MS Windows
briani 27239
XP sp2
Fra : Ukendt

Dato : 05-03-05 19:51

Ved en test på xp sp2 viser det sig at jeg på mange websider
for hver enkelt side, skal akceptere at siden vises korrekt.
Kan det mon ikke slås fra, det er fanneme da irriterende.
Jeg har slået alt til som kan slås til, activx og alt det der, under
indstillinger, og det var vel ikke meningen, men det hjælper ikke,
på hver enkelt side jeg besøger
kommer denne irriterende meddelse, FØJ !

Fra : Martin Nielsen

Dato : 05-03-05 20:11

<Sonora> skrev i en meddelelse
> [...]
> indstillinger, og det var vel ikke meningen, men det hjælper ikke,
> på hver enkelt side jeg besøger
> kommer denne irriterende meddelse, FØJ !

Har du også deaktiveret script-fejlfinding?

Martin /Helsingør

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-05 20:46

On Sat, 5 Mar 2005 20:10:51 +0100, "Martin Nielsen"
<clmnNOSP@Mget2net.dk> wrote:

> Har du også deaktiveret script-fejlfinding?

Det viser sig nu at det kun er offline at den laver den fejl,
altså filer til forsk. sites der ligger på disken,
når de er uploaded er der ikke nogen fejl (???)

Fra : Sune Storgaard

Dato : 05-03-05 22:37

sonora wrote:

> Det viser sig nu at det kun er offline at den laver den fejl,
> altså filer til forsk. sites der ligger på disken,
> når de er uploaded er der ikke nogen fejl (???)

Det er fordi at IE arbejder med forskellige zoner, de indstillinger du har
lavet har du garanteret lavet for websteder i "internet" zonen. Det er
"lokalt intranet" zonen du skal rode med før det gælder de filer du har på
din disk.

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-05 22:46

Nå ja, det havde jeg ikke tænkt på,
det er jo noget nyt - tak !
Prøver det.

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-05 23:04

On Sat, 05 Mar 2005 22:45:38 +0100, Sonora <> wrote:

> Nå ja, det havde jeg ikke tænkt på,
> det er jo noget nyt - tak !
> Prøver det.

Det hjalp desværre ikke overhovedet !

Fra : Jakob

Dato : 06-03-05 10:17

In article <p4bk211oomreok3h4snonksb4nh84k9u1b@4ax.com>, Sonora <>
says...

> Det hjalp desværre ikke overhovedet !

Prøv med firefox, personlig synes jeg den giver langt mindre af den
slags bøvl.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-05 10:57

On Sun, 6 Mar 2005 10:17:08 +0100, Jakob <no@mail.com> wrote:

> Prøv med firefox, personlig synes jeg den giver langt mindre af den
> slags bøvl.

Den bruger jeg, men de fleste andre bruger jo IE.

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-05 20:52

<clmnNOSP@Mget2net.dk> wrote:

> Har du også deaktiveret script-fejlfinding?

Det er slået til, men fullscreen winduer hvor der skal være en
scrollbar mangler scrollbaren online, men ikke offline, (???)
fra disken som før beskrevet!

Fra : Anders Lund

Dato : 05-03-05 20:27

Sonora wrote:
> Ved en test på xp sp2 viser det sig at jeg på mange websider
> for hver enkelt side, skal akceptere at siden vises korrekt.

Hvad er det du skal acceptere?

> Kan det mon ikke slås fra, det er fanneme da irriterende.

Sikkert, jeg har ikke oplevet det. Går ud fra at du taler om Internet
Explorer?

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk
I have plenty of Gmail invites - just ask!

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-05 20:42

On Sat, 05 Mar 2005 20:26:35 +0100, Anders Lund
<anders@andersonline.dk> wrote:

> Sikkert, jeg har ikke oplevet det. Går ud fra at du taler om Internet
> Explorer?

Ja

Fra : Anders Lund

Dato : 05-03-05 22:30

sonora wrote:

> Ja

Hvad med mit andet spørgsmål?

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-05 23:03

On Sat, 05 Mar 2005 22:29:39 +0100, Anders Lund
<anders@andersonline.dk> wrote:

> Hvad med mit andet spørgsmål?

"Internet Explorer har begrænset denne fil i at vise aktivt indhold,
der evt. kunne få adgang til din computer, for at hjælpe med at
beskytte din sikkerhed. Klik her for indstillinger."

Ja, det sår der øverst i vinduet i IE !
Og så skal jeg for hver side klikke på "klik her ..." og vælge "tillad
blokeret indhold, DET ER RET SURT !!!!!!,
for det kan tilsyneladende ikke slås fra !
Jeg har sat intranet til "lav" men den hopper hver gang op til
"mellemlav" igen.

Hvis jeg vælger "lav" under internet, kommer der et skilt der
fortæller at "anbefalet niveau er mellem" og så hopper den tilbage til
mellem.

Hva' hulen er det for noget mikroblød ????

Timevis spild for at få det møg til at virke,
bare nogenlunde ligesågodt som 98 :(((((((((((( ØV !!!

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-05 23:13

Så kan man finde følgende:

Sådan stoppes blokering af fil- og softwarehentninger med
blokeringsoplysninger

Denne procedure tillader, at websteder automatisk spørger dig ved
hentning af filer og software (tilsidesætter blokeringsoplysninger).

Åbn Internet Explorer.
Klik på Internetindstillinger i menuen Funktioner.
Klik på Brugerdefineret niveau under fanen Sikkerhed.
Benyt en eller begge fremgangsmåder:

Hvis du vil deaktivere blokeringsoplysninger ved filhentninger, skal
du i afsnittet Overførsler på listen under Automatisk forespørgsel om
filhentning klikke på Aktiver.
Hvis du vil deaktivere blokeringsoplysninger ved filhentninger, skal
du i afsnittet ActiveX-objekter og plug-ins på listen under Automatisk
forespørgsel om ActiveX-objekter klikke på Aktiver.

Jeg har så aktiveret ALT hvad der kan aktiveres i begge områder,
men det kan vel ikke være meningen at men skal gøre det til alm brug.
Alligevel kommer siderne op med den meddelelse (de indeholder alle
JavaScript) men ikke anden slags script.

Fra : Hans

Dato : 06-03-05 00:21

Sonora wrote:

> [...]
> Alligevel kommer siderne op med den meddelelse (de indeholder alle
> JavaScript) men ikke anden slags script.

Der er en setting i Internetindstillinger under fanen Avanceret hvor der
skal sættes et flueben:

"Tillad aktivt indhold at køre i filer på denne computer."

Den grublede jeg også længe over inden jeg fandt den.

Hans

begin 666 smile.gif
M1TE&.#EA#P`/`)$!`````+^_O___`````"'Y! $```$`+ `````/``\```(N
MC V9QY$"X6(@6GGJO0!)+3RA$XDA:&Y6JGXMIX$K%G,8^2EE]G:4?&ID%+Y#
#`0`[
`
end

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-05 00:34

On Sun, 6 Mar 2005 00:20:35 +0100, "Hans" <email@kvik.org.invalid>
wrote:

> [...]
>
> "Tillad aktivt indhold at køre i filer på denne computer."
>
> Den grublede jeg også længe over inden jeg fandt den.

Der var den ja,
man må sige at mikroblød gør det nemt for brugerne,
det står der jo også til overflod på skærmen når man installerer :)=))
Mange tak for det !

Så mangler vi bare
at den vandrette scrollbar i fullscreen vinduer
dukker op, -
men det nok en bug .