MS Windows
briani 27239
XP "Windows Installer" ikke rigtig install~
Fra : Erik Thisted

Dato : 25-03-05 21:28

"Windows Installer" ikke rigtig installeret.

Denne fejlmelding dukker op eller noget i den retning.
Hvad kan jeg gøre?
Fejlen skyldes sikkert en misforståelse i forb. m. oprydning
på HD.

Hvad kan jeg gøre ved det?

Erik Thisted

Fra : _paul

Dato : 25-03-05 21:38

Erik Thisted wrote:
> [...]
> Hvad kan jeg gøre?
> Fejlen skyldes sikkert en misforståelse i forb. m. oprydning

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;290301
finder du et lille program, som bruges til at rense registry for invalide
installeringsnøgler.
Det har hjulpet mig. Men det var ikke lige samme error message som din, som jeg sloges
med.....

Fra : Erik Thisted

Dato : 25-03-05 23:59

_paul wrote:

> [...]
> installeringsnøgler.
> Det har hjulpet mig. Men det var ikke lige samme error message som din, som jeg sloges

Det program kan heller ikke køres fordi "Windows Installer
er forkert installeret."

På min pc er der det originale program.
Vi har en anden pc med XP på i en købeversion.
Kan jeg kopiere en fil fra den velfungerende til min pc?
Vil det kunne løse problemet?

Fra : Madsen

Dato : 25-03-05 22:01

Erik Thisted wrote:
> [...]
> Hvad kan jeg gøre?
> Fejlen skyldes sikkert en misforståelse i forb. m. oprydning

Har du ændret drev betegnelser?

> Hvad kan jeg gøre ved det?

Hvis det er tilfælde er det diverse henvisninger i registregringsdatabasen
der ikke længere passer, kan rettes ved at søge og ændre drev bogstav til
den nye placering.

--
Madsen

Fra : Erik Thisted

Dato : 25-03-05 23:51

Madsen wrote:

> [...]
> der ikke længere passer, kan rettes ved at søge og ændre drev bogstav til

Der er ikke ændret drevbetegnelse.
Er bange for et jeg har slettet en fil med oplysninger.
Nu kan jeg ikke kontrollere eller defragmentere mine drev.
Kan heller ikke afinstallere SP2 og geninstallere.
Det fik jeg ellers et råd om.
Min installationsCD vil ikke køre da min installation pga
SP2 er nyere end den originale.

Fra : jda^fx

Dato : 26-03-05 00:00

On Fri, 25 Mar 2005 23:51:24 +0100, Erik Thisted raised his head in
dk.edb.system.ms-windows and came up with this:

> [...]
> Kan heller ikke afinstallere SP2 og geninstallere.
> Det fik jeg ellers et råd om.
> Min installationsCD vil ikke køre da min installation pga

Prøv at køre en Sytem file chekker: Start -> kør -> skriv sfc /scannow
Sæt din CD i drevet når du gør det. Det havde været bedre med en CD
fra samme SP niveau, men brug det du har
--
jda^fx
Som også har implementeret Usenet løsning #45933:

Fra : Erik Thisted

Dato : 26-03-05 10:44

jda^fx wrote:
> [...]
> Sæt din CD i drevet når du gør det. Det havde været bedre med en CD
> fra samme SP niveau, men brug det du har
Tak for rådet.
Det vil jeg prøve.

Fra : Erik Thisted

Dato : 26-03-05 15:32

Erik Thisted wrote:

> Tak for rådet.
> Det vil jeg prøve.
Nu har jeg prøvet. Det var ikke nok.
Bag efter prøvede jeg et andet råd.
Nu ser det rigtigt ud. Mangler dog at prøve meget for at
være sikker.
E.Th.

Fra : Peter

Dato : 26-03-05 02:06

"Erik Thisted" <erik.thisted@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det fik jeg ellers et råd om.
> Min installationsCD vil ikke køre da min installation pga SP2 er nyere end

Prøv med en reparation af Windows XP
Sæt din XP diskette i cd drevet og boot på den.
Ved 1. skærmbillede vælger du installer
Ved 2. skærmbillede trykker du F8 for at acceptere betingelserne.
Ved 3. skærmbillede vælger du R for reparation.

Vær opmærksom på, at alle opdateringer igen skal installeres.
Det samme kan gælde visse drivere.

Peter B

Fra : Erik Thisted

Dato : 26-03-05 08:42

Peter wrote:

> [...]
> Ved 3. skærmbillede vælger du R for reparation.
>
> Vær opmærksom på, at alle opdateringer igen skal installeres.

Tak Peter. Det prøver jeg.
Erik Thisted

Fra : Erik Thisted

Dato : 26-03-05 15:33

Erik Thisted wrote:

> Tak Peter. Det prøver jeg.
> Erik Thisted
Nu har jeg prøvet.
Det ser rigtigt ud. Mangler dog at prøve meget for at være
sikker.
E.Th.