MS Windows
briani 27239
PC fryser en gang dagligt
Fra : Jan Tønder

Dato : 15-03-05 20:47

Hej.

Jeg har følgende mærkelige problem.

De seneste 3 uger fryser min computer kort efter at jeg har startet min PC
op første gang - først kører den fint, så bliver processoren meget belastet
(selv musen kan så ikke køre uden at hoppe) og til sidst fryser min PC helt.
Det eneste jeg kan gøre er at resette maskinen, hvorefter jeg kan køre uden
problemer resten af dagen. Det hele gentager sig dagen efter.

Jeg har lagt mærke til, at der i Processlinien ligger et program, som jeg
hverken kan åbne eller lukke. Det pågældende programikon i taskbaren har et
logo i form af en skærm, men der er ingen tekst der beskriver hvad det er
for et program. Dette program fremkommer, så vidt jeg kan se, kun når jeg
får det omtalte problem.

I taskbaren kan jeg se at computeren bruger vildt mange ressoucer lige inden
den fryser, men der er ingen processer (programmer) der samtidig tager mange
ressoucer - jeg har håbet at kunne finde det pågældende program der trækker
mange ressourcer på den måde, men uden held.

Er der nogen der ved hvad årsagen kan være - er der en kendt virus/orm der
opfører sig på den måde?

Kører XP SP2 med AMD Athlon XP 1900+ og har aldrig haft problemet før. Jeg
mener heller ikke jeg har installeret nye programmer i de sidste 3 uger. Har
scannet med antivirus og online-scanning på virus112, uden at finde noget.

På forhånd tak for evt. svar.

Mvh Jan T

Fra : Futte

Dato : 16-03-05 16:00

> [...]
> tager mange ressoucer - jeg har håbet at kunne finde det pågældende
> program der trækker mange ressourcer på den måde, men uden held.

Prøv at køre msconfig, og se under "start" hvad der starter op sammen med
windows.

Mvh. Futte.

Fra : Jan Tønder

Dato : 16-03-05 18:25

> Hej.
> Prøv at køre msconfig, og se under "start" hvad der starter op sammen med
> windows.
>
> Mvh. Futte.

Det vil jeg prøve - tak