MS Windows
briani 27239
Windows Spørger efter driver til Denne gui~
Fra : Torben

Dato : 14-03-05 15:39

Hej

Min Windows 98 SE siger:

Denne guide søger efter nye drivere til:
" VIA Standard PCI to ISA Bridge Og så skal jeg klikke 'næste'"

Jeg kan ikke finde driveren da jeg ikke ved hvor jeg skal få den fra.
Hvor finder jeg denne driver henne?
Hvad skal jeg gøre når windows "siger" dette?

Søger jeg i microsoft knowledge base får jeg ikke andet end :

"Søgte du efter via standard pci to internet security and acceleration
server bridge eller via standard pci to isa server bridge?"

Dette giver ingen resultater.

Med Venlig Hilsen
Torben

Fra : Jan Rose Iversen

Dato : 14-03-05 16:27

Prøv følgende link. http://downloads.guru3d.com/download.php?id=16 og
download en VIA 4in1 v4.?? driver.

Hilsen Jan "Post"

Fra : Torben

Dato : 14-03-05 18:19

Jeg går desvære ikke på downloads. Dem kender jeg godt. Ikke et sandfærdigt
site. Meget farligt

Men hvorfor nævner du VIA 4in1 v4.?? driver.
i dette sammenhæng?
-
Torben

Fra : Torben

Dato : 14-03-05 18:38

Skal lige sige at jeg installere faktisk via4in1 og efter opstart beder
windows alligevel om VIA Standard PCI to ISA Bridge driveren.
-
torben

Fra : Peter

Dato : 14-03-05 16:42

> [...]
>
> "Søgte du efter via standard pci to internet security and acceleration
> server bridge eller via standard pci to isa server bridge?"

Du skal finde ud af hvad dit bundkort hedder og hvem der har lavet det.
Derefter går du ind på producentens website, finder bundkortet og downloader
de nødvendige drivere.

Peter B

Fra : Torben

Dato : 14-03-05 18:23

Ja det er jeg faktisk godt klar over.
Jeg har hentet alle de drivere de udbyder til bundkortet.
Har jo også bundkort cd'en med de gamle drivere på. Så jeg ved havd jeg
skal have og hvad drivere jeg skal bruge hedder. Ikke et problem der.
Men det er åbentbart en windows driver som bare windows selv tager sig af at
installere og Via ikke behøver at levere driver til...måske.
-
Torben

Fra : Peter

Dato : 14-03-05 20:53

> [...]
> at
> installere og Via ikke behøver at levere driver til...måske.

Det tror jeg ikke det er. Umiddelbar vil jeg tro, at det er AGP eller IDE
driver til dit bundkort du skal installere.
Ved nogle bundkort går det helt automatisk efter en menu, ved andre skal man
selv installere særskilt.
PCI bridge er ikke en windows driver, men en chipset driver.

Peter B

Fra : Torben

Dato : 15-03-05 06:31

Okey. Jeg tror at jeg bare lader windows tage den viamach.inf som den _selv
finder_ og sluger til sig, når jeg beder den om selv at finde en passende
driver, vel at mærke efter at via4in1 pakken er "installeret". Men det er
ikke til at vide om det er den 100 % rigtige.
Dog virkede systemet stabilt med den driver og dog alligevel har jeg det
lidt som om at grafikkortet/eller systemet ikke kører optimalt. det opdager
jeg i spil. Men det kan være andre ting.
-