MS Windows
briani 27239
Ikoner forsvinder
Fra : Nicolaj Larsen

Dato : 21-03-05 08:47

Hej gruppe,

Der er en lille ting der har drillet lidt og undret mig ind i mellem, nu er
det bare blevet
oftere og derfor søger jeg en opklaring på problemet.

Forstil dig du starter nogle programmer op som når du minimerer dem lægger
sig
som en lille ikon på proces linien lige til venstra for uret.
Hvis maskinen nu står tændt natten over eller bare i lang tid, så er
ikonerne for nogle
af programmerne forsvundet.

Jeg undersøger nu om programmet kører og det gør det, men ikonet vises ikke.
Forsøger jeg at starte programmet op igen fra Start, programmer osv. får jeg
selvfølgelig
en melling om at processen allerede køre. Hvis man derfor skal bruge
programmet skal
men ind i proces oversigten og lukke programmet ned, og så starte det op
igen. Det virker
så igen i en ikke defineret periode.

Problemet her er hvis det er et program der har samlet informationer så
forsvinder de også
når programmet lukkes ned.

Er der nogle her der har en ide om hvad der er årsagen til ikonerne
forsvinder fra proceslinien,
men at programmet iøvrigt kører som det skal.?

Hilsen
Nic.

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-05 09:07

Nicolaj Larsen skrev:

> [...]

> forsvinder fra proceslinien,
> men at programmet iøvrigt kører som det skal.?

Syntes du ikke det ville være på sin plads
at skrive hvilket styresystem det handler
om. Det er jo rimeligvis meget lettere at
hjælpe når man ved hvor der skal sættes
ind.

--
Otto Pæd

Fra : Filip

Dato : 21-03-05 09:22

> Syntes du ikke det ville være på sin plads
> at skrive hvilket styresystem det handler
> om. Det er jo rimeligvis meget lettere at
> hjælpe når man ved hvor der skal sættes
> ind.

Kan man ikke idag efterhånden gå ud fra at hvis man ikke skriver noget
styresystem på i sit indlæg, så er det fordi man bruger winXP. Det har de
fleste jo efterhånden (den har jo trods alt 4 år på bagen og burte være godt
integreret) Og så er det kun lige spørgsmålet om det er Pro eller Home, men
hvad er lige forskellen mellem dem ud over at Home ikke kan lave offline
filer???

Filip

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-05 09:52

On Mon, 21 Mar 2005 08:46:34 +0100 skrev "Nicolaj Larsen" <NSL@sol.dk> .

>Er der nogle her der har en ide om hvad der er årsagen til ikonerne
>forsvinder fra proceslinien,
>men at programmet iøvrigt kører som det skal.?

Jeg har et godt bud på det. Explorer.exe er det program der styrer bl.a.
bundlinien og systray (der hvor dit program ligger). På maskiner med fejl
konfigurerede / uheldigt kodede programmer, kan Explorer lukke ned og genstarte
igen. Ved denne genstart kommer sjældent alle ting med der lå i systray.

Kig i din eventlog om ikke der er spor efter sådanne nedlukninger og genstarter.

VH Martin Østerberg

Fra : Nicolaj Larsen

Dato : 21-03-05 11:30

Tak for de svar der er kommet ind til nu

Ja, jeg har dummet mig og fik ikke skrevet at jeg bruger Windows XP Pro, 512
Mb RAM
2,8 Ghz P4.
Måske dette kan udlede endnu flere guldkorn.

Nic

Fra : Cox

Dato : 21-03-05 13:01

On Mon, 21 Mar 2005 11:29:32 +0100, Nicolaj Larsen wrote:

> [...]
> Mb RAM
> 2,8 Ghz P4.
> Måske dette kan udlede endnu flere guldkorn.

Er det ikke bare fordi XP automatisk gemmer inaktive ikoner? Hvad sker der
hvis du trykker på den lille pil til venstre for uret?

Du kan sætte XP til at lade være med at gemme inaktive ikoner:

Højre-klik på din taskbar, vælg Egenskaber og fjern hakket i Gem inaktive
ikoner...

TC

Fra : Nicolaj Larsen

Dato : 21-03-05 14:53

Hej TC

Nej det er desværre ikke der "fejlen" er, jeg har "rullet gardinet ud" og
kikket nøje efter,
de er pist væk.

Nic

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 22-03-05 18:11

<Martin Østerberg> skrev i en meddelelse
> [...]
> igen. Ved denne genstart kommer sjældent alle ting med der lå i systray.
>
> Kig i din eventlog om ikke der er spor efter sådanne nedlukninger og

Hej.

Ja og det sker jævnligt på min pc, der forsvinder ikonerne også, når
explorer.exe har genstartet.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk