MS Windows
briani 27239
Ved opstart af XP: "Resource Conflict - PC~
Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 20-03-05 22:47

- Hvordan fixer jeg denne fejl? Ved opstart af XP får jeg denne
fejlmeddelelse:
"Resource Conflict - PCI Network Controller in slot 01...."

- Og længe har jeg fået denne fejlmeddelelse også, hvordan fixes dette:
!!! HARD DISK WARNING !!!
Hard Disk boot device har changed
or Boot sector has been modified.
Confirm the new boot sector in setup,
and run a virus scan program.

/ Thomas

Fra : Madhatter@dk.invalid

Dato : 20-03-05 23:13

On Sun, 20 Mar 2005 22:47:23 +0100, "Thomas Jacobsen"
<tj@FJERN-DETTEperson.dk> wrote:

>- Hvordan fixer jeg denne fejl? Ved opstart af XP får jeg denne
>fejlmeddelelse:
> "Resource Conflict - PCI Network Controller in slot 01...."

Lyder som om der 'er gået ged' i plug'n play delen af BIOS..

Den slags løses ved at nulstille BIOS - enten ved at flytte reset
jumperen på bundkortet frem-og-tilbage. Alternativt er der måske en
option i BIOS der nulstiller 'Extended System Configuration
et-eller-andet'...

>- Og længe har jeg fået denne fejlmeddelelse også, hvordan fixes dette:
> [...]

Den kan jeg ikke lige gennemskue - Dit system boot'er vel op, så helt
galt kan det ikke være med boot sektoren ?!

Har du mere end een harddisk ?

Hvad er det som fremkommer med meddelsen: Bios eller Windows ??

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 20-03-05 23:38

Madhatter@dk.invalid wrote:

> [...]
> jumperen på bundkortet frem-og-tilbage. Alternativt er der måske en
> option i BIOS der nulstiller 'Extended System Configuration

OK.. Det må så prøves.. Overvejer om jeg skal installere XP forfra??

> Den kan jeg ikke lige gennemskue - Dit system boot'er vel op, så helt
> galt kan det ikke være med boot sektoren ?!
Ja, systemet booter op, og plejer så at kunne køre..

> Har du mere end een harddisk ?
Nej - kun en.

> Hvad er det som fremkommer med meddelsen: Bios eller Windows ??
Det er Bios..

/ Thomas

Fra : Madhatter@dk.invalid

Dato : 20-03-05 23:52

On Sun, 20 Mar 2005 23:38:00 +0100, "Thomas Jacobsen"
<tj@FJERN-DETTEperson.dk> wrote:

>OK.. Det må så prøves.. Overvejer om jeg skal installere XP forfra??

Det er overvejende sandsynligt at problemet ligger i BIOS opsætningen,
så re-installation af XP syn's jeg skal vente lidt...

>Det er Bios..

Ok, så er det BIOS der 'skælder ud' fordi XP skriver til
boot-sektoren.

Din BIOS har en virus-beskyttelse af boot sektor området - den skal
de-aktiveres, og så tror jeg ikke du ser den famøse fejl meddelse
igen...

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 21-03-05 00:20

Madhatter@dk.invalid wrote:

> [...]
>
> Din BIOS har en virus-beskyttelse af boot sektor området - den skal
> de-aktiveres, og så tror jeg ikke du ser den famøse fejl meddelse

Jo jo! Så er den genstartet, og faktisk ikke flere fejlmeddelser.. Det lover
jo godt!! SUPER!
Jeg kan stadig ikke komme på nettet, netkortet virker, men den modtager
ingen data. Og Reparer giver intet nyt..
WinXp er faktisk installeret forfra - jeg fik dette råd fra denne gruppe 17
marts - 2005: "boot fra XP cd´en, vælg installation, vælg reparation af
tidligere installeret windows...." Dette fordi jeg ikke kunne starte den
længere, heller ikke i fejlsikret tilstand. Og det var jo et godt råd - jeg
kan se mine data igen.

Er det derfor mit internet ikke virker, pga nyinstallation?
Og mit antivirus prg. virker heller ikke / AVG..
/ Thomas

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 21-03-05 01:15

> Er det derfor mit internet ikke virker, pga nyinstallation?
> Og mit antivirus prg. virker heller ikke / AVG..
> / Thomas

Nu virker nettet igen, det var et kabel der sad forkert.
Og har installeret en ny gratis virusscanner, AntiVir.

Tusind tak for hjælpen!!!
/ Thomas