MS Windows
briani 27239
Kernel Times i Windows Task Manger Perform~
Fra : Karsten Jensen

Dato : 18-03-05 16:47

Hvad er Kernel Times i Windows Task Manger Performance??

KJ

Fra : Lars Stokholm

Dato : 18-03-05 16:58

Karsten Jensen wrote:

> Hvad er Kernel Times i Windows Task Manger Performance??

Den del af CPU-tiden der bruges på selve OSet ("kernen"), og
altså ikke på andre processer, som din browser eller whatever.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 18-03-05 20:25

On Fri, 18 Mar 2005 16:58:17 +0100, Lars Stokholm
<stokholm@despammed.com> wrote:

>Den del af CPU-tiden der bruges på selve OSet ("kernen"), og
>altså ikke på andre processer, som din browser eller whatever.

ok - hvad får man ud af at kunne måle dette ?

Fra : Lars Stokholm

Dato : 18-03-05 21:10

Karsten Jensen wrote:

> ok - hvad får man ud af at kunne måle dette ?

Tja, du kan jo se lidt om hvad årsagen til dit CPU-forbrug er. Det
kan måske spore dig lidt ind på hvordan du f.eks. kan minimere dit
CPU-forbrug (altså fortælle dig lidt om hvor du skal lede). Det er
bare en idé - der kommer fra en, som ikke bruger funktionen selv.

Hvis jeg nu kører denne batchfil:

@echo off
:a
goto a

.... så vil jeg se at en stor del af min CPU-tid går til funktioner
i kernen. Men hvis jeg i stedet kører en compiler og oversætter et
program, vil jeg se at det meste af CPU-tiden går til processer
udenfor kernen - nemlig compileren.

De to "peaks" her er hhv. min batchfil og compileren:
http://hjem.tele2adsl.dk/stokholm/shots/20050318210007.png

Fra : Karsten Jensen

Dato : 19-03-05 12:37

On Fri, 18 Mar 2005 21:10:15 +0100, Lars Stokholm

ok - takker - nu faldt 10-øren *S*