MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Fjernskrivebord Xp Pro - Home
Fra : Nederbasse

Dato : 09-03-05 17:21

Hejsa

Hvordan opretter man forbindelse til med fjernskrivebord til en XP Home på
et LAN
Prøver jeg kommer der en besked om at den ikke kan finde computeren
Er der noget i Windows Firewall der skal indstilles ?

LarsN

Fra : ///M

Dato : 09-03-05 17:37

Nederbasse wrote:
> [...]
> Prøver jeg kommer der en besked om at den ikke kan finde computeren
> Er der noget i Windows Firewall der skal indstilles ?

Det kan der godt være. Prøv at slå den midlertidigt fra, og se om det så
virker. I så fald kan du præcisere dit spørgsmål.

///M

Fra : Nederbasse

Dato : 09-03-05 19:00

"///M" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan der godt være. Prøv at slå den midlertidigt fra, og se om det så
> virker. I så fald kan du præcisere dit spørgsmål.

> [...]

Fra min pc med XP Pro vil jeg oprette en forbindelse til en bærbar pc med XP
Home med fjernskrivebord.
Firewall er slået fra på deb bærbare, den kan pinges og jeg har adgang til
delte mapper.
Begger computere er på samme arbejdsgruppe.
Jeg har prøvet at oprette forbindelsen ved at skrive computernavn, ip og ip
med \\ foran uden held

LarsN

Fra : Hansen

Dato : 09-03-05 19:22

"Nederbasse" <nederbasseREMOVE@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> Prøver jeg kommer der en besked om at den ikke kan finde computeren
> Er der noget i Windows Firewall der skal indstilles ?

Det gør du ikke **TIL** en Home. Du kan kun gøre det til Pro. Men du kan
gøre det med alt fra (vist nok) Windows 3.11 og fremefter...

Fra : Nederbasse

Dato : 09-03-05 19:25

"Hansen" <Hansen@lynge.gø> skrev i en meddelelse

> [...]
>>
> Det gør du ikke **TIL** en Home. Du kan kun gøre det til Pro. Men du kan
> gøre det med alt fra (vist nok) Windows 3.11 og fremefter...

Tak så gider jeg ikke bøvle mere med det

LarsN

Fra : Mickel Hedemand

Dato : 09-03-05 23:42

> Det gør du ikke **TIL** en Home. Du kan kun gøre det til Pro. Men du kan
> gøre det med alt fra (vist nok) Windows 3.11 og fremefter...

Kan man ikke gøre noget tilsvarende med Remote Assistance, der vist også er
i XP Home..? Ikke at jeg nogensinde har prøvet.

- Mickel

Fra : Calle.

Dato : 09-03-05 23:36

Nederbasse wrote:
> [...]
> Prøver jeg kommer der en besked om at den ikke kan finde computeren
> Er der noget i Windows Firewall der skal indstilles ?

kan man ikke på HOME versionen
--
Calle.