MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
H: Problemer med IRQL fejl
Fra : lindaa@mail.tele.dk

Dato : 23-03-05 15:02

Hej

Min computer gik ned i går aftes, og da jeg ville starte den igen, gik
der lidt tid, og følgende fejlmeddelelse kom op:

WORKER_THREAD_RETURNED_AT_BAD_IRQL
Tekniske oplysninger:
***STOP: 0x000000E1 (0x8084DD12, 0x000000C1, 0x853187A0, 0x853187AQ)

Her foreslog den, at jeg skulle boote op i fejlsikret tilstand, hvis
deet var første gang. Det var det, så det prøvede jeg, men den kom
aldrig igang.

Jeg prøvede så igen. Denne gang kom en anden fejlmeddelelse op:

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
Tekniske oplysninger:
***STOP: 0x0000000A (0xF000EA21, 0x000000ED, 0x00000001, 0x80825E62)

Men ellers samme meddelelse, om at prøve at starte op i fejlsikret
tilstand.

Jeg har prøvet at sætte en anden HD i, Taget henholdsvis den ene og
den anden stang RAM. Fjernet diskettedrev, sat andet i. Taget mit
grafikkort ud, og brugt det der sidder på bundkortet. Taget brænder
fra, sat brænder i igen, og taget DVD drev fra.

Taget alle kabler fra og sat dem i igen. Intet har hjulpet. Hvergang
jeg starter op, kommer en af de to fejlmeddelelser frem.

Jeg har prøvet at reinstsalleret Windows igen men den går i stå kort
inde i installationen (før jeg kommer dertil, hvor jeg kan formetere
HD'en.

Er der en der kan fortælle mig hvor det er galt.

Maskinen er en AMD 2000+
en 256 + 523 RAM
Windows XP SP1 med SP2 installeret, og holdt opdateret
ECS K7VMM+ bundkort

Fra : Ukendt

Dato : 24-03-05 09:48

lindaa@mail.tele.dk wrote:
> [...]
>
> WORKER_THREAD_RETURNED_AT_BAD_IRQL
> Tekniske oplysninger:
> ***STOP: 0x000000E1 (0x8084DD12, 0x000000C1, 0x853187A0, 0x853187AQ)

Velkommen til Microsofts vidunderlige verden af informative
fejlmeddelelser, skrevet i et klart sprog som alle kan forstå!
Du kan altid prøve at slå fejlmeddelelserne op hos Microsoft og
få mere info, som du bliver endnu klogere af':

http://kortlink.dk/pvv

> Jeg prøvede så igen. Denne gang kom en anden fejlmeddelelse op:
>
> IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
> Tekniske oplysninger:
> ***STOP: 0x0000000A (0xF000EA21, 0x000000ED, 0x00000001, 0x80825E62)

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;314063

Det eneste jeg får ud af Microsofts intetsigende sludder er, at det
sansynligivs er en device driver, der laver ballade. Men det er ikke
til at sige hvilken én det er.

Havde du installeret noget nyt (hardware/software) umiddelbart før
du begyndte at få disse fejlmeldinger? Eller opdateret noget?
I så fald prøv at fjerne/afinstallere det igen og se om det ændrer noget.
Måske kan du bruge XP's Systengendannelse til at komme tilbage til
en tilstand, hvor fejlen ikke var der?

-E.G.

Fra : Poul Erik

Dato : 24-03-05 18:06

On Thu, 24 Mar 2005 09:48:16 +0100, "El Guapo"
<hold_udSNABELAyahoo.dk> wrote:

>Velkommen til Microsofts vidunderlige verden af informative
>fejlmeddelelser, skrevet i et klart sprog som alle kan forstå!

Jamen, jeg elsker også deress fejlmeddelelser

> [...]
>
>Det eneste jeg får ud af Microsofts intetsigende sludder er, at det
>sansynligivs er en device driver, der laver ballade. Men det er ikke

Se så langt troede jeg også det var, og pillede alt fra / skiftede.

> [...]
>I så fald prøv at fjerne/afinstallere det igen og se om det ændrer noget.
>Måske kan du bruge XP's Systengendannelse til at komme tilbage til

Nej, intet nyt,

Loadede "Best Performance" instillingerne i BIOS, og det har tilsyne
ladende hjulpet.

Poul Erik
Fjern cykel i adresse

--