit navn - altså det navn jeg har på den nye computer. Men jeg
skulle alligevel overtage dem igen - jeg skulle vælge det samme navn
igen,
som de allerede stod i - så virkede det!

Håber, det måske kan hjælpe dig. Jeg har i modsætning til dig aldrig
haft
pasword på drevet....

Da min USB-boks kun virker når det passer den, hvilket er sjældent, har
jeg refereret efter hukommelsen - ikke så præcise anvisninger, beklager
(-:

--
MVH

Cybs/susanne