Skærme
Fijala 3554
Sony - 18,1" TFT eller 24" CRT???
Fra : Søren Aaholm Møller

Dato : 28-05-01 20:20

Hej

Kan ikke bestemme mig
18,1" TFTskærm

eller

24" CRT skærm

Begge Sony :-/

Hvad skal jeg vælge? Hvad er der af fordele og ulemper? (pris underordnet).

// Søren

Fra : Karsten Olesen

Dato : 28-05-01 20:29

"Søren Aaholm Møller" <swdata@image.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Kan ikke bestemme mig
> 18,1" TFTskærm
>
> eller
>
> 24" CRT skærm
>
> Begge Sony :-/
>
> Hvad skal jeg vælge? Hvad er der af fordele og ulemper? (pris
underordnet).

____________________

FORDEL TFT:
kompakt. strømbesparende, roligt og præcist billede, fancy.
ULEMPER TFT:
Dyre, dårlig optagering/opløsning, måske dårlig lysstyrke med alder.

Fordele CRT:
Billigere, mere kontrastrig ?, bedre til spil pga. opdatering/hurtighed.
Ulemper CRT.
Tung, stor, dyr i strøm.

osv,,

MVH

Fra : Søren Aaholm Møller

Dato : 28-05-01 20:38

> [...]
>
> Fordele CRT:
> Billigere, mere kontrastrig ?, bedre til spil pga. opdatering/hurtighed.

....tak for det...

....det hjalp bare ikke rigtigt...

// Søren

Fra : Karsten Olesen

Dato : 28-05-01 21:02

> ...tak for det...
>
> ...det hjalp bare ikke rigtigt...
>
> // Søren
__________________________

Hvad skal der så til for at hjælpe ?
Du er den eneste som vitterlig kender dine egne behov ?
Er du sikker på det skal være SONY ?
EIZO laver vel også fremragende skærme i den prisklasse
du måske efterlyser..eller Philips, Hitachi ??
Eller SKAL det bare være SONY..med de 2 (synlige)
streger ????

MVH

Fra : Søren Aaholm Møller

Dato : 28-05-01 21:05

> Hvad skal der så til for at hjælpe ?

Undskyld, det var ikke for at lyde uhøflig - men det er svært når der tales
om så "mange penge".

> Du er den eneste som vitterlig kender dine egne behov ?

Det vil jeg da håbe. Den skal bruges til programmering af hjemmesider og
programmer + dtparbejder mv. i den stil. Der vil ikke være så meget "spil"
på den.

> Er du sikker på det skal være SONY ?

Ja - jeg er sonyfan - med stort G... (hmm)... Så ja - jeg har også bærbar i
sony, har bestilt en netwalkman af Sony...

> EIZO laver vel også fremragende skærme i den prisklasse
> du måske efterlyser..eller Philips, Hitachi ??

Joda, men ser lidt op til Sony

> Eller SKAL det bare være SONY..med de 2 (synlige)
> streger ????

U've got the point...

// Søren

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 29-05-01 00:57

"Søren Aaholm Møller" wrote:

> Ja - jeg er sonyfan - med stort G... (hmm)... Så ja - jeg har også bærbar i
> sony, har bestilt en netwalkman af Sony...

LOL, velkommen i klubben

Skal det være et 16:9 format for ellers så kan jeg varmt anbefale F-520 den har
et super billed.

Mvh

Bruno

PS. Jeg har en NW-E3 og lyden er bare god, hvad har bestilt for en NW?