MS Windows
briani 27239
Q: Install XP on SATA disk ?
Fra : Bjarke Bovbjerg

Dato : 14-03-05 18:11

Hello

I've been trying to install XP on a new PC system with only one SATA HD, but
without any success. My problem is that there is no floppy to put the SATA
drivers for XP installation.

Can it be done without floppy driver and how ?

Regards
Bjarke, Horsens DK

Fra : Hansen

Dato : 14-03-05 19:25

Jeg synes, 'Bjarke Bovbjerg' lyder ret dansk.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 14-03-05 21:31

Hansen wrote:
> Jeg synes, 'Bjarke Bovbjerg' lyder ret dansk.

Ja - men indlægget er krydspostet til flere grupper - bl.a. et par
engelsk-sprogede - det er sikkert derfor, at det er på engelsk

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : ron

Dato : 14-03-05 20:52

On Mon, 14 Mar 2005 18:10:35 +0100, "Bjarke Bovbjerg"
<pihlen(TakeThisAaway)@pc.dk> wrote:

> [...]
>drivers for XP installation.
>
>Can it be done without floppy driver and how ?

Try a usb memorystick (most of them is bootable).

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 14-03-05 21:30

ron wrote:

> Try a usb memorystick (most of them is bootable).

Nope. Only from a floppydisc.
Or slipsteam the drivers into a windows cd.

http://www.maximumpc.com/how_to/reprint_2005-01-05.html

mvh
Henning

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 14-03-05 21:48

Hej,

> Nope. Only from a floppydisc.
> Or slipsteam the drivers into a windows cd.

Jeg havde ingen problemer med at installere WinXP SP2 på mine Maxtor 250GB
D10 SATA - hvorfor er der forskel?

/Glenn
(Remove "NOSPAM" in my e-mail to reply.)

Fra : N/A

Dato : 14-03-05 23:58

Fra : ron

Dato : 14-03-05 23:58

On Tue, 15 Mar 2005 03:58:26 +0545, Kadaitcha Man
<nospam@fuck-off-and-die.com> wrote:

>Glenn Rasmussen, <tyrannorex@hotmail.com>, the reeky, moon-splashed
>fundamentalist, and dish washer, buzzed:

>Du er så grim at du gør blinde børn bange. Din mor ligner en luder, knep med
>hende så du får det bedre.

>tyrannorex@hotmail.com
>tyrannorex@hotmail.com
>tyrannorex@hotmail.com
>tyrannorex@hotmail.com
>tyrannorex@hotmail.com
>
>Sut min pik.

Spotta ut gröten din danske pilsnerdrickare....

Fra : ron

Dato : 15-03-05 07:41

usenet.abuse@gmail.com ?

Fra : Bjarke Bovbjerg

Dato : 15-03-05 07:25

Hej Glenn

Måske skulle jeg prøve at finde XP SP2 installationen og prøve med denne.
Det er en Maxtor SATA disk jeg har. Formaterede du dem først med det
medfølgende SW eller kørte du lige på med XÅ installationen ?

Mvh
Bjarke

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 15-03-05 17:27

Hej Bjarke,

> Måske skulle jeg prøve at finde XP SP2 installationen og prøve med denne.
> Det er en Maxtor SATA disk jeg har. Formaterede du dem først med det
> medfølgende SW eller kørte du lige på med XÅ installationen ?

Jeg gjorde intet med diskene udover at formatere til NTFS i selve
installationen af Windows XP...

Det virkede også med WinXP SP1.

Fra : ron

Dato : 14-03-05 23:57

On Mon, 14 Mar 2005 21:30:29 +0100, "Henning Præstegaard"
<onkelhenning@not.valid> wrote:

>Nope. Only from a floppydisc.
>Or slipsteam the drivers into a windows cd.
>
>http://www.maximumpc.com/how_to/reprint_2005-01-05.html
>
>mvh
>Henning

"No", on what?
Memorystick is _often_ bootable. That is if u dont buy crap...

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 15-03-05 22:10

ron wrote:

> "No", on what?
> Memorystick is _often_ bootable. That is if u dont buy crap...

Doh.
Windows is only able to read from floppydisk, when ekstra driveres is
necessary under installation of windows. Not evan from another cdrom
is posible. So therefore is slipstreaming the driveres in to the windows
cd
necessary.

mvh
Henning

Fra : N/A

Dato : 14-03-05 23:59

Fra : ron

Dato : 14-03-05 23:59

On Tue, 15 Mar 2005 03:59:51 +0545, Kadaitcha Man
<nospam@fuck-off-and-die.com> wrote:

>Henning Præstegaard, <onkelhenning@not.valid>, the red-rimmed,
>cyanobacterial hedge-pig, and gatekeeper, boohooed:

>Du lugter af gammel raadden ost som din mor har haft oppe i røven.

.....and u put it on your breakfast sandwich....

Fra : Bjarke Bovbjerg

Dato : 15-03-05 07:22

Hej Henning

Tak for svaret, men hvad mener du med at slipstreame driverne ned på en XP
installations CD ? Kan XP godt finde driverne fra dens egen CD ?

Mvh
Bjarke

Fra : Mogens Beltoft

Dato : 15-03-05 17:14

Bjarke Bovbjerg wrote:
> Hej Henning
>
> Tak for svaret, men hvad mener du med at slipstreame driverne ned på en XP
> installations CD ? Kan XP godt finde driverne fra dens egen CD ?

Når man slipstreamer lægger man normalt Service Pack 2 på XP CD'en og
brænder en ny slip streamet XP SP2 CD.

Derudover kan man lægge ekstra drivere ind på CD'en, således at XP selv
finder den rigtige driver under installering.

Jeg har gjort det til min Silicon Image SiL 3112 SATARaid Controller på
mit A7N8X Deluxe bundkort.

/Mogens

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 15-03-05 22:13

Bjarke Bovbjerg wrote:

> Tak for svaret, men hvad mener du med at slipstreame driverne ned på
> en XP installations CD ?
Læste du ikke linket? Du har jo bevist at du kan engelsk og jeg er
ikke
god til at forklare hele processen.

> Kan XP godt finde driverne fra dens egen CD ?

Nemlig ja. Når de er der.

mvh
Henning

Fra : ÐIÇK

Dato : 15-03-05 22:19

Henning Præstegaard bräkte:

> Læste du ikke linket? Du har jo bevist at du kan engelsk og jeg er
> [...]

Hvarner smager en Tuborg best?
--
ÐIÇK

Fra : Bjarke Bovbjerg

Dato : 15-03-05 22:55

Nå men OK så prøver jeg at tygge mig igennem det

Tak for hjælpen.