MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Driver
Fra : Ingrid Bitsch

Dato : 17-03-05 08:39

Mon nogen her ved hvor jeg kan finde en opdateret driver til digital kamera
til Windows XP.

Kameraet er Medion MD 5975,
XP finder ikke kameraet, hverken med medfølgende driver på CD eller uden.

I Windows 98 virker det.

Mvh
Ingrid

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 17-03-05 08:51

"Ingrid Bitsch" <ingridbitsch@stofanet.dk> wrote:

> [...]
>
>Kameraet er Medion MD 5975,
>XP finder ikke kameraet, hverken med medfølgende driver på CD eller uden.

Der ligger ikke noget på Medions danske site, men på det tyske
www.medion.de kan du finde en MGI Photo Suite fra 18-07-2003.

Nu kender jeg ikke Medions kamera - Men der burde vel ikke være behov
for en driver under XP. Jeg skulle forvente at kameraet ville optræde
som en USB-lagerenhed og dermed kunne anvendes umiddelbart....

Hvad sker der i 'Enhedshåndtering' når du tilslutter / fjerner kameraet
?!

<mlr>

Fra : Ingrid Bitsch

Dato : 17-03-05 09:09

Hej igen
Ja det forvententede jeg også, I enhedshåndtering er der intet at se og nu
er det afprøvet på tre maskiner som kører XP.
Den medfølgende driver er også kompatibel med XP.
Men virker som før skrevet på win98

Hilsen
Ingrid

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 17-03-05 09:22

> [...]

>er det afprøvet på tre maskiner som kører XP.
>Den medfølgende driver er også kompatibel med XP.

Mystisk - der er solgt ganske mange MD-5975 kameraer - og der er ingen
der klager over at det ikke fungerer under XP...

Og kameraet fejler vel ikke noget, når det nu fungerer under W98.

Kommer der slet ikke noget frem i 'Enhedshåndtering' når du tilslutter
kameraet - Check 'Billedbehandlingsenheder', 'Lagerenheder' og
'USB-controllere'

Check også 'Strømforsyning' under 'Egenskaber for USB-rodhubber'..

På en-eller-anden-måde skal kameraet vise sig !!!!

Hvis der slet ikke er nogen som helst reaktion er det måske fordi
strømstyring har lukket dine USB-porte - I så fald vil det hjælpe at
fjerne der relevante flueben under 'Strømstyring' i 'Egenskaber for
USB-rodhub'

<mlr>

Fra : Ingrid Bitsch

Dato : 18-03-05 09:33

Hej igen
Nu har jeg afprøvet alle forslagene, men lige lidt hjælper det.
Det er et mysterium!!
Jeg har også prøvet Medions hotline, de henviser til Medions hjemmeside for
ny driver.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 17-03-05 17:18

"Ingrid Bitsch" <ingridbitsch@stofanet.dk> skrev

> XP finder ikke kameraet, hverken med medfølgende driver på CD eller uden.

Har Medion ikke gratis hotline?

Prøv dem, har de hørt om problemet før, så kan de sikkert hjælpe dig.

Claus
--
Laver du dine egne musik CD'er? Bruger du MP3 filer?
Optager du radio og musik på din computer?