Flot at staten gav 200 mio til børn i afri~
Fra : hoff

Dato : 11-05-05 09:54

Men kunne vi det, hvis vi havde en minimalstat. Irland kører minimalstat, de
har ikke råd til at holde deres veje mm. Og der er næsten brugerbetaling på
alt, så hvis man ikke har penge, så er det ret surt sted. Men der er mange
virksomheder derovre, så der er arbejdspladser, men hvad er ideen med det,
når landet langsomt synker sammen i forurening mm. Og staten tjener næsten
ikke noget på virksomhederne, da de groft sagt næsten ikke betaler skat.

Fra : Allan Knaap

Dato : 11-05-05 12:17

"hoff" <khoffmann@hotmail.com> wrote in message
> [...]

> ikke noget på virksomhederne, da de groft sagt næsten ikke betaler skat.

Det er til ingen nytte at man har et blomstrende erhvervsliv, hvis
infrastrukturen halter. Tilsyneladende er man gået fra den ene grøft til den
anden i Irland. Der nu engang visse ting der bare skal være i orden. Her er
infrastrukturen, efter min mening en af dem.

Hvad nytter det at firmaer spytter produkter ud i en lind strøm, hvis de
ikke kan få transporteret deres varer ud til butikkerne og kunderne, for
ikke at nævne medarbejdernes mulighed for at komme frem og tilbage fra deres
arbejde.

Allan Knaap

Fra : hoff

Dato : 11-05-05 19:06

"Allan Knaap" <nauclerus@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke kan få transporteret deres varer ud til butikkerne og kunderne, for
> ikke at nævne medarbejdernes mulighed for at komme frem og tilbage fra

Helt enig!

Fra : Jesper

Dato : 11-05-05 15:04

> [...]

> ikke noget på virksomhederne, da de groft sagt næsten ikke betaler skat.

Bullshit!

Min lillebror bor og arbejder i Irland og det har han gjort i 9 år, jeg
har besøgt ham 4 gange og kan se hvor godt og velfungerende et samfund
det er og jeg kan forsikre dig for at der er flere huller i vejen i
Københavns Kommune end der er i Dublin.
Det er også værd at bemærke sig at Irland har satset på den rigtige
slags indvandrere: Dem der er et aktiv og bidrager til samfundet. Man
ser ingen muhamedanerfødemaskiner der går rundt med et tæppe over
hovedet.
På indkøbsfronten har Irland en kæde af megastore dagligvarebutikker der
hedder Dunnes Store hvor der er et udvalg af alting der sætter de
største danske indkøbscentre til vægs. Samtidigt hermed lever og trives
de små butikker og i Irland kan du handle når du har fri, der er nemlig
ingen lukkelov, Dunnes Store holder åbnet til midnat hver dag, incl
Søndag. I Irland er der meget lav arbejdsløshed og i den periode min
lillebror har boet derover har irene fået fordoblet lønnen og alle
internationale studier viser også at Irland er et rigtigt godt sted at
bo.

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 11-05-05 21:14

On Wed, 11 May 2005 at 08:53 GMT, hoff <khoffmann@hotmail.com> wrote:
> [...]
> ikke noget på virksomhederne, da de groft sagt næsten ikke betaler skat.

Hvad med at komme ud i den virkelige verden og droppe de floskler du har
hørt på den seneste kongres i politbureauet?

Jeg var i Irland for et par uger siden, og vejnettet var et af de ting som
flere af os - uafhægigt af hinanden - bemærkede standarden af. Vejene
var velholdte, generelt fornuftig trafikafvikling, selv de mindste veje ud
til virkeligt landlige områder havde væsentligt bedre asfalt end den
gennemsnitlige københavnske villavej.

Derudover var der gang i en del nye anlægsarbejder, f.eks. isolation af
tung godstrafik i køretunneller og lignende.

Så udtal dig venligst om ting du rent faktisk ved noget om en anden gang.

--
"Rincewind reached the Broken Drum at a dead run, and was just in time to
collide with a man who came out backwards, fast. The stranger's haste was in

Fra : Ukendt

Dato : 11-05-05 22:14

> [...]

> ikke noget på virksomhederne, da de groft sagt næsten ikke betaler skat.

Har du nogensinde været i Irland? (Republikken, ikke Nord Irland)

Der er altså også grusveje i Danmark, endda nogen steder i de fineste villa
kvarterer, fordi kommunerne laver det til private veje. Såhhh...

Hvor meget betaler Coca Cola i skat i Danmark?

Men husk lige på, at af de 200 mio kr ender de 90% jo i vore danske lommer
igen.
(Det er det, der hedder godgørenhedsindustrien)