MS Windows
briani 27239
finde formateret drev
Fra : Henrik

Dato : 06-03-05 18:48

Hey NG !
Ved ikke om det er rigtige sted jeg spørger??
Jeg skulle formatere min kones PC, som er delt i 3 drev. Jeg var
ikke lige opmærksom på, at C: drevet var i NFTS format,
så da jeg skrev "format c:" i dos var det D: drevet der forsavndt
Er der noget at gøre for at finde "det tabte" ??

Mvh Henrik

Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 06-03-05 20:03

Henrik wrote:
> Jeg skulle formatere min kones PC, som er delt i 3 drev.

Vrøvl. Du kan ikke "formatere en PC". Formatering i den forstand du
taler om, betyder at skrive et filsystem til en partition. Derfor giver
det kun mening at tale om at formatere et lagermedie - f.eks. en
partition på et pladelager.

> Jeg var
> ikke lige opmærksom på, at C: drevet var i NFTS format,
> så da jeg skrev "format c:" i dos var det D: drevet der forsavndt

Hvordan skulle C-drevets tidligere filsystem have noget at gøre med om
en anden partition forsvinder?
Det tyder på, at du er kommet til at formatere en forkert partition.

> Er der noget at gøre for at finde "det tabte" ??

Hente det fra den seneste backup.

Ellers påstår dette firma, at de kan få det tilbage:
http://www.quetek.com/prod02.htm?source=google1
(find selv mere på Google)

--
Thomas Damgaard Nielsen - http://thomasdamgaard.dk
"Det er i hvert fald i størrelsesordenen 1000 eller flere om året der

Fra : Mads

Dato : 06-03-05 20:32

On Sun, 06 Mar 2005 20:02:56 +0100, Thomas Damgaard Nielsen
<tdn.usenet@gmail.com> wrote:

>Hvordan skulle C-drevets tidligere filsystem have noget at gøre med om
>en anden partition forsvinder?
>Det tyder på, at du er kommet til at formatere en forkert partition.

Hmm, lad mig gætte på at du ikke har forstand på NTFS og DOS

En NTFS partition er usynlig for DOS. Booter man en PC med både NTFS
og FAT partitioner med en boot diskette, så kan man kun se FAT
partitionerne og drevbogstaverne vil have ændret sig.
Altså er det meget nemt at komme til at formattere den forkerte.

>Hente det fra den seneste backup.

Et data-rednings program som f.eks. GetDataBack kan gøre det.
http://www.runtime.org/
Demoen kan se filerne, men du er nødt til at købe det for at
kunne redde dem over på et andet drev.

PCinspector kan det samme og er gratis, men jeg har aldrig prøvet det.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 06-03-05 21:58

"Mads" <DeathTo@llSpammers.com> skrev i en meddelelse
> PCinspector kan det samme og er gratis, men jeg har aldrig prøvet det.

Det har jeg brugt mange gange med succes. Et glimrende program.
www.pcinspector.de

Kurt

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 06-03-05 20:39

"Henrik" skrev
> [...]
> så da jeg skrev "format c:" i dos var det D: drevet der forsavndt
> Er der noget at gøre for at finde "det tabte" ??

Har fundet, men ikke selv prøvet, freeware udgave:

R-Linux Data Recovery v1.0 for Win9x/NT4/ME/Win2k/XP (1.35 mb)
From NonagsPLUS (Members) (1.35 mb)
Updated: Jan 01, 2004
Author: R-tools Technology Data Recovery
file system. File recovery after power failure, system crash, virus infection or
partition reformation, even for the different file system. Unformat and unerase
tool. Creation of image files an entire disk, partition or its part. Such drive
image can be processed like regular drive. Recognition and parsing of Dynamic
(Windows 2000/XP), Basic and BSD (UNIX) partitions layout schema. Localized
names support.
Recovered files can be saved on any (including network) disks accessible by the
host operating system.
http://www.r-tt.com/
http://www.data-recovery-software.net/downloads/rlinux_en_10.exe

mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : Henrik

Dato : 08-03-05 16:53

Tak for hjælpen alle !!

Jeg fik et tip om et prg. : Recover.My.Files.v3.22
som har fundet alle filer ( dog nogen beskadigt )
eneste problem er at de hedder "genskabt fil nr"
og så går numrene bare der op ad ;o(
men endnu engang TAK

Henrik

Fra : Mads

Dato : 08-03-05 17:28

On Tue, 8 Mar 2005 16:52:37 +0100, "Henrik" <runmanqxl@0000yahoo.dk>
wrote:

> [...]
>som har fundet alle filer ( dog nogen beskadigt )
>eneste problem er at de hedder "genskabt fil nr"

Næste gang, så prøv et af de andre programmer der
blev nævnt her. ( GetDataBack eller PCinspector )
De finder nemlig de rigtige navne på filerne og så
slipper du for besværet med at skulle omdøbe dem.

mvh Mads