MS Windows
briani 27239
Koder på Delte Mapper
Fra : Bjørn E. Thorup

Dato : 20-03-05 23:32

Koder på mine delte mapper, men ikke resten af systemet? My brain er lige
brændt op, og kan ikke hitte ud af det.
OS: Win XP Pro Dans
På Forhånd Tak.
--
Bjørn E. Thorup
http://www.thabear.dk

Fra : Filip

Dato : 21-03-05 00:42

først skal du slå "enkelt visning" fra i mappeindstillingerne under "vis".
Derefter kan du under "egenskaber" for den mappe som skal kodes, vælge
"sikkerhed". Derinde kan du tildele hvem der har adgang til dine filer. Du
skal blot logge ind i mappen med samme brugernavn som fra win logon og koden
derfra (Du SKAL have defineret en kode i brugerindstillingerne inden). Du
kan også under sikkerhedsindstillingerne lave "shares" som giver andre
adgang til filerne i mappen.
Ps. hvis du ikke har konveteret til NTFS har du ikke mulighed for at lave
disse sikkerhedsindstillinger.

God fornøjelse...

Det kan godt tage noget tid når man selv sider og roder med det, men det her
ville have hjulpet mig meget hvis jeg vidste det, dengang da jeg selv skulle
have kode på mine delte mapper. Hvis du har samme adgangskode og brugernavn
(præcis) på den anden maksine får du direkte adgang til alle dine delte
mapper uden at skulle skrive kode for at komme ind. Du kan også lave en
anden brugerkonto med dertilhørende kode og så give denne bruger adgang til
dine filer. På den måde kan du give koden videre uden at tænke på at den kan
misbruges til at logge ind på din maskine med dit brugernavn og adgangskode.

Filip

Fra : Petersen_Michael

Dato : 26-03-05 09:00

In news:vTn%d.1515$9e3.752@news.get2net.dk,
Filip <annonym@get2net.dk> wrote:
> [...]
> den måde kan du give koden videre uden at tænke på at den kan
> misbruges til at logge ind på din maskine med dit brugernavn og

Hvor i XP (XP pro Dansk) sætter i koder på delte mapper / partitioner?
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Anders Lund

Dato : 26-03-05 13:13

Petersen_Michael wrote:
> Hvor i XP (XP pro Dansk) sætter i koder på delte mapper / partitioner?

Det gør man ikke. Du opretter brugere på din computer (eller domæne hvis
du har sådan et) og giver herefter disse brugere rettigheder til at
tilgå de ønskede filer/mapper.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk
I have plenty of Gmail invites - just ask!

Fra : Filip

Dato : 21-03-05 00:38