MS Windows
briani 27239
fjernstyring mellem 2 xp-maskiner
Fra : Jens Nielsen

Dato : 27-03-05 10:46

jeg har fået forbindelse således at jeg kan se skærmbilledet på
fjernkomputeren.

kan dog ikke finde noget sted hvor jeg kan få tilladelse til at overtage
fjernkomputeren, dvs. bruge mus / tastatur således at fjernkomuterbrugeren
kan se hvad jeg laver.

vi kører begge xp home edition.

på forhånd tak for hjælpen.

mvh
jens

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 27-03-05 11:39

"Jens Nielsen" <jensnielsen@mail.tele.dk> wrote:

>vi kører begge xp home edition.

XP-home mangler desværre fjernskrivebordet - Det kommer kun i XP-pro.

Du skal altså ud i alternative løsninger som f.eks vnc

http://www.realvnc.com/

<mlr>

--

The two basic principles of Windows system administration:

* For minor problems, reboot
* For major problems, reinstall

Fra : Jens Christian Mikke~

Dato : 27-03-05 14:21

"Jens Nielsen" <jensnielsen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fjernkomputeren, dvs. bruge mus / tastatur således at fjernkomuterbrugeren

Du skal klikke på knappen "Overtag styring" på den fjerne maskine, og så
skal brugeren på den anden maskine acceptere dette.

Som standard er dette dog deaktiveret, så det skal aktiveres i
kontrolpanelet først. Se evt. fejlfindingsafsnittet nederst i denne artikel:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;306791&FR=1&PA=1&SD=HSCH

Det bør også virke på Home-udgaven, jeg har ihvertfald brugt det mellem to
Home-maskiner.

/Jens

--
Jens Christian Mikkelsen