MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
windows se
Fra : Jorgen

Dato : 06-03-05 08:46

Hej
Jeg har en barbar Pc, Compaq, med windows Me,
som ikke køre som godt,
Jeg vil installer windows SE, med cd og boot diskette.

kan det lade sig gøre, og hvad med tegsætning og
størrelse på skrivebord m.m.

Jørgen

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-05 08:50

"Jorgen" <xxxx@xxxxl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> som ikke køre som godt,
> Jeg vil installer windows SE, med cd og boot diskette.
>
> kan det lade sig gøre, og hvad med tegsætning og

Jeg tror du mener Win 98 SE ?? Hvis det er tilfældet, og maskinen ikke er
for stærk, så lyder det som et fornuftigt skridt. ME'eren var vist
Microsoft's forsøg på en spøg

mvh
Ebbe

Fra : Jorgen

Dato : 06-03-05 09:25

Ja det er win 98 SE, jeg vil installer.

Jørgen

Ebbe <es44(at)pc(dot)dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:422ab67e$0$90238$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-05 09:31

> Ja det er win 98 SE, jeg vil installer.
>

> Jørgen

Det er bare at gå i gang.... Hvis der skulle mangle en driver eler to, så
kan den findes på www.driverguide.com ,login: drivers, password: all.

mvh
Ebbe

Fra : Jorgen

Dato : 06-03-05 13:35

tak for hjælpen

lige et spørgsmål mere

hvordan sletter jeg den ene allokeringsenhed af 2
og laver så der kun er 1.
for når jeg prøver at formater C bliver den ved
med at prøve at gendanne allokeringsenhed,
det har stået på i flere timer nu.

du må fortsat ha en god weekend

Jørgen

Fra : Henning

Dato : 06-03-05 13:53

On Sun, 6 Mar 2005 13:34:48 +0100, "Jorgen" <xxxx@xxxxl.dk> wrote:

> [...]
>og laver så der kun er 1.
>for når jeg prøver at formater C bliver den ved
>med at prøve at gendanne allokeringsenhed,

Du har en defekt harddisk

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-05 16:45

> [...]
> og laver så der kun er 1.
> for når jeg prøver at formater C bliver den ved
> med at prøve at gendanne allokeringsenhed,

Avs, den ka' jeg ikke lige se mig ud af.... Sagt på en anden måde: Den fes
ikke lige ind, jeg formoder ikke det drejer sig om to partitions ? Hvis det
er tilfældet, så skal du lige en tur omkring FDISK ( via en dos boot-disk )
og slette begge partitions, dernæst oprette en enkelt.

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-05 09:41

Jorgen wrote:
> [...]
> som ikke køre som godt,
> Jeg vil installer windows SE, med cd og boot diskette.
>
> kan det lade sig gøre, og hvad med tegsætning og

Det lyder som en god idé og det kan sagtens lade sig gøre.
Det er dog meget sansynligt at du får brug for nogle device drivere
til din Compaq, til grafik, lyd, m.m.

Prøv at "surfe" hen til HP's web-site (HP har jo "spist" Compaq).
Dér bør du kunne finde Windows 98SE -drivere til din bærbare
Compaq PC.

-E.G.

Fra : Jorgen

Dato : 07-03-05 09:06

tak for hjælpen

fortsat god dag til alle

Jørgen

Fra : Jorgen

Dato : 07-03-05 13:59

nå- jeg bliver nok nød til at skifte harddisken.
hvad koster en harddisk til en barbar PC
kan man få den her i Københavns område ?

Jørgen

Fra : Jorgen

Dato : 08-03-05 13:01

hej igen
det lykkes, ved at bruge en gammel Dos 6,2
den kunne formater harddisken uden problem,
har nu installers win 98 SE.

de driver jeg kommer til at mangle, hvilken
bibliotek skal de lages i ?
grafik, lyd m.m.

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-05 20:13

Jorgen wrote:
> [...]
> den kunne formater harddisken uden problem,
> har nu installers win 98 SE.
>
> de driver jeg kommer til at mangle, hvilken

Når du downloader drivere, kan du gemme dem hvor du selv
vil. Det er bare arkivfiler, som enten er selv-udpakkende (.EXE)
eller også skal du selv pakke dem ud (.ZIP).

Med i arkivfilen ligger også et installprogram, som bare skal køres
(hvis den da ikke gør det automatisk) og så skal den nok selv
sørge for at installere driver-filerne på rette sted.

-E.G.