MS Windows
briani 27239
Sende og modtage SMS via PC?
Fra : Per Nielsen

Dato : 24-02-05 10:15

Hejsa.

Findes der et program eller en hjemmeside hvormed man kan sende til og
modtage SMS fra almindelige mobiltelefoner?

Hvis det er den forkerte gruppe må i lige give mig et hint

Fra : Ingolf

Dato : 24-02-05 19:23

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> wrote in message
> Hejsa.
>
> Findes der et program eller en hjemmeside hvormed man kan sende til og
> modtage SMS fra almindelige mobiltelefoner?
>
> Hvis det er den forkerte gruppe må i lige give mig et hint

Jeg kender kun til gratis SMS afsendelser.. her:
http://www.google.dk/search?hl=da&q=send+sms+gratis&btnG=S%C3%B8g&meta=

Fra : Per Nielsen

Dato : 25-02-05 15:26

Ingolf wrote:

> Jeg kender kun til gratis SMS afsendelser.. her:
> http://www.google.dk/search?hl=da&q=send+sms+gratis&btnG=S%C3%B8g&meta=

Er der evt. nogle af dem du kan anbefale mere end andre? Tænker specielt på
at sende til Telia og Sonofon mobiler. Lidt ærgerligt at man ikke kan
modtage SMS'er (fra mobiler) på PC'en, men det kommer jo nok en dag

Fra : BorreBoy

Dato : 25-02-05 11:41

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa.
>
> Findes der et program eller en hjemmeside hvormed man kan sende til og
> modtage SMS fra almindelige mobiltelefoner?

Hvis du har en SonyEricsson, er dette program ret fedt:
http://fma.sourceforge.net/

--
Med venlig hilsen,
Thomas Borre.

Fra : Per Nielsen

Dato : 25-02-05 15:29

BorreBoy wrote:
> Hvis du har en SonyEricsson, er dette program ret fedt:
> http://fma.sourceforge.net/

Jeg har ikke selv nogen mobiltelefon (synes stadig det er lidt for dyrt),
men kunne godt tænke mig at kunne sende SMS'er til mobiler samt modtage
SMS'er via PC'en.

Fra : ///M

Dato : 25-02-05 16:13

Per Nielsen wrote:

> Jeg har ikke selv nogen mobiltelefon (synes stadig det er lidt for
> dyrt), men kunne godt tænke mig at kunne sende SMS'er til mobiler
> samt modtage SMS'er via PC'en.

Du kan købe et sms-modem, men det er stadig et krav at du sætter et simkort
i den, så du kommer nok ikke udenom at skulle have et abonnement. Desuden er
modemet dyrere end en gns. mobiltelefon! :)

OT: Hvordan mener du i øvrigt Telmore er for dyrt? 0 kr i abonnement, ca. 20
øre pr. sms - krav om minimumsforbrug 50 kr/md ellers bøde på 7,50 kr.

///M

Fra : Per Nielsen

Dato : 25-02-05 17:07

///M wrote:
> Du kan købe et sms-modem, men det er stadig et krav at du sætter et
> simkort i den, så du kommer nok ikke udenom at skulle have et
> abonnement. Desuden er modemet dyrere end en gns. mobiltelefon! :)

Jo, så kunne man jo lige så godt købe en mobilos

> OT: Hvordan mener du i øvrigt Telmore er for dyrt? 0 kr i abonnement,
> ca. 20 øre pr. sms - krav om minimumsforbrug 50 kr/md ellers bøde på
> 7,50 kr.

Gælder minimumsforbruget SMS + taletid eller kun taletid? Ellers begynder
det da så småt at se interessant ud.

Det er mere minutprisen jeg tænker på. Jeg har desuden fastnettelefon hvor
jeg taler gratis med andre fastnettelefoner mellem 18-8 og hele weekenden og
alle helligdage over hele landet. Normalpris ved opringning til
mobiltelefon. Der er så selvfølgelig et fast månedsabonnement på 149,-, men
det er jeg såmænd meget godt tilfreds med indtil videre. Tænker så småt på
IP-telefoni, men venter lidt endnu, indtil de værste børnesygdomme er
overstået. Men det varer sikkert ikke så længe.

Fra : ///M

Dato : 25-02-05 17:45

Per Nielsen wrote:

> Gælder minimumsforbruget SMS + taletid eller kun taletid? Ellers
> begynder det da så småt at se interessant ud.
>
> Det er mere minutprisen jeg tænker på.

No idea - bruger den kun til at sende SMS fra - dog ikk via telefonen, men
deres hjemmeside.

///M

Fra : Paw P Larsen

Dato : 27-02-05 14:40

Per Nielsen wrote:

> Gælder minimumsforbruget SMS + taletid eller kun taletid? Ellers begynder
> det da så småt at se interessant ud.

SMS+taletid.

Fra : Per Nielsen

Dato : 27-02-05 14:52

Paw P Larsen wrote:
> SMS+taletid.

Takker

Fra : BorreBoy

Dato : 25-02-05 17:19

"///M" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> OT: Hvordan mener du i øvrigt Telmore er for dyrt? 0 kr i abonnement, ca.
> 20 øre pr. sms - krav om minimumsforbrug 50 kr/md ellers bøde på 7,50 kr.

Eller Unotel:
65 øre pr. min. og 16 øre pr. sms.
Intet krav om mindsteforbrug og abonnement

Fra : Per Nielsen

Dato : 25-02-05 17:36

BorreBoy wrote:
> Eller Unotel:
> 65 øre pr. min. og 16 øre pr. sms.
> Intet krav om mindsteforbrug og abonnement

Ser godt ud. Men er man så ikke nødt til at købe en mobiltelefon ved siden
af? Jeg har ikke lige kunnet finde noget om det på hjemmesiden:

http://www.unotel.dk/

Fra : BorreBoy

Dato : 25-02-05 18:01

> Ser godt ud. Men er man så ikke nødt til at købe en mobiltelefon ved siden
> af? Jeg har ikke lige kunnet finde noget om det på hjemmesiden:

Jo, man skal jo bruge et-eller-andet, der kan æde sim-kortet...

Fra : Per Nielsen

Dato : 25-02-05 19:09

BorreBoy wrote:
> Jo, man skal jo bruge et-eller-andet, der kan æde sim-kortet...

Jeg tænkte såmænd bare på alle de tilbud man ser hvor mobilen følger med,
men det kan jeg så forstå ikke er et tilbud Unotel kører med. Men det er så
også med til at holde de andre udgifter nede, og det er jo fint nok.