MS Windows
briani 27239
SP. Programmer på D: ??
Fra : John T.

Dato : 15-03-05 15:20

Hej !
En kammerat vil lægge XP på C: og div programmer på D:
Hvad siger I til det, er det en god ide`?
John

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-03-05 15:34

Den 15-03-05 15.20 skrev John T. følgende:

> En kammerat vil lægge XP på C: og div programmer på D:
> Hvad siger I til det, er det en god ide`?

Det kan det være. Fordelen ved at adskille styresystem og programmer er
bla. at ved en geninstallation af Windows bevarer programmerne deres
indstillinger - i hvert fald de programmer som ikke gemmer
indstillingerne i registreringsdatabasen.

Det er en endnu større fordel at placere Dokumenter-mappen på drev D.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Har du fortalt din far og mor om Ludvigs Hjørne?

Fra : Hansen

Dato : 15-03-05 15:48

> [...]
> indstillinger - i hvert fald de programmer som ikke gemmer
> indstillingerne i registreringsdatabasen.

Nævn to nye programmer, der ikke gemmer i reg.db.

Fra : John T.

Dato : 15-03-05 16:02

"Hansen" <Hansen@lynge.gø> skrev i en meddelelse

>" Nævn to nye programmer, der ikke gemmer i reg.db."
Ja det mener jeg også, for hvis man holder nøje øje med installationen,
så ser man at programmet lægger filer i C: trods at man installerer på D:
og så er jeg af den overbevisning at programmet ikke vil virke
ved en ny installation af XP på C:
Begrundelsen for at lægge programmerne på D: skulle være, at man så kunne
formatere
C: og starte forfra hvis man havde fået noget snask ind man ikke kan komme
af med,
men jeg mener ikke at den metode er holdbar.
Så hellere lave et Image af disken.
John

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-03-05 17:39

Den 15-03-05 15.47 skrev Hansen følgende:

> Nævn to nye programmer, der ikke gemmer i reg.db.

Der findes en del, og jeg kan dem selvfølgelig ikke på rygraden.
Mp3DirectCut er for øvrigt vist et af dem, der opfører sig pænt. Det er
dog nok oftest mindre programmer, der benytter den "rigtige" fremgangsmåde.

Der kan forresten også være programmer som ikke skal geninstalleres,
selvom de gemmer oplysninger i registreringsdatabasen. Hvis man
geninstallerer Windows, mister de blot opsætningen, men ellers virker de
fint. Og nej, du får heller ikke en liste over den slags.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Brug filtre i Outlook Express til at holde styr på dine mails og til at

Fra : Rudi Stegen

Dato : 15-03-05 22:13

Hej Hansen, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Nævn to nye programmer, der ikke gemmer i reg.db.

Der er et hav af utilities, der ikke gør.

Der er en del mindre "egentlige" programmer a la PFE32 (text editor),
min her anvendte nyhedslæser (Xnews) o.m.a.

At Windows så ofte stopper noget ind - som fx ved de to nævnte - når
programmet anvendes første gang, er en blød plet ved Windows.
Programmerne anvender det ikke til noget.

Som vel kun alt for godt bekendt, gemmer Windows en masse, der ikke er
der fjerneste brug for at gemme. Dette gælder både nøgler i reg.basen
samt (værre) læssevis af filer.

Men du har efter min erfaring ret i, at det er få mellemstore og store
programmer, der ikke vil have noget i registreringsbasen.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-05 20:37

"John T." <kispus@despammed.com> skrev i en meddelelse
> Hej !
> En kammerat vil lægge XP på C: og div programmer på D:
> Hvad siger I til det, er det en god ide`?

en anden fordel kunne være, at man, hvis man roder med et masse programmer
(installerer, afprøver og uninstallere igen) slipper for at fragmentere
c-drevet.

Jeg har i mange år kørt med c til windows, d til programmer, e til
dokumenter, foretrukne, billeder, mail, adressekartotek osv (alt det jeg
ikke vil miste)