MS Windows
briani 27239
program rækkefølge i xp
Fra : Asian movies

Dato : 11-03-05 22:54

Hej

hvordan opsætter man program rækkefølgen i windows xp, det jeg er ude efter
er at få lov til at bestemme
hvilke processer som startes først, feks. at starte antivirusprogrammet før
alt andet...

Hilsen

Rene

Fra : emj

Dato : 11-03-05 23:05

On Fri, 11 Mar 2005 22:53:56 +0100, "Asian movies"
<asian-movies@asian-movies.dk> wrote:

>feks. at starte antivirusprogrammet før
>alt andet...

Læg en genvej til virusprogrammet i START/programmer/start.
Hilsen emj

Fra : ///M

Dato : 11-03-05 23:20

emj wrote:

> Læg en genvej til virusprogrammet i START/programmer/start.
> Hilsen emj

Mmm - det får da ikke hans program til at blive startet før fx. services, og
han kan da heller ikke styre rækkefølgen, hverken blandt indholdet i
Start-mappen eller totalt set.
Er ked af at sige det, men jeg har ikke noget bud på løsningen af
spørgsmålet, men ovenstående svar hjælper ikke noget.

Normalt sørger AV programmer da også selv for at komme foran i køen, men
hvis man skulle ønske at hjælpe et givent program, så ved jeg ikke hvordan.

///M

Fra : Asian movies

Dato : 11-03-05 23:41

desværre er det sådan at AV programmer ikke kommer først i køen, grunden til
mit spørgsmål
er at jeg har en computer som jeg har "svinet" til med muligt skrammel som
starter
alt muligt op og downloader ting....disse ting ligger som processer og
startes åbenbart
før mit antivirus program, og når jeg starter en fuld scanning finder
antivirus programmet
dem ikke i hukommelsen, det jeg vil finde ud af er om antivirusprogrammet
vil "se" disse programme
hvis det er startet før de andre programmer loades

Rene

Fra : PSG

Dato : 12-03-05 00:01

"Asian movies" <asian-movies@asian-movies.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vil "se" disse programme
> hvis det er startet før de andre programmer loades

Kan du ikke bare slå dem fra? Tryk Start, vælg 'Kør', skriv msconsig og vælg
fanebladet Start - der kan du vælge hvilke programmer der skal starte op
sammen med Windows. Når de er slået fra kan du så fjerne dem med Adaware
eller Spybot.

Held & lykke med det.

- Patrick

Fra : Göran Wennerström

Dato : 12-03-05 12:28

"PSG" <psgMYRE@get2net.dk> skrev

> Kan du ikke bare slå dem fra? Tryk Start, vælg 'Kør', skriv msconsig

Skal det ikke være: msconfig ?

Venlig hilsen Göran.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-03-05 12:27

Den 11-03-05 23.41 skrev Asian movies følgende:

> [...]
> alt muligt op og downloader ting....disse ting ligger som processer og
> startes åbenbart før mit antivirus program

Hvis du har virus eller spyware, der ikke kan fjernes, kan du prøve at
starte i fejlsikret tilstand. Hold tasten F8 nede under opstarten af
computeren. Du får vist en tekstmenu, vælg Fejlsikret tilstand. Kun de
allermest nødvendige programmer og drivere startes, så spyware og virus
startes normalt ikke. Du kan nu selv starte dit antivirus- sller
antispywareprogram, og tjekke og evt. rense computeren for skidt.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hjælp til begyndere og uøvede computer- og internetbrugere