MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
bios ?
Fra : Claus E Beyer

Dato : 24-02-05 20:08

Hvordan kommer jeg ind i bios på min Compaq med WinME?

Er det ikke noget med at jeg skal taste "et eller andet", mens Windows starter
op?

På forhånd tak for hjælpen

Claus

Fra : Ole Axelsen

Dato : 24-02-05 20:23

"Claus E Beyer" <ceb.news@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvordan kommer jeg ind i bios på min Compaq med WinME?
>
> Er det ikke noget med at jeg skal taste "et eller andet", mens Windows
> starter
> op?

Du skal taste FØR Windows starter. Prøv med F10 tasten, det er det mest
almindelige på Compaq.

--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.

Fra : Anders Lund

Dato : 25-02-05 01:02

Ole Axelsen wrote:
> Du skal taste FØR Windows starter. Prøv med F10 tasten, det er det mest
> almindelige på Compaq.

Jeg synes også at jeg har set F2 - eller husker jeg på en anden funktion?

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk
I have plenty of Gmail invites - just ask!

Fra : Rudi Stegen

Dato : 24-02-05 20:25

Hej Claus E Beyer, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Hvordan kommer jeg ind i bios på min Compaq med WinME?
>
> Er det ikke noget med at jeg skal taste "et eller andet", mens
> Windows starter op?

Næsten. Du skal gøre det inden. Dvs. _inden_ Windows påbegynder
opstarten, da det ellers er for sent.

Almindeligvis er det Delete-tasten, der skal hyppes ned på. I væsentlig
færre tilfælde er det Escape-tasten, og jeg har været udsat for én
maskine, hvor det var F1.

Trykket skal komme, efter BIOS har fanget tastaturets signaler og inden
det bemærkes, at Windows er på maskinen (dvs. inden nogen som helst
startfil er påbegyndt).

Genstart og hak løs som en spætte på Delete-tasten, så snart Windows er
lukket ned.
Virker det ikke, har du enten ikke ramt det lille splitsekund, eller
det er en anden tast. (Gætter du på sidstnævnte, så prøv samme
procedure med Escape. Virker det heller ikke, prøv med F1).

--
Hygge fra Århus - Rudi
En mail, mailen, flere mail el. mails, alle mailene

Fra : Rudi Stegen

Dato : 24-02-05 20:27

Hej Rudi Stegen, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Almindeligvis er det Delete-tasten, der skal hyppes ned på. I
> væsentlig færre tilfælde er det Escape-tasten, og jeg har været
> udsat for én maskine, hvor det var F1.

Jeg så at Ole foreslog F10 på Compaq, så prøv den i første ombæring.

Jeg har stort set ingen som helst erfaringer mht. de dér
mærkevaremaskiner (IBM, Compaq, Dell etc.)

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-02-05 21:37

Claus E Beyer skrev:

> Hvordan kommer jeg ind i bios på min Compaq med WinME?

BIOS har intet med Windows at gøre. BIOS er en del af PC'ens hardware
og derfor vil den bedste hjælp nok kunne findes i dk.edb.hardware

Fra : Jack

Dato : 24-02-05 21:43

> BIOS har intet med Windows at gøre. BIOS er en del af PC'ens hardware
> og derfor vil den bedste hjælp nok kunne findes i dk.edb.hardware

Gaaaaapppppppppp manden har fået hjælp du behøver ikke vifte med karnovs
lovsamling.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-02-05 21:56

Jack skrev:

> Gaaaaapppppppppp manden har fået hjælp du behøver ikke vifte med

Har han?

Han har fået nogle løsningsforslag, men der er intet der indikerer at
han har fået hjælp - intet.

Fra : Claus E Beyer

Dato : 25-02-05 21:01

> Har han?

> Han har fået nogle løsningsforslag, men der er intet der indikerer at
> han har fået hjælp - intet.

Jo, jeg takker for hjælpen. Jeg véd ikke rigtigt om det var "Esc", "F10" eller
"Delete" der hjalp mig, da jeg trykkede på dem alle tre hurtigt efter hinanden
efter at have startet pc'en. Jeg fik set at tiden var korrekt sat i bios, og
undrer mig derfor meget over fejlmeddelelsen:
-----------------------------
Windows Update-fejl

Windows Update har fundet en fejl. Denne kan skyldes en unøjagtighed i
computerens indstillinger for klokkeslæt.

Sådan kontrolleres indstillingerne for dato og klokkeslæt:

Dobbeltklik på uret på proceslinjen.
Kontroller, at dato og klokkeslæt er korrekt.
-----------------------------
Det var den både på proceslinjen og i bios.

Claus

Fra : Calle.

Dato : 24-02-05 22:47

Claus E Beyer wrote:
> Hvordan kommer jeg ind i bios på min Compaq med WinME?
>
> Er det ikke noget med at jeg skal taste "et eller andet", mens
> Windows starter op?

normalt er det F10 på Compaq

--
Calle.