MS Windows
briani 27239
Væk fra skrivebordet?
Fra : Ole Thomsen

Dato : 09-03-05 18:40

Hej
Har just installeret noget bluetooth-software.
Den placere et program-ikon på mit skrivebord,
som jeg ikke gider ha' der.

Hvordan kan jeg fjerne/flytte det?

mvh
Ole

Fra : John T.

Dato : 09-03-05 20:18

"Ole Thomsen" <arntdesign@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Har just installeret noget bluetooth-software.
> Den placere et program-ikon på mit skrivebord,
> [...]

Højreklik > slet !!

John

Fra : Madsen

Dato : 09-03-05 20:22

Ole Thomsen wrote:
> Hej
> Har just installeret noget bluetooth-software.
> Den placere et program-ikon på mit skrivebord,
> som jeg ikke gider ha' der.
>
> Hvordan kan jeg fjerne/flytte det?

Kommer an på om det kun er en genvej eller det er selve programmet.
Hvis det er en genvej kan du slette den. Højre klip på ikon og vælg slet.
--
Madsen

Fra : Thomsen

Dato : 09-03-05 23:46

> Kommer an på om det kun er en genvej eller det er selve programmet.
> Hvis det er en genvej kan du slette den. Højre klip på ikon og vælg slet.
> --
> Madsen

Nej, det er desværre ikke nogen genvej.
Det er en programfil som ikke umiddelbart
kan flyttes eller slettes.
Men man må da kunne placere den et andet sted
end skrivebordet.
Lider af et mindre rengøringsvanvid.

Ole

Fra : Mickel Hedemand

Dato : 10-03-05 00:02

> Nej, det er desværre ikke nogen genvej.
> Det er en programfil som ikke umiddelbart
> kan flyttes eller slettes.

Hvorfor kan den dog ikke flyttes? Hvad får du af symptomer, når du prøver?

> Men man må da kunne placere den et andet sted end skrivebordet.
> Lider af et mindre rengøringsvanvid.

Det kan jeg sagtens følge dig i... Jeg ville nok have valgt at placere den i
\program files\ under installationen, men du har vel ikke fået muligheden.

- Mickel

Fra : Thomsen

Dato : 10-03-05 00:25

Nej, det er desværre ikke nogen genvej.
Det er en programfil som ikke umiddelbart
kan flyttes eller slettes.

> Hvorfor kan den dog ikke flyttes? Hvad får du af symptomer, når du prøver?

Ved højreklik får jeg ikke muligheden.
Når jeg prøver at flytte til skraldespand kommer der "stopskilt"

> Det kan jeg sagtens følge dig i... Jeg ville nok have valgt at placere den
> i \program files\ under installationen, men du har vel ikke fået
> muligheden.

Fik desværre ikke muligheden.

Fra : emj

Dato : 10-03-05 00:02

On Wed, 9 Mar 2005 23:46:28 +0100, "Thomsen" <arntdesign@hotmail.dk>
wrote:

>Nej, det er desværre ikke nogen genvej.
>Det er en programfil som ikke umiddelbart
>kan flyttes eller slettes.

Programmer kan da slettes. Er det et program, du skal bruge?

Hilsen emj

Fra : John T.

Dato : 10-03-05 07:56

Åbn mappen: C: programmer
Gør ruden mindre, så du kan se ikonet for programmet
på skrivebordet, marker så ikonet med venstre museknap
og hold den nede, træk så programmet ind på et tomt sted
i ruden og slip, nu skulle programmet gerne ligge i C: programmer.
Dobbelklik så på ikonet inden i mappen
og se om ikke programmet starter, hvis det gør, så smid ikonet på
skrivebordet i papirkurven.
Derefter prøver du igen om programmet starter fra C: programmer,
er det ok, så kan du tømme papirkurven, hvis ikke, så gendan
fra papirkurven.
Mvh. John

Fra : OAT

Dato : 10-03-05 15:41

> [...]
> Derefter prøver du igen om programmet starter fra C: programmer,
> er det ok, så kan du tømme papirkurven, hvis ikke, så gendan

Når jeg følger ovennævnte procedure vil windows ikke
flytte eller kopiere program-filen(ikonet).
Den tillader kun at der bliver skabt en genvej.

Ole

Fra : emj

Dato : 10-03-05 16:50

On Thu, 10 Mar 2005 15:40:36 +0100, "OAT" <oathomsen@webspeed.dk>
wrote:

>Når jeg følger ovennævnte procedure vil windows ikke
>flytte eller kopiere program-filen(ikonet).
>Den tillader kun at der bliver skabt en genvej.

Ja, selvfølgelig, men hvad er det for et program, du helt nøjagtigt
har liggende. Hvad med at være lidt meddelsom?
Hilsen emj

Fra : Thomsen

Dato : 10-03-05 19:04

> Ja, selvfølgelig, men hvad er det for et program, du helt nøjagtigt
> har liggende. Hvad med at være lidt meddelsom?
> Hilsen emj

Sorry, det er fordi jeg har været ude for det med flere
programmer. Så jeg tænkte det var et generalt problem.
Men denne gang er det efter installation af Bluetooth-USB dongel.
Programmet der følger med og som gør mig i stand til at benytte bluetooth
lægger,blandt andre steder, et programikon på skrivebordet som
ikke er til at komme af med.

I selve konfigurationen af programmet kan man vælge hvor man vil
have placeret programikonet men lige præcis skrivebordet kan man
sgu-ente-mig vælge fra.

Ole

Fra : Thomsen

Dato : 11-03-05 22:33

En venlig herre på dk.teknik.telefoni.mobil løste mit problem på følgende
måde: