Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Told, moms mv ved handel i Belgien
Fra : Johnny

Dato : 28-05-01 18:52

Hej
Er der nogle der kan fortælle mig om der er told skat el.lign. hvis man
handler i Belgien via nettet ?
Det drejer sig om et videocamcorder til knap 9000 kr.
Prisen for det er herhjemme knap 11000 kr, så der er måske noget at spare ?!
Håber der er nogle her der ved noget om det !
Mvh Johnny

Fra : Johnny

Dato : 28-05-01 18:54

Jeg kan lige fortælle at det drejer sig om flg videocamcorder :
http://www.mistersuper.com/sony/shop/index.php?token_cur=DKK&token_oid=2001-
115-772138146&token_aff=supacat

Fra : Hans Pedersen

Dato : 28-05-01 19:17

On Mon, 28 May 2001 19:52:22 +0200, "Johnny" <marco@12mail.dk> wrote:

>Er der nogle der kan fortælle mig om der er told skat el.lign. hvis man
>handler i Belgien via nettet ?

Nopes... Belgien er et EU land, så der er ikke importtold på varer
købt dernede. Du kan endda nøjes med at betale belgisk moms (ved ikke
lige hvor høj deres momssats er) hvis firmaet har omsat for mindre end
250.000 kr. i Danmark. Hvis der er omsat for mere, betaler du 25%
dansk moms.

--
Hans Pedersen
ICQ# 9178476

Fra : Johnny

Dato : 28-05-01 19:24

Ok, det var hurtigt svar.
Tak for hjælpen !
Mvh Johnny

Fra : alex

Dato : 28-05-01 23:10

"Johnny" <marco@12mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det drejer sig om et videocamcorder til knap 9000 kr.
> Prisen for det er herhjemme knap 11000 kr, så der er måske noget at
Prøv at se prisen hos www.technikdirekt.de
jeg så nemlig at det Belgiske firma skulle have 8.889 kr for
CanonPowerShot G1 og hos Kamerahuset i
Danmark koster det 7.975 kr. så se dig for
Kamerahuset har også VideoCamcorder

Fra : Johnny

Dato : 29-05-01 16:39

Tak for dit svar, men jeg har lige været inde på den tyske side, og her skal
de have stort set det samme som i Belgien.
Det er åbenbart også billigt i den butik i Tyskland
Men jeg ved så ikke hvilket sted der er bedst at handle ?
Kamerahuset har jeg også tjekket tidligere, og de har ikke det kamera jeg
har "udset" mig.
Men er der nogle der har erfaringer med de 2 omtalte firmaer
(www.mistersuper.com og www.technikdirekt.de) ?
Kameraet jeg har "udset" mig er et Sony DCR TRV 330 (incl. Pinnacle software
og PCI-kort)
Mvh Johnny