MS Windows
briani 27239
I hvilken fil ligger serienummeret på en X~
Fra : MIC

Dato : 10-03-05 22:12

Hello NG!
Jeg har fået en brugt Amitech computer med et original Windows XP
serienummerlabel på kabinettet. Amitech's CD med XPinstallationen er ikke
med.
Jeg har også en anden OEM Home XP CD fra min anden computer. I denne XP CD
er serienummeret gemt i en eller anden fil. Hvad hedder filen?
Det jeg gerne vil er følgende: Jeg vil genskabe en XP CD som er med det
serienummer fra Amitech computeren eller bare spørge efter et serienummer
under installationen, så jeg kan installere XP'en med det korrekte
serienummer.
mvh MIC

Fra : Henning

Dato : 10-03-05 22:25

On Thu, 10 Mar 2005 22:12:07 +0100, "MIC" <NO@spamSERVER.COM> wrote:

> [...]
>serienummer fra Amitech computeren eller bare spørge efter et serienummer
>under installationen, så jeg kan installere XP'en med det korrekte

winnt.sif
Ligger vistnok i i386-biblioteket.

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : jda^fx

Dato : 10-03-05 23:57

On Thu, 10 Mar 2005 22:12:07 +0100, MIC wrote in
dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
> serienummer fra Amitech computeren eller bare spørge efter et serienummer
> under installationen, så jeg kan installere XP'en med det korrekte

I selve CD'erne ligegr der ikke noget unikt. De er lavet ud fra en
glasmaster og derefter spyttet ud i cirka en gazziliart eksemplarer.
Hvis de to XP'er er af samme type, dvs. home eller pro, sprog, OEM,
volume, enkelte, EDU osv. kan man efter alt sansynlighed bruge de to
forskellige //product keys// serienumre er noget andet. Du er egentlig
i din gode ret til at installere XP på din Amitech, da det er en OEM
som skal følge computeren. Det er nærmere vedkommende der har beholdt
CD'en som er piraten.
--
jda^fx

Fra : Simon Nielsen

Dato : 11-03-05 01:17

"MIC" <NO@spamSERVER.COM> wrote in message
> [...]
> serienummer fra Amitech computeren eller bare spørge efter et serienummer
> under installationen, så jeg kan installere XP'en med det korrekte

Du skal bare sætte den i og installere og bruge den Product Key der sidder
klistret bag på din pc. Jeg købte en Windows XP Corporate Edition til
firmaet her forige år og jeg lavede 52 kopier af discen sådan at hver
medarbejder har en cd liggende i skuffen, det virkede ganske fint. Jeg har
prøvet at låne en af mine kammeraters danske version af XP Pro og installere
det og med samme key kunne den også installeres selvom den jeg købte er en
engelsk version, bare for at se om det virkede og det gjorde det skam,
ganske fint.

Mvh
Simon

Fra : Per Nielsen

Dato : 11-03-05 08:09

Du kan evt. flg. program (virker fint her):

Magical Jelly Bean Keyfinder 1.5 Beta 3:

http://www.majorgeeks.com/download2612.html