MS Windows
briani 27239
Bootdisk.com
Fra : Happydane

Dato : 09-03-05 17:54

Hej.

Jeg startede tråden "Hvorfor..." og spurgte om noget, men intet svar, der en
ny...

Jeg står og skal bruge en bootdisk, men min maskine som har adgang til
internettet, har intet diskettedrev.
Er det muligt at brænde den bootdisk på CD og derefter benytte den?

Martin

--
Fjern DETTE fra min mail

Fra : Futte

Dato : 09-03-05 18:08

"Happydane" <harregaardDETTE@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> internettet, har intet diskettedrev.
> Er det muligt at brænde den bootdisk på CD og derefter benytte den?

Hej.
Ja det kan godt lade sig gøre med Nero, du skal bare brænde den som bootbar
disk.

Mvh. Futte.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 09-03-05 18:24

"Happydane" <harregaardDETTE@ishoejby.dk> wrote:

>Jeg står og skal bruge en bootdisk, men min maskine som har adgang til
>internettet, har intet diskettedrev.
>Er det muligt at brænde den bootdisk på CD og derefter benytte den?

Jep, det er selvfølgelig muligt...

Bruger du Nero, kan du f.eks brænde en boot cd med den medfølgende boot
image fil...

En anden mulighed er ultimate boot cd'en som kan hentes her:
http://www.ultimatebootcd.com/

<mlr>

Fra : Ivan [7100]

Dato : 10-03-05 22:28

> Bruger du Nero, kan du f.eks brænde en boot cd med den medfølgende boot
> image fil...

Jeg kan ikke få den til at understøtte CD-rom drev når man booter med
cd´erne lavet i nero?

> En anden mulighed er ultimate boot cd'en som kan hentes her:
> http://www.ultimatebootcd.com/

Undestøtter cd´en man laver cd-rom drev efter boot med den?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 10-03-05 22:49

"Ivan [7100]" <spørg@igruppen.dk> wrote:

>Jeg kan ikke få den til at understøtte CD-rom drev når man booter med
>cd´erne lavet i nero?

Nero's boot image indeholder samme OAK driver som Microsoft anvendte i
W98 boot disken, så den understøtter standard ATAPI CD-ROM drev....

Så vidt jeg husker ligger der også USB og Firewire drivere på disken, så
den slags CD-drev bør den også finde....

Men det er ikke sikkert at boot-disken allokerer de samme drev-bogstaver
som du bruger under windows, så du skal måske lige se dig for, inden du
finder dine cd-drev

<mlr>

Fra : Ivan [7100]

Dato : 10-03-05 23:37

> [...]
>
> Men det er ikke sikkert at boot-disken allokerer de samme drev-bogstaver
> som du bruger under windows, så du skal måske lige se dig for, inden du

aaah...den skulle emulere er a-drev....

den fandt så begge cd-rom drev, og også USB-controlleren....og så fryser
den..... :(

Men......problem løst.....

Fra : Ivan [7100]

Dato : 10-03-05 23:41

> Men......problem løst.....

Ups....fik ikke skrevet færdig....

www.bootdisk.com, lidt længere nede, har der en iso-fil liggende
klar(flashcd.iso), med info om hvordan man udvider iso-filen med egne filer
(eks. en ny bios) og derefter brænder den. Let at gå til. Simpel, effektiv
og så virker den!

Fra : jda^fx

Dato : 09-03-05 19:13

On Wed, 9 Mar 2005 17:54:19 +0100, Happydane wrote in
dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
> internettet, har intet diskettedrev.
> Er det muligt at brænde den bootdisk på CD og derefter benytte den?

Nu skriver du hverken noget om brænderprogram eller bootimage, men
hvis du bruger f.eks. Nero (den rigtige, Express stinker) er det ikke
noget problem at lave boot CD'er. Man skal så bare vælge den .img
eller .bin fil man nu har hentet til sin boot CD
--
jda^fx

Fra : Preben Larsen

Dato : 10-03-05 15:25

"jda^fx" <wh@tever.not> skrev i en meddelelse
> [...]
> noget problem at lave boot CD'er. Man skal så bare vælge den .img
> eller .bin fil man nu har hentet til sin boot CD
Hej
Er der ikke et problem med at det oftest er en EXE fil, og ikke et image,
der skal udpakkes til diskette fra Bootdisk.com ?
mvh
Preben

Fra : jda^fx

Dato : 10-03-05 23:05

On Thu, 10 Mar 2005 15:25:13 +0100, Preben Larsen wrote in
dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
> Er der ikke et problem med at det oftest er en EXE fil, og ikke et image,
> der skal udpakkes til diskette fra Bootdisk.com ?

Du skriver stadig ikke så meget om hvad og til hvem og hvordan og
hvornår og hvorfor og sådan. Men der er et fint boot image at hente
til XP lige her: http://unattended.msfn.org/global/cdimage.htm Så ved
jeg ikke om du kan bruge det, men det er en .img fil lige til at putte
på en CD
--
jda^fx