MS Windows
briani 27239
Spyware eller hvad er det ?
Fra : Martin Hansen

Dato : 09-03-05 00:06

Hej gruppe.

Jeg håber ikke dette er OT for i er mit sidste håb.

Jeg har et problem med min computer mht. at gå på nettet.

Jeg kan fint logge på messenger (men det tager længere tid), og hente mails.

Men når jeg forsøger at surfe på hjemmesider opstår problemerne. Nogle sider
kan jeg surfe på med alm hastighed 1mbit - andre kan jeg end ikke komme ind
på.

De sites jeg ikke kan komme ind på begynder browseren at indlæse, men går så
i stå efter kort tid. - den når f.eks. at hente titlen ind i menubjælken.

Jeg har testet min forbindelse på en anden pc, og her er ingen problemer.

Min tanke var derfor at jeg havde fået noget skidt ind under neglene -
selvom antivirus og antispyware ikke kunne finde noget, selvom de er
opdaterede.

Jeg har derfor forsøgt at formatere c-drevet og installere på - men samme
fejl optræder med det samme igen.

Er der nogen af jer der har en idé til hvad der kan være i vejen og hvad jeg
kan gøre ved det ?

Enhver form for hjælp vil blive værdsat.

mvh
Martin Hansen

Fra : Peter

Dato : 09-03-05 01:39

"Martin Hansen" <martinhansen1978@FJERNDETTEyahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg kan gøre ved det ?
>
> Enhver form for hjælp vil blive værdsat.

Nu skriver du ikke særlig meget om din opkopling, så mit svar bliver et gæt
på et defekt netværkskort.
Hvis du har formateret computeren og langt en ny installation ind, kan det
jo ikke være spyware!!
Det kunne selvfølgelig også være en forkert opsat firewall.

Peter B

Fra : Mickel Hedemand

Dato : 09-03-05 19:10

> Hvis du har formateret computeren og langt en ny installation ind, kan det
> jo ikke være spyware!!

Jo da, for det er de færreste, der har mulighed for at opdatere styresystem
og antivirus/-spywareprogrammer uden at koble på nettet.

- Mickel

Fra : Anders Lund

Dato : 09-03-05 06:41

Martin Hansen wrote:
> De sites jeg ikke kan komme ind på begynder browseren at indlæse, men går så
> i stå efter kort tid. - den når f.eks. at hente titlen ind i menubjælken.

Er det bestemte sider? Hvilke?

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk
I have plenty of Gmail invites - just ask!