MS Windows
briani 27239
Opstart uden log on ?
Fra : Klaus Jakobsen

Dato : 01-03-05 16:50

Fornyligt lavede jeg en fuld opdatering af windows xp.
Nu bliver jeg bedt om at logge på min brugerkonti hver gang jeg starter
computeren. Da der ikke er andre brugere end mig selv, vil jeg gerne kunne
springe dette punkt over. Hvor kan jeg slå funktionen fra?

Fra : hcma

Dato : 01-03-05 18:49

"Klaus Jakobsen" <klausj@ka-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> computeren. Da der ikke er andre brugere end mig selv, vil jeg gerne kunne
> springe dette punkt over. Hvor kan jeg slå funktionen fra?

http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#slet_logon

m v h
hc

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 01-03-05 21:53

Klaus Jakobsen skrev:

> jeg gerne kunne springe dette punkt over. Hvor kan jeg slå funktionen
> fra?

Du kan lave automatisk logon med TweakUI.
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx

Fra : Pico

Dato : 02-03-05 00:28

Jesper G. Poulsen wrote:

> Du kan lave automatisk logon med TweakUI.
> http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx

Eller nedestående:

Start > Kør: control userpasswords2
Fjern flueben i 'Users must enter a user name and password to
use this computer' og klik derefter på OK.

Pico

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-03-05 12:54

Pico skrev:

> Fjern flueben i 'Users must enter a user name and password to
> use this computer' og klik derefter på OK.

Det åbner en ladeport af et sikkerhedshul. Automatisk logon med TweakUI
åbner ikke sikkerhedshuller.

Fra : Pico

Dato : 03-03-05 00:17

Jesper G. Poulsen wrote:

> Det åbner en ladeport af et sikkerhedshul. Automatisk logon med
> TweakUI åbner ikke sikkerhedshuller.

Hvad gør det så, begge løsninger bevirker at Klaus, der er eneste bruger
på maskinen, er fri for at skrive et password. Hvis du ikke er enig må
du gerne komme med en udybende forklaring.
Pico

Fra : Anders Lund

Dato : 03-03-05 07:38

Pico wrote:
> Hvad gør det så, begge løsninger bevirker at Klaus, der er eneste bruger
> på maskinen, er fri for at skrive et password. Hvis du ikke er enig må
> du gerne komme med en udybende forklaring.

Jeg tror at det fra netværket af, bliver nemmere at komme ind på
computeren, hvis man har et brugernavn man kan udnytte, hvis det ikke
har noget password. Hvis man derimod bruger et password og sætter det op
med TweakUI, har brugeren et password og er derved beskyttet på netværket.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk
I have plenty of Gmail invites - just ask!

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-03-05 13:55

Pico skrev:

> Hvad gør det så, begge løsninger bevirker at Klaus, der er eneste

Begge løsninger virker, men din løsning giver et sikkerhedshul.

> bruger på maskinen, er fri for at skrive et password. Hvis du ikke er
> enig må du gerne komme med en udybende forklaring. -- Med venlig

Hvis der ikke kræves password for adgang til maskinen er der _fuld_
adgang (læse/skrive/slette) fra netværket. TweakUI laver automatisk
logon på konsollen, ikke på netværket.

Fra : Pico

Dato : 04-03-05 00:08

Jesper G. Poulsen wrote:

> [...]
>
> Hvis der ikke kræves password for adgang til maskinen er der _fuld_
> adgang (læse/skrive/slette) fra netværket. TweakUI laver automatisk

OK, men hvad så når man ikke ved installationen behøver at bruge nogen
af mulighederne ? Ofte kan man bare installere XP uden at angive noget
password og kan looke sig direkte på uden at udfylde noget, er maskinen
i det tilfælde også sårbar fra netværket og her tænker jeg ikke på et
lokalnetværk, men internettet.
Pico

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-03-05 11:35

Pico skrev:

> angive noget password og kan looke sig direkte på uden at udfylde
> noget, er maskinen i det tilfælde også sårbar fra netværket og her

En maskine uden password har altid et åbent hul på størrelse med en
ladeport.

Fra : Edmund

Dato : 02-03-05 03:03

Klaus Jakobsen wrote:
> [...]
> starter computeren. Da der ikke er andre brugere end mig selv, vil
> jeg gerne kunne springe dette punkt over. Hvor kan jeg slå funktionen

Det er sikkert for du har kørt windows update og installeret Microsoft
..NET Framework Version 1.1, dansk

Kør windows update igen, den vil så finde en rettelse til Microsoft .NET
Framework

--
Mvh Edmund

Fra : Klaus Jakobsen

Dato : 03-03-05 16:37

Jeg har fulgt Edmunds råd og kørt en opdatering igen. Nu virker det fint
igen, uden at skulle logge på hver gang. Mange tak for hjælpen.