MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Administratorkonto: Insufficient privilege~
Fra : Søren Houen

Dato : 18-03-05 02:15

Jeg er ved at installere et nyt program, men løber hver gang ind i dette
problem, som jeg ikke kan komme uden om:

"Error 1303. The installer has insufficient privileges to access this
directory: C:\Documents and Settings\All Users\Dokumenter\ [...] Log on as
an administrator..."

Jeg har XP SP2 og *er* logget ind som administrator (der er kun én konto på
computeren). Jeg kan sagtens selv klikke mig ind i pågældende mappe uden
problemer.

Hvad kan der mon være i vejen?

Tak!

Søren

Fra : jda^fx

Dato : 18-03-05 02:47

On Fri, 18 Mar 2005 02:14:55 +0100, Søren Houen wrote in
dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
> computeren). Jeg kan sagtens selv klikke mig ind i pågældende mappe uden

Prøv enten at logge på som administrator i stedet for med din egen
bruger konto. Ellers kan du prøve at køre programmet fra en
kommandoprompt med administrator kontoens login. Start -> kør -> skriv
cmd så åbner der en prompt. skriv så:
runas /user:computernavn\administrator "cmd.exe"
og tryk enter. Du bliver nu bedt om administratorpasswordet, og så
åbner der en ny prompt. Så skal du navigere hen til det program du vil
installere. Hvis der findes en .msi fil, så kør den i stedet for
setup.exe med kommandoen:
msiexe /I msifil.msi ALLUSERS=2
--
jda^fx

Fra : jda^fx

Dato : 18-03-05 02:50

On Fri, 18 Mar 2005 02:46:36 +0100, jda^fx wrote in
dk.edb.system.ms-windows:

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Sludder
msiexec /I msifil.msi ALLUSERS=2
--
jda^fx

Fra : Søren Houen

Dato : 18-03-05 11:37

"jda^fx" <wh@tever.not> skrev i en meddelelse
> On Fri, 18 Mar 2005 02:46:36 +0100, jda^fx wrote in
> dk.edb.system.ms-windows:

Tak for din hjælp! Jeg har prøvet at at skrive ovenstående i kommandoprompt,
men får følgende fejl:

"1327: Logonfejl: Begrænsning på brugerkontoen. Mulige årsager: Tomme
adgangskoder er ikke tilladte, logontidsrummet er begrænset, eller der er
indført en begrænsningspolitik.

Jeg har gennem fejlsikret tilstand været inde på administratorkontoen og har
indsat adgangskode, men det hjalp ikke. Hvad kan det skyldes?

Og hvordan logger man på som administrator uden om min egen
administratorkonto - uden at skulle i fejlsikret tilstand?

Tak!
Søren

Fra : jda^fx

Dato : 18-03-05 12:14

On Fri, 18 Mar 2005 11:37:07 +0100, Søren Houen wrote in
dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
>
> Og hvordan logger man på som administrator uden om min egen
> administratorkonto - uden at skulle i fejlsikret tilstand?

Hvis du går ind i Kontrolpanel -> brugerkonti -> skift måden, hvorpå
brugere logger af og på -> og fjerner krydset i brug velkomstsiden ->
tryk andvend indstillinger og log af. Når du så logger på, skal du
skrive det brugernavn du vil logge på med, i stedet for at trykke på
en knap. Der skriver du så bare administrator og den nye kode du lige
har givet administratorkontoen
--
jda^fx

Fra : Søren Houen

Dato : 18-03-05 16:49

> [...]
> skrive det brugernavn du vil logge på med, i stedet for at trykke på
> en knap. Der skriver du så bare administrator og den nye kode du lige

Tak igen

Jeg gjorde som du skrev, men kan stadig ikke logge på som administrator. Får
følgende besked:

"Du kan ikke logge på. Årsagen er en begrænsning på din konto".

Jeg søgte efterfølgende på Google Groups for at finde en løsning, og fandt
følgende svar:

http://tinyurl.com/5sbno

hvilket kunne tyde på, at det er en begrænsning i XP Home (som jeg har),
hvorefter man kun kan logge på administratorkontoen i fejlsikret tilstand,
hvilket jeg jo også godt kan.

Problemet er bare at jeg ikke kan installere programmet i fejlsikret
tilstand, hvor jeg ikke får lov til at starte Windows Installer. Træls!

Det ser ud til at der ikke rigtig er noget at gøre...

Søren.

Fra : jda^fx

Dato : 18-03-05 20:27

On Fri, 18 Mar 2005 16:49:02 +0100, Søren Houen wrote in
dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
> tilstand, hvor jeg ikke får lov til at starte Windows Installer. Træls!
>
> Det ser ud til at der ikke rigtig er noget at gøre...

Måske er det lidt for tidligt at give op }:¤) Hvis der er en .msi fil
i det program du vil installere så kan du prøve at køre den den fra en
prompt med de parametre jeg nævnte tidligere. Muligvis kan du også
bruge ALLUSERS property efter en .exe fil. ALLUSERS=2 betyder "per
machine, if fails per user" Normalt står en installation til
ALLUSERS=1 som betyder "per machine" Sidste udvej er at prøve med
ALLUSERS="" hvilket betyder "per user" Men hvis du er den eneste
bruger af maskinen, eller den eneste der skal bruge programmet, så
betyder det ikke så meget. Det skal være med anførselstegn som er en
tom streng, i modsætning til ingenting som er en null værdi og det går
ikke
--
jda^fx

Fra : Søren Houen

Dato : 18-03-05 22:21

> On Fri, 18 Mar 2005 16:49:02 +0100, Søren Houen wrote in
> dk.edb.system.ms-windows:
>>
> Måske er det lidt for tidligt at give op }:¤)

Ja, det var for tidligt at give op. Det er nu lykkedes mig at installere
programmet ved hjælp af nedenstående løsning, som jeg fandt på internettet.

Mange tak for din indsats!

Søren

---LØSNING---
Solution 3: Use the CACLS command to assign full administrator access to the
All Users folder. (Windows 2000 and XP)
Use the CACLS command in a DOS window to manually assign full Administrator
access to the Documents and Settings\All Users folder. Full administrator
access allows the installer to create the files that Acrobat will need.
To use the CACLS command to manually assign access:
1. Log in as an administrator. If you don't have administrator rights,
contact your system administrator for assistance.
2. Choose Start > Run, and then type cmd in the Open text box. Click OK.
3. Type the following commands; include quotation marks and press Return at
the end of each line (also make sure to enter spaces between /T, /E, /C and
/G in the third line):
c:
cd "\Documents and Settings"
cacls "All Users" /T /E /C /G administrators:F
exit
Important: Enter spaces between /T , /E , /C , and /G in the third line.

Fra : jda^fx

Dato : 18-03-05 22:38

On Fri, 18 Mar 2005 22:20:49 +0100, Søren Houen wrote in
dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
> programmet ved hjælp af nedenstående løsning, som jeg fandt på internettet.

Selv tak

> [...]
> exit
> Important: Enter spaces between /T , /E , /C , and /G in the third line.

ja man skal gå mange omveje for at lave det samme i Home som man kan
gøre ved at sætte et enkelt flueben i Pro
--
jda^fx