MS Windows
briani 27239
Lave Par filer
Fra : Steen

Dato : 21-02-05 16:20

Hej,

jeg har lidt problemer med at overføre nogle programmer til min
computer der hjemme.

Når jeg laver .par filer for at fikse .rar filerne.

Skal jeg så lave .par filerne af de originale filer eller .rar
filerne.

Håber nogen kan hjælpe

Hilsen

Steen

Fra : Mads

Dato : 21-02-05 16:50

On Mon, 21 Feb 2005 16:20:05 +0100, Steen <steengod@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>
>Når jeg laver .par filer for at fikse .rar filerne.
>
>Skal jeg så lave .par filerne af de originale filer eller .rar

RAR filerne. Det er jo dem Par filerne skal kunne reparare.

mvh Mads

Fra : Steen

Dato : 21-02-05 17:39

On Mon, 21 Feb 2005 16:49:57 +0100, Mads <DeathTo@llSpammers.com>
wrote:

>RAR filerne. Det er jo dem Par filerne skal kunne reparare.
>
>mvh Mads

tak.

Hvis nu der stadig er fejl, skal jeg så lave den næste .par fil med de
gamle .par filer, eller kun med .rar filerne?

Hilsen

Steen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 21-02-05 17:45

Den slags bør i reglen ikke give problemer - Hvordan overfører du
filerne ?!

Hvis det er med ftp skal du være opmærksom på at der (i hvert fald i
visse ftp implementeringer) er forskel på ASCII og BINÆR overførsel.

Når det gælde programmer skal du selvfølgelig anvende BINÆR...

<mlr>

Fra : Steen

Dato : 21-02-05 17:51

On Mon, 21 Feb 2005 17:44:43 +0100, Michael Rasmussen
<mic@NO_SPAMdou.dk> wrote:

> [...]
>visse ftp implementeringer) er forskel på ASCII og BINÆR overførsel.
>
>Når det gælde programmer skal du selvfølgelig anvende BINÆR...

jeg bruger en usb-harddisk, men den brokker sig alligevej.

når jeg udpakker filerne på den computer de er pakket på, brokker den
sig ikke.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 21-02-05 18:08

>jeg bruger en usb-harddisk, men den brokker sig alligevej.
>
>når jeg udpakker filerne på den computer de er pakket på, brokker den
>sig ikke.

Mystisk problem...

Er der læsefejl / skrivefejl på USB-disken ?!

Du husker vel at du ikke måske fjerne USB-disken før alle data er
skrevet til disk ?! - Det er altid klogt at bruge 'Skub ud' funktionen
inden man fjerner USB-diske...

Eller du bruger måske forskellige versioner af (RAR ?!) pakkeprogrammet
på de to maskiner ?!

- - -

Under alle omstændigheder bør du få rede på hvorfor du har problemer med
overførsel - PAR filer er i denne situation en nødløsning...

<mlr>

Fra : Steen

Dato : 21-02-05 19:04

Michael Rasmussen wrote:

> [...]
>
> Under alle omstændigheder bør du få rede på hvorfor du har problemer med
> overførsel - PAR filer er i denne situation en nødløsning...

Jeg har kopiere alle filerne fra min pc direkte til usb-harddisken fra
Linux. Derefter kopierede jeg filerne til en computer med Windows.

Da jeg så ville kopiere filerne fra Windows til min egen computer, ville den
ikke kopiere direkte og vil kun kopiere med små filer, så derfor pakkede
jeg dem i ca. 10Mb filer.

Det er dvd koncerter med U2 som fylder ca. 4,3 gb hver, samt nogle audio
cd'er i flac og shn format

Jeg har prøvet at køre Winrar gennem Wine, der stoppede den også med at
udpakke.

Hilsen

Steen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 21-02-05 19:46

Steen <steengod@jhotmail.com> wrote:

> [...]
>cd'er i flac og shn format
>
>Jeg har prøvet at køre Winrar gennem Wine, der stoppede den også med at

Hvilke fil-systemer kører du på de USB-disken og Windows maskinen ?!

Den største filstørrelse der understøttes af FAT32 er 4 GB minus een
byte, så dine 4,3 GB filer kan altså ikke ligge på FAT formatterede
drev.

Måske er det årsagen til dine problemer ?!

<mlr>

Fra : Steen

Dato : 21-02-05 21:07

> [...]
> drev.
>
> Måske er det årsagen til dine problemer ?!

De ligger i filer af højst 1 Gb, den er formateret i FAT32, det er Windows
98 så det er også FAT32.

Det ser ud til at virke ved hjælp af .par filer.

Nu vil jeg lige brænde en dvd og se den igennem.

Hilsen

Steen