MS Windows
briani 27239
Ingen lyd i Windows Media Player 10 ved af~
Fra : Allan Jensen

Dato : 27-03-05 11:03

Når jeg afspiller en DVD film fra mit DVD drev i computeren er lyden
forsvundet fra Media Player 10.

Jeg har installeret CyberLink PowerDVD, og jeg mener at det er
herefter at lyden forsvundet i Media Player.

Lyd er med når der afspilles fra PowerDVD, og også når jeg afspiller
CD'ere og anden lyd fra computeren.

Det er altså kun når der afspilles DVD'ere fra Media Player ???

Er der nogen der kan hjælpe her ?

Mvh
Allan

Fra : Mads

Dato : 27-03-05 13:32

On Sun, 27 Mar 2005 12:02:55 +0200, Allan Jensen
<agjensen@post4.tele.dk> wrote:

> [...]
>CD'ere og anden lyd fra computeren.
>
>Det er altså kun når der afspilles DVD'ere fra Media Player ???

DVD film har ofte AC3 lyd, hvilket PowerDVD understøtter.
Det gør MS Mediaplayer ikke. Måske du tidligere har haft
en AC3 codec til Mediaplayer og den har PowerDVD så
sat ud af kraft. Prøv at geninstallere den AC3 codec.

mvh Mads

Fra : Allan Jensen

Dato : 27-03-05 22:18

On Sun, 27 Mar 2005 14:32:08 +0200, Mads <DeathTo@llSpammers.com>
wrote:

> [...]
>en AC3 codec til Mediaplayer og den har PowerDVD så
>sat ud af kraft. Prøv at geninstallere den AC3 codec.

Hej Mads

Tak for tippet, men jeg har aldrig selv installeret nogen former for
codecs i MS Mediaplayer. Den har altid før kunnet afspille DVD film
uden problemer.

Jeg kan iøvrigt heller ikke finde codecs til MS Mediaplayer 10, men
kun til de forudgående Mediaplayere.

MVH Allan