MS Windows
briani 27239
Macro til autostart af programmer eller?
Fra : Jan Rasmussen

Dato : 24-02-05 05:07

hej ng

mange i vores virksomhed starter med at starte deres PC hver morgen, ja ja.
som så mange andre ...
herefter sider de så og klikker på en masse programmer der skal åbnes og
nogle skal have koder og bruger navne der skal tastes ind... kan jeg enten
via en macro
eller lign, få computren til selv at starte de ønskede applikationer op når
den startes... eller ved at klikke på en enkelt knap, f.eks. en macro?

eller findes der en langt bedre løsning...

De bedste hilsner
JR

Fra : Villy Jensen

Dato : 24-02-05 06:45

> [...]
> når
> den startes... eller ved at klikke på en enkelt knap, f.eks. en macro?

Kan man ikke bare lægge genveje til programmerne, der skal starte, i
....\Programmer\Start\
lissom i alle andre Windows?

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 24-02-05 07:23

"Villy Jensen" <diy4wd@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Kan man ikke bare lægge genveje til programmerne, der skal starte, i
> ...\Programmer\Start\
> lissom i alle andre Windows?
>
> Mvh Villy
> http://hjem.get2net.dk/villy
Tjo... men kan en sådan genvej selv indsætte de nødvendige koder og
brugernavne??

JR

Fra : Villy Jensen

Dato : 24-02-05 17:02

> Tjo... men kan en sådan genvej selv indsætte de nødvendige koder og
> brugernavne??

1) det ved jeg ikke, men det virker umiddelbart ikke særligt "sikkert"
2) find ud af med programleverandøren, om der kan angives brugernavn og
password som startparametre ved programstart.

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Karsten Jensen

Dato : 24-02-05 09:00

"Jan Rasmussen" <jr@ØÅÅØvejen-net.dk> skrev bl.a:
> [...]
> nogle skal have koder og bruger navne der skal tastes ind... kan jeg enten

Hvad med det sikkerhedsmæssige aspekt?. Der er vel en grund til at
programmerne er beskyttet af brugerID og passwords. Men mange programmer
giver mulighed for at huske dem.

Mvh

Karsten

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 24-02-05 21:51

"Karsten Jensen" <julemandenerinvaldidogborpågrønland@dk> skrev i en
meddelelse news:421d89ad$0$181$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hvad med det sikkerhedsmæssige aspekt?. Der er vel en grund til at
> programmerne er beskyttet af bruger ID og passwords. Men mange programmer
> [...]
Ja, jeg opfatter disse kommentarr som gode råd,

virkelighedn er at der ikke er nogen der svarer på selve spørgsmål, men
focusere på hvad en sådan handling kan medføre

Men tænker man lidt over det... taster man et kode ord for at logge på PCen
og måske et for at logge på nettet....
herefter taster man et nyt kodeord for at starte 1 program og et andet
kodeord for at starte et andet program pg så fremdeles...

Hvis hver medarbejder bruger ca 10min om dagen til at starte deres PC, med
de dertilhørende koder (husk der skal jo også logges af igen)
så bruger hver medrbejder ca. en uge om året på den slags... til en eller
anden løn.... Prøv så at regne videre selv hvis det er en stor virksomhed
med amnge medarbejder!!!

Og husk så.... hvis en person absolut VIL have dine data, så får han det
uanset dine sikkerhedsanstregelser!!!