MS Windows
briani 27239
XVID - Hvilket codec?
Fra : Maxtor

Dato : 26-03-05 17:38

Jeg har på min XP Pro installeret Nero 6.0 og PowerDVD, som begge har deres
eget XVID codec, samt enten FFDshow eller XVID codec fra sourceforge.

Gspot siger at der er tre dekodere, som kan afspille XVID, men hvordan
fortæller man Windows Media Player 10 hvilket den skal bruge?

Det samme gør sig gældende med AC3, hvor der både er PowerDVD's, Nero's,
Adobe Encore's og AC3-filter der kan klare opgaven...

Problemet er at nogle XVID film crasher når de afspilles og jeg vil gerne
udelukke hvilken implementering der er defekt.

/Max

Fra : Laziter [9440]

Dato : 26-03-05 18:35

"Maxtor" <maxtor@maxtor.maxtor> skrev i en meddelelse

Jeg har også Nero og WinDVD installeret, derudover har jeg dette xvid codec
installeret:
http://www.koepi.org/xvid.shtml
(se afsnittet i toppen: Latest stable binary)
Jeg kører alle xvid/divx film problemfrit med denne.

Mvh
Benjamin

Fra : jamen

Dato : 26-03-05 18:37

Maxtor wrote:

> Gspot siger at der er tre dekodere, som kan afspille XVID, men hvordan
> fortæller man Windows Media Player 10 hvilket den skal bruge?

Jeg plejer bare at fjerne registreringen af codec'et. F.eks.:

Fjern xvid.ax:
regsvr32 /u xvid.ax

At tilføje det igen er lige så nemt:
regsvr32 xvid.ax

Fra : Maxtor

Dato : 26-03-05 18:46

"jamen" <jamen@invalid> wrote in message

> Jeg plejer bare at fjerne registreringen af codec'et. F.eks.:
>
> Fjern xvid.ax:
> regsvr32 /u xvid.ax

God ide. Det havde jeg ikke tænkt på.

Men hvad afgør hvilken af de tre aktive, jeg har i mit system, der bruges?
Er det bare den senest installerede eller hvad?

/Max

Fra : Hansen & Bennetsen

Dato : 29-03-05 15:56

Brug dog DivX som afspiller.