MS Windows
briani 27239
ny windows på ekstra HD
Fra : Rasmus Carlsen

Dato : 17-03-05 22:13

Hejsa,

I min maskine har jeg flere HD ... en af dem skal i en anden maskine men med
OS på ... kan jeg blot starte maskinen med xp-cd i og så vælge at den skal
smide den på det ekstra drev?

ras

Rasmus Carlsen
www.carlsenskontor.dk

Fra : Peter

Dato : 18-03-05 00:28

"Rasmus Carlsen" <rasmus[punktum]carlsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med OS på ... kan jeg blot starte maskinen med xp-cd i og så vælge at den

Det vil nok give nogle problemer, hvis den anden maskine er bestykket med en
anden opsætning (bundkort og andet harware.

Peter B

Fra : jda^fx

Dato : 18-03-05 00:49

On Thu, 17 Mar 2005 22:12:54 +0100, Rasmus Carlsen wrote in
dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
> OS på ... kan jeg blot starte maskinen med xp-cd i og så vælge at den skal

I princippet ja. Du skal dog være opmærksom på, at når du gør det så
vil du samtidigt lave om på den boot.ini der er i maskinen så den
leder efter flere systemer når den starter. Den nye maskine vil nok
brokke sig lidt, og du skal nok også være klar med CD'er med drivere
osv. Hvad der kan være mere problematisk er, at Windows har
installeret alle sine generiske drive til det system som disken kom
fra, og som du ikke længere har brug for. Dvs. du har et system med
drivere installeret til en masse hardware som ikke er der længere.

Men er der nogen god grund til at gøre det? Hvis det er fordi du skal
have noget data med, så partitioner den, og læg al det nødvendige data
på det komende D:\ drev. Så er den lige klar til at installere når XP
er kørt ind på den nye maskine.
--
jda^fx

Fra : jda^fx

Dato : 18-03-05 01:01

On Fri, 18 Mar 2005 00:48:48 +0100, jda^fx wrote in
dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
> have noget data med, så partitioner den, og læg al det nødvendige data
> på det komende D:\ drev. Så er den lige klar til at installere når XP

Jeg glemte en ting: Du skal også være opmærksom på, at Windows så også
en gang for alle instiller sig på at være installeret på et X:\ drev
og ikke et C:\ drev og hvad det nu kan give af irritationer
--
jda^fx