MS Windows
briani 27239
problemmer med outlook express og explore ~
Fra : nonspam@mail.com

Dato : 14-03-05 12:13

Problemmerne drejer sig om XP pro samt Outlook express og explore browser.
Disse ting er opstået efter sønnen eller hans kammerrat har Surfet på
Nettet.Der må være kommet et Spyware eller Virus, angreb,jeg har brugt
både VIRUS SCANNEROG SPYWARE SCANNER ( "AntiVir" - . "Ad-Aware SE
Personal - Microsoft AntiSpyware" PLUDS DIVS.ANDRE PROGR.) Intet
syntes,at hjælpe!

Problemmerne viser sig ved,at Microsoft Update ikke virker mere,jeg får en
meddelelse om, at jeg skal prøve hjælpe siderne.Jeg kan heller ikke vælge
opstart side mere på Explore,gar jeg ind i funktioner og trykker pån
Internetindstill. viser den Blank side der ikke kan ændres ,hvis der sker
noget, så popper der en side op, der heder Microsoft web search med
div.reklamer for Viargra etc.Roder jeg for meget med div. værktøjerne,
fryser hele Lortet!!

"AntiVir" har jeg måtte afskaffe,den bibede hele tiden uanset om alt var
fjernet og istedet bruger jeg nu, AV EzTrust virus skanner.Jeg er sgu ikke
meget for ,at unistall det hele han køre med XP pro,jeg orker det kke,hvad
gør jeg.

Jeg har efterhånden fået en del hjælp her i denne newsgr. så jeg håber I
bære over med mig endnu engang.

mvh jama

Fra : pwee

Dato : 14-03-05 12:34

<nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> gør jeg.
>
> Jeg har efterhånden fået en del hjælp her i denne newsgr. så jeg håber I

det lyder godt nok som en grim sag, og hvis din XP har fået besøg af diverse
uautoriserede ravl og crab, kan være en næsten uoverskuelig opgave at rydde
op.
du har selvfølgelig en back up....a la Ghost eller andet..........nå
ikke""""
så er mit forslag, at installere XP igen, husk Antivirus, firewall og evt
spamfilter, så har du en frisk.
og husk så at lave en back-up, så er det ulige nemmere næste gang, hvor de
små labaner
har kigget på de "grimme" sider.
//v/h peewe

Fra : mvama@hotmail.com

Dato : 14-03-05 15:17

"pwee" <peewee@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> spamfilter, så har du en frisk.
> og husk så at lave en back-up, så er det ulige nemmere næste gang, hvor de

Mange tak for dit svar,jeg har faktisk indstill.XP.med R ,altså ikke den
første Rep.der viser sig..Dette resulteret,at jeg bagefter ikke kunne komme
til,at indstill.update igen,og da dette er en nødvendighed når man har
rep.XP,så er jeg lidt på den.Jeg har fået den til,at køre nogenlunde,men
helt fin,er den ikke,men nok til jeg ikke gider Format og Install.igen. !!
Ja ,selvfølgelig havde jeg ikke Backup på XP.Dette hænger nok sammen med ,
at jeg er nybegynder ,hvad angår XP.Selvfølgelig må jeg lære dertte.
Det jeg spekulere på,er om der er en muglighed for,at install "ie6setup"
påny,men dette kan ikke gøres nu,når jeg prøver siger Windows,at der køre en
nyere kopi på systemet.Jeg tror nemlig noget af misaren skyldes,at
"ie6setup" kunne trænge til,at blive geninstill.igen,men hvordan.

Mvh, Jama

Fra : Erik Møller

Dato : 14-03-05 17:28

Du har selvfølgelig prøvet gendannelse i systemværktøjer!!!

Fra : pwee

Dato : 14-03-05 17:29

> [...]
> gør jeg.
>
> Jeg har efterhånden fået en del hjælp her i denne newsgr. så jeg håber I

Selfølgelig har vi alle været nybegyndere på et eller andet tidspunkt.
min erfaring siger mig...ryd alt det gamle og læg en ny på, jeg tror det
betaler sig,
så er du ihvertfald sikker på at din pc er ok. Det er ikke ligetil at hjælpe
pr. distance
det med at gide kan du godt glemme, det ta`r jo ikke SÅ lang tid.
once again...husk back-up o:>
//pewee

Fra : nonspam@mail.com

Dato : 14-03-05 19:55

> [...]
> once again...husk back-up o:>
> //pewee
>
> Tak for svaret ,hvis det ikke køre ja så følger jeg dit råd.Jeg har lige
lavet en ren install til min egen pc en bærbar.Jeg står for familiens 3
computere 2 XP og konens win98se.Så af og til er der noget at se til ,men
tak for svarene.
Mvh.jama

Fra : nonspam@mail.com

Dato : 15-03-05 15:56

> [...]
> lavet en ren install til min egen pc en bærbar.Jeg står for familiens 3
> computere 2 XP og konens win98se.Så af og til er der noget at se til ,men

Jeg glemte at spørge,om der er en mugelighed for at geninstall. outlook
expres påny og der igennem få en ren install.af explore.browser da den ikke
fungere. Kan ikke update Xp mere? Mvh. jama

Fra : Erik Møller

Dato : 15-03-05 18:57

Kik tråden længere nede omkring den 24-2 ´`explore problem´`.

Vh. Erik