Bil og syn.
Fra : Lady

Dato : 07-05-05 08:29

Ved ikke om mit spørgsmål hører til her eller i jura, men I er velkomne til
at sende mig videre.

Min bil dumpede til syn forleden på baggrund af 2 små rusthuller ved
baggerste skærme.
Jeg skal være i omsyn indenfor en måned.

Hvad koster det i bøde at blive taget i at køre i bilen inden den er
omsynet?
Kan man evt. miste kortet på det?`
Klipper de pladerne?

Det drejer sig om at den skal på værksted om en uge men vi ikke kan undvære
den indtil da og derfor tager chancen medmindre det selvfølgelig kan koste
kortet.

På forhånd tak.

T. Jakobsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-05-05 08:36

Lady skriver:

> Min bil dumpede til syn forleden på baggrund af 2 små rusthuller ved
> baggerste skærme.
> Jeg skal være i omsyn indenfor en måned.

I det tidsrum må du jo så se at få bilen repareret.

> Hvad koster det i bøde at blive taget i at køre i bilen inden den er
> omsynet?

Intet.

> Kan man evt. miste kortet på det?`

Nej.

> Klipper de pladerne?

Nej.

> Det drejer sig om at den skal på værksted om en uge men vi ikke kan undvære
> den indtil da og derfor tager chancen medmindre det selvfølgelig kan koste
> kortet.

Du fik lov til at køre fra sysnhallen, gjorde du ikke ?

Var fejlen graverende nok til at du ikke må køre i bilen, havde de taget
pladerne, eller ladet bilen hente på en ladvogn.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : jacob

Dato : 07-05-05 15:16

> Du fik lov til at køre fra sysnhallen, gjorde du ikke ?
>
> Var fejlen graverende nok til at du ikke må køre i bilen, havde de taget
> pladerne, eller ladet bilen hente på en ladvogn.
>
> Klaus
FORKERT!!!!!! vi er ikke politimænd..... men køretøjet er IKKE lovligt før
det bliver repareret, så i principet kan politiet give ham en bøde, MEN det
tror jeg nu godt at man kan snakke sig fra

MVH Jacob (Synsmand)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-05-05 18:04

jacob skriver:

> FORKERT!!!!!! vi er ikke politimænd..... men køretøjet er IKKE lovligt før
> det bliver repareret, så i principet kan politiet give ham en bøde, MEN det
> tror jeg nu godt at man kan snakke sig fra

Bilen er ikke ude af syn, derfor kan man roligt køre i den, hvis man
alligevel vil reparere den.

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 07-05-05 19:41

> jacob skriver:

> Bilen er ikke ude af syn, derfor kan man roligt køre i den, hvis man
> alligevel vil reparere den.

Nu synes jeg du direkte vildleder manden Klaus, Hvis du læser en synsrapport
med betegnelse "ikke godkendt" står der højt og tydeligt skrevet, køretøjet
må kun køre til værksted for reperation.

Ved udmærket hvordan den regel respekteres/overholdes, men derfra og så til
at svare man på hans ? på den måde du gør er forkert. Hvis manden stoppes i
en razia og man konstaterer at køretøjet ikke er godkendt kan manden efter
lovens bogstav gives en bøde. Så derfor er dit udsagn ikke rigtigt.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 07-05-05 19:33

> Intet.

Jo hvis han stoppes i køretøjet udover kørsel fra synshal til værksted,
(står skrevet på synsraporten)

> Var fejlen graverende nok til at du ikke må køre i bilen, havde de taget
> pladerne, eller ladet bilen hente på en ladvogn.

De bestiller absolut ikke noget i synshallen, det voldsomste de gør er at
give køretøjet rød mærkat i forruden i synsfeltet (rød mærkat).

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : alexbo

Dato : 07-05-05 08:36

"Lady" skrev

> Hvad koster det i bøde at blive taget i at køre i bilen inden den er
> omsynet?
> Kan man evt. miste kortet på det?`
> Klipper de pladerne?

Ingenting, og nej, nej.

Bemærkningen på synsrapporten om at bilen er ulovlig at køre i, er uden
betydning, det lyder nok usandsynligt men det er sådan det er.
Du risikerer pladerne hvis bilen skulle have været synet for længe siden.

mvh
Alex Christensen

Fra : blue

Dato : 07-05-05 09:43

"Lady" <ladycatwoman@fjernhotmail.com> skrev i en meddelelse

> Min bil dumpede til syn forleden på baggrund af 2 små rusthuller ved
> baggerste skærme.

Dumpede pga. 2 små rusthuller? Hvor sad de huller helt præcist?

> Hvad koster det i bøde at blive taget i at køre i bilen inden den er
> omsynet?

Du risikerer en bøde på kr. 500, når bilen ikke er i lovlig stand.

> Kan man evt. miste kortet på det?`
> Klipper de pladerne?

Nej og nej.

--