Polermaskine
Fra : Mikkel Rokkær Jensen

Dato : 26-04-05 22:40

Hej ng

Jeg skal polerer min bil. Er der nogen herinde der har erfaring med
polermaskiner.

Som jeg kan se er der 2 muligheder.
1. Polermaskine http://tools.netget.dk/product.asp?product=1175
2. Polermaskine/vinkelsliber
http://cshandel.dk/shop/default.asp?ProductID=3648

Nogen der har testet ovenståene?

På forhånd tak

Vh
Mikkel
Opel Vectra 1.6 1992

Fra : Jørgen L.

Dato : 27-04-05 00:33

> Jeg skal polerer min bil. Er der nogen herinde der har erfaring med
> [...]

Ja den øverste, dur ikke.

du har endnu en mulighed, det er en Excentersliber eks.
http://cshandel.dk/shop/default.asp?ProductID=3648
med poler pude til. købes billigst hos biltema eller hos Metro

Hilsen Jørgen

Fra : Not-my-mail@do-not-u~

Dato : 27-04-05 14:27

og hvorfor dur nr. 1 ikke?

Jeg har en og det funger fint.

Fra : Jørgen L.

Dato : 27-04-05 23:53

> og hvorfor dur nr. 1 ikke?
>
> Jeg har en og det funger fint.

Hej ???

Jeg har prøvet at bruge den et par gange, og min mening er
1 den er for stor til at komme ordentlig ind i krogene.
2. min udgave er for svag går i stå ved det mindste tryk.
3. for tung til at stå med til at polere min campingvogn.

Hilsen Jørgen

Ps. hvad du nu en hedder, kan du ikke svare under det du svare på, det gør
det mere let læseligt.

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 27-04-05 10:10

Jørgen L. wrote:

> du har endnu en mulighed, det er en Excentersliber eks.
> http://cshandel.dk/shop/default.asp?ProductID=3648

Du angiver samme link som Mikkel. Er det med vilje eller gik der bare
kuk i copy/paste'en?

Ebbe

Fra : Jørgen L.

Dato : 27-04-05 11:05

> du har endnu en mulighed, det er en Excentersliber eks.
> http://cshandel.dk/shop/default.asp?ProductID=3648

Du angiver samme link som Mikkel. Er det med vilje eller gik der bare
kuk i copy/paste'en?

Nej det var ikke med vilje, den ændrede ikke header ved ændret vare.
Tak for at du så det.

Her er så den rigtige http://cshandel.dk/shop/ProductInfo.asp?iD=2570

Hilsen Jørgen

Fra : Jørgen L.

Dato : 27-04-05 11:39

> [...]
> kuk i copy/paste'en?
>
> Nej det var ikke med vilje, den ændrede ikke header ved ændret vare.

Når det blev det ikke bedre af, vi prøver igen
http://cshandel.dk/shop/default.asp?ProductID=2570

Hilsen Jørgen

Fra : Henrik B.

Dato : 27-04-05 11:25

"Mikkel Rokkær Jensen" <jmr1NOREPLY@image.dk> skrev i en meddelelse

> Som jeg kan se er der 2 muligheder.
> 1. Polermaskine http://tools.netget.dk/product.asp?product=1175
> 2. Polermaskine/vinkelsliber
> http://cshandel.dk/shop/default.asp?ProductID=3648

Jeg ville vælge en som nr. 2. Men sørg for guds skyld for at den har
variabel hastighed, da f.eks. 2.900 omdrejninger er alt for meget - du vil
få det meste af lakforsejleren på tøjet.

Fra : Lars Holst

Dato : 27-04-05 21:29

"Mikkel Rokkær Jensen" <jmr1NOREPLY@image.dk> said in news:426eb539$0$299
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Hej ng
>
> Jeg skal polerer min bil. Er der nogen herinde der har erfaring med
> [...]

Jeg har efterhånden testet nogle stykker af de billige på markedet.

Flere af dem har mellem 100 og 300 W.
Jeg har dog også testet op til 1300W.

Testvilkårene er polering af mit fribord på båden (glasfiber).
Sådan burde alle polérmaskiner testes.

Alle brød sammen efter ca. 1 time - 1½ times brug.

Min erfaring er derfor at man bør købe en af de rigtige som koster over
2000,- og hvor omdrejningerne kan køre ned til 400-500 o/m med et moment
som kan trække at man trykker til.

--
Lars Holst

Fra : Mogens

Dato : 27-04-05 21:32

On 27 Apr 2005 20:29:20 GMT, Lars Holst <delfinerne@yahoo.com> wrote:

>Testvilkårene er polering af mit fribord på båden (glasfiber).
>Sådan burde alle polérmaskiner testes.

Man må formode, at spørgeren skal bruge den til polering af en bil.
Der anvender man ikke maskinen på dén beskrevne måde/tidsrum, hvorfor
testvilkårene er overkill, IMO...

>Min erfaring er derfor at man bør købe en af de rigtige som koster over
>2000,- og hvor omdrejningerne kan køre ned til 400-500 o/m med et moment
>som kan trække at man trykker til.

Den billige "Harald Nyborg udgave" kan anvendes - jeg har een - men
jeg bruger alligevel overvejende "hånden"

Fra : Lars Holst

Dato : 27-04-05 21:49

Mogens <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> said in

> [...]
>
> Den billige "Harald Nyborg udgave" kan anvendes - jeg har een - men
> jeg bruger alligevel overvejende "hånden"

Tja.
Men hvis man har samme holdning som mig om at købe kvalitet fra starten, så
er mit indlæg en lille ledetråd.

--
Lars Holst

Fra : Brian Christensen

Dato : 27-04-05 22:10

> Min erfaring er derfor at man bør købe en af de rigtige som koster over
> 2000,- og hvor omdrejningerne kan køre ned til 400-500 o/m med et moment
> som kan trække at man trykker til.

Købte en ny på ebay.de for ca 60 euro med variabel omdr. fra 600-3000 og
2200 watt.

magen til denne her, mener jeg:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=30899&item=7970588933&
rd=1

Ikke så god som en makita til 1899 + moms, men ganske ok.

Har poleret en hel båd med den, der virkelig trængte til polering, og den er
ikke brændt af endnu.