MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Sætte opstartstid i BIOS
Fra : Ingolf

Dato : 24-02-05 19:22

Hej

Er der nogen der ved om det er muligt at sætte en opstartstid i BIOS, så ens
computer starter på et bestemt tidspunkt? Det skal kunne lade sig gøre fra
Windows XP, eller en Dos(Dos 7.0) prompt.

Jeg har en BIOS der understøtter dette, men jeg er nødt til at gå i BIOS og
konfigurere. Det jeg ville gøre var at lade computeren starte op på et
bestemt tidspunkt, optage et tv/radio-program, og derefter sætte BIOS til
tidspunkt for næste opstart, og så lukke ned igen. Altså helt slukke for
strømmen.

Fra : Hansen

Dato : 24-02-05 20:40

"Ingolf" <Dont_Spam_ingolf@excite.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> tidspunkt for næste opstart, og så lukke ned igen. Altså helt slukke for

Mener du allersidste sætning?

Fra : Anders Lund

Dato : 25-02-05 01:01

Ingolf wrote:
> Er der nogen der ved om det er muligt at sætte en opstartstid i BIOS, så ens
> computer starter på et bestemt tidspunkt? Det skal kunne lade sig gøre fra
> Windows XP, eller en Dos(Dos 7.0) prompt.

Mit første bud: Nej. Men det kan jo være at der er nogen som har fået
den underlige idé og har lavet en BIOS som understøtter det (altså at
kunne få konfigureret det fra operativsystemet).

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk
I have plenty of Gmail invites - just ask!

Fra : Edmund

Dato : 25-02-05 05:22

Ingolf wrote:
> Hej
>
> Er der nogen der ved om det er muligt at sætte en opstartstid i BIOS,

Hvis du sætter XP i dvale kan du via planlagte opgaver starte pc´en på
et bestemt tidspunkt.

Hvilket tv/radio-program/tv-kort har du.
--
Mvh Edmund

Fra : Ingolf

Dato : 03-03-05 16:15

"Edmund" <nospam@surfpost.dk> wrote in message

> [...]
> bestemt tidspunkt.
>
> Hvilket tv/radio-program/tv-kort har du.

Ja dvale kender jeg.. men jeg vil ha' at den slukker helt ned for strømmen,
og starter igen på et tidspunkt defineret i BIOS, som selvfølgelig sættes
inden der lukkes ned. Jeg ved det er en stor sikkerhedsrisiko (fra tidligere
dialer-programmer ), og har spurgt min egen motherboard-producent; Soltek,
om de vil inkludere det i deres næste BIOS version, hvor det kræver et
password at sætte tiden for opstart. Ville bare høre om der fandtes et
program til at ændre indstillinger i BIOS, evt gennem Win9x/DOS.

TVkort er et ATI TV Wonder. Optager med programmet "IUVCR".
http://www.iulabs.com/