MS Windows
briani 27239
Digital ikke ønsket.
Fra : Erik Jakobsen

Dato : 24-02-05 10:21

Hej.

Jeg har lige installeret et Creative Soundcard her på min WIN98SE computer.

Jeg kan ikke få switchet digital off i windows media player, ved at gå ind i
indstillinger->enheder, og dobbeltklikke
på AUDIO-CD. Men det sker der ikke noget ved.

Er der andre måder, at siwtche fra digitalt til analog lyd ?

Mvh, Erik Jakobsen

Fra : Christian Cederberg

Dato : 24-02-05 10:51

On Thu, 24 Feb 2005 10:21:23 +0100, "Erik Jakobsen"
<erik_ja@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>indstillinger->enheder, og dobbeltklikke
>på AUDIO-CD. Men det sker der ikke noget ved.

Har du husket at forbinde det analoge kabel fra dit CD-rom drev til
lydkortet inde i computeren?

Med venlig hilsen
Christian Cederberg
--
Besøg min side med damplokomotivfotos http://www.damplokomotiv.dk/
For mig stoppede udviklingen hos DSB 31. maj 1970.

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 24-02-05 17:31

Christian Cederberg wrote:

> [...]
> Besøg min side med damplokomotivfotos http://www.damplokomotiv.dk/
> For mig stoppede udviklingen hos DSB 31. maj 1970.

Jo det har jeg, men det der er galt er, at der kommer en info om, at
digital er on. Det skal gøres i softwaren et eller andet sted, som jeg
ikke ved. Den oplysning jeg får er, at det kan foretages som nævnt
ovenfor i media player, men der åbnes ikke noget, når jeg dobbeltklikker.

Erik

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-02-05 19:51

Erik Jakobsen skrev:

> Er der andre måder, at siwtche fra digitalt til analog lyd ?

Det er der sikkert nok, men hvorfor?

Lydkvaliteten er bedre hvis du holder dig til digital lyd fra CD-drevet
og til lydkortet. D/A-konverteren på dit lydkort er bedre end den der
sidder i dit CD-drev.

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 25-02-05 07:23

Jesper G. Poulsen wrote:

> Det er der sikkert nok, men hvorfor?
>
> Lydkvaliteten er bedre hvis du holder dig til digital lyd fra CD-drevet
> og til lydkortet. D/A-konverteren på dit lydkort er bedre end den der
> sidder i dit CD-drev.

Det ønsker jeg egentlig heller ikke, men problemet er, at jeg ikke kan
få spilleriet igang fra windows media player på grund af den melding om
digitalt. Måske jeg skulle lægge en billede af, hvad jeg får ind i binær ?.

Mvh, Erik

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 25-02-05 09:22

Erik Jakobsen skrev:

> kan få spilleriet igang fra windows media player på grund af den

Er det et must at anvende Windows Media Player?

Jeg vil nemlig anbefale Winamp 2.91 til afspilning af musik (den fylder
også en mindre del af skrivebordet og tager færre resourcer). Prøv den;
på den måde finder vi også ud af om det er WMP der ikke kan finde ud af
det eller det er hardwaren den er gal med

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 25-02-05 14:53

Jesper G. Poulsen wrote:

> Er det et must at anvende Windows Media Player?

Næh det er det absolut ikke.

> [...]
> på den måde finder vi også ud af om det er WMP der ikke kan finde ud af
> det eller det er hardwaren den er gal med

Tak for dette Jesper. Jeg vil prøve at bruge den.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 25-02-05 16:36

Erik Jakobsen skrev:

> Tak for dette Jesper. Jeg vil prøve at bruge den.

Giv lyd hvis det virker - giv også lyd hvis det _ikke_ virker

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 27-02-05 12:34

Jesper G. Poulsen wrote:

> Giv lyd hvis det virker - giv også lyd hvis det _ikke_ virker

. Det hjalp. Nyt lydkort plus winamp, så kører det.

Tak for hjælpen

Erik