regeringens udlændingeudspil
Fra : Malene P

Dato : 11-05-05 11:10

I går hørte vi, at faste stillinger i det offentlige pga kommunale
besparelser i stigende omfang bliver besat af mennesker med tilskud. I dag
kommer så regeringen med et udspil, der især fokuserer på ældre indvandrere.
Hele 25000 af de fremmede skal nu ud på det arbejdsmarked, der rent faktisk
ikke er der. Men hensigten er måske at skifte gode danskere ud med de
fremmede, der kommer med alskens tilskud og "korrekte" sagsbehandlere i
ryggen? Det er jo før blevet påstået, at landet kunne tjene milliarder, hvis
andelen af de fremmede i job svarede til de rigtige danskere i job. Altså ud
med danskerne og ind med de fremmede, indtil %-andelen stemmer?

Malene P

Fra : Ingolf

Dato : 11-05-05 17:42

"Malene P" <malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> ud
> med danskerne og ind med de fremmede, indtil %-andelen stemmer?

Hmm.. hvilken nyhedsartikel hentyder du til?

Fra : Malene P

Dato : 11-05-05 20:36

"Ingolf" <Dont_Spam_ingolf@excite.com> skrev i en meddelelse

> Hmm.. hvilken nyhedsartikel hentyder du til?

Hvad mener du? Dagens nyhed er regeringens udspil, hvor essensen er
belønning til kommuner, der skaffer arbejde til de fremmede og straffer de,
der ikke gør. Mht til mia gevinsten kommer påstanden SVJH fra Klaus Hjort
Frederiksen -uden dog at han forklarede, hvordan denne %-fordeling skulle
opnås. I dag ser vi så regeringens løsning -og kan jo selv tænke sig til,
hvilken diskriminering af danskere, der nu vil finde sted i kapløbet om at
være "gode kommuner".

Malene P

Fra : NEiL DANELAW

Dato : 12-05-05 15:36

> [...]

ud
> med danskerne og ind med de fremmede, indtil %-andelen stemmer?

Netop. En lidt mere civiliseret form for at udrydde de rige, for at ingen
er fattigere end andre.

Fra : Kim2000

Dato : 12-05-05 16:19

> [...]
> indvandrere.
> Hele 25000 af de fremmede skal nu ud på det arbejdsmarked, der rent

Det må være rart man som regering bare kan beslutte at få 25.000
mennesker i arbejde, men nu man er igang hvorfor så ikke beslutte at få
alle 300.000 arbejdsløse i arbejde?

> [...]
> Altså ud
> med danskerne og ind med de fremmede, indtil %-andelen stemmer?

Ja, og det er jo der essen er. Selvfølgelig er det fint man vil have
ældre indvandre (og danskere) i arbejde, men faktum er at arbejdspladser
ikke vil ansætte folk over 50, selv i de offentlige sparker man folk
over 50 ud. Men hvis det hele ender med at man positivt særbehandler
indvandrere så dur det ikke, i øvrigt kan samfundet vil egentlig være
ligeglade med om det er en dansker eller en indvandre, der er på
bistand(?).

Fra : Knud Larsen

Dato : 12-05-05 18:20

"Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk> wrote in message

i øvrigt kan samfundet vil egentlig være
> ligeglade med om det er en dansker eller en indvandre, der er på
> bistand(?).

Nej, en indvandrer vil så med stor sandsynlighed ikke lære sig dansk og
danske værdier. En gammeldansker har nok lidt mere at stå imod med, og kan
lettere komme igang igen senere.

Jeg vil iøvrigt gætte på, at en gruppe som kommer til at tjene ekstra, er
lægerne, der vil blive stor efterspørgsel efter lægeattester på
uarbejdsdygtighed. Allerede nu kommer mange af de hjemmegående
indvandrerkvinder til lægen og klager over uspecificerede former for ondt
her og der, når aktiveringen truer, - ved jeg fra en læge jeg kender.