MS Windows
briani 27239
"Åbn med" virker ikke i dansk Win XP
Fra : DG

Dato : 27-02-05 11:24

Hvis jeg har en billedfil, som jeg gerne vil åbne ude fra stifinder med "åbn
med" funktionen, så virker det ikke. Det drejer sig om billedfiler som skal
åbens med Paint Shop Pro. Programmet åbner godt nok op, men den skriver at
der er en script fejl.

For at gøre forvirringen total, så virker dette godt i den engelske udgave
af XP???

Nogle ideer?

DG

Fra : hcma

Dato : 27-02-05 11:52

"DG" <uekndt@ukendt.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> der er en script fejl.
>
> For at gøre forvirringen total, så virker dette godt i den engelske udgave

Lav en scanning som erstatter / reparerer ødelagte systemfiler:
Start -> Kør -> sfc scannow (husk mellemrum efter sfc )
Du skal have din WinXP-cd klar. Du mister intet ved det.
m v h
hc

Fra : Bach|DK|

Dato : 27-02-05 13:20

> Lav en scanning som erstatter / reparerer ødelagte systemfiler:
> Start -> Kør -> sfc scannow (husk mellemrum efter sfc )

"sfc scannow" virker ikke. Den går i fullscreen mode med sort skærm og
så går den tilbage til skrivebordet igen. Ingen ændringer sker. Er der
ikke en anden måde man kan køre den reparation på.

--
Michael Bach

Fra : Bach|DK|

Dato : 27-02-05 13:24

Fandt så ud af at der skal skrives "sfc /scannow" istedet.

--
Michael Bach

Fra : Bach|DK|

Dato : 27-02-05 13:34

Det har jeg så prøvet, det giver ingen forskel. Den siger den ikke kan
finde filen, men det er jo noget pjat.

Jeg må nok bare leve med at jeg skal ind i programmet og bladre ned til
mappen hver gang jeg skal åbne en fil. Det er godt nok lidt mere bøvlet
og det er da også en mærkeligt fejl synes jeg. Hvis jeg åbner filen med
fx. photoshop er der ingen probs. Men PSP vil ikke.

--
Michael Bach

Fra : jda^fx

Dato : 27-02-05 15:15

On the 27 feb 2005 Bach|DK| wrote in dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
> godt nok lidt mere bøvlet og det er da også en mærkeligt fejl
> synes jeg. Hvis jeg åbner filen med fx. photoshop er der ingen

Prøv en enkelt gang når du højreklikker så gå ned og tag 'Vælg
program' og så 'Gennemse' og gå så helt ind og find programmet. Det
er sommetider det kan få sammenhængen i højreklik menuen på plads
igen.

--
jda^fx

Fra : Bach|DK|

Dato : 27-02-05 20:15

> [...]
> program' og så 'Gennemse' og gå så helt ind og find programmet. Det
> er sommetider det kan få sammenhængen i højreklik menuen på plads

Been there, done that.... samme resultat desværre.

--
Michael Bach