Servo ??
Fra : M. Jørgensen

Dato : 26-04-05 12:51

Er der nogen der har en ide om hvad det koster at få monteret servo på en
´gammel´ Kadett.

Mvh. M. Jørgensen

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 26-04-05 12:09

"M. Jørgensen" <mail@zulu.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har en ide om hvad det koster at få monteret servo på en
> ´gammel´ Kadett.

For at give dig et indtryk af opgavens omfang får du her et link til en
guide i at montere servostyring i en Golf 2. jeg ved godt at en Golf 2 ikke
er en Kadett, men guiden giver alligevel et rimeligt indtryk af opgavens
omfang.

http://www.golf2.dk/index.php?action=guider&do=vis&guide_id=4

Hvis du ikke selv kan gøre arbejdet vil det sikkert blive så dyrt at du
dropper projektet.

Mvh
Claus

Fra : M. Jørgensen

Dato : 26-04-05 13:12

"Claus Nygaard-Pedersen" <nomail@nomail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> http://www.golf2.dk/index.php?action=guider&do=vis&guide_id=4
>
> Hvis du ikke selv kan gøre arbejdet vil det sikkert blive så dyrt at du

Tak for linket. Og nej jeg kan ikke selv gøre arbejdet selv, desværre.
mvh. M. Jørgensen

Fra : Brian S Jensen

Dato : 26-04-05 12:54

> Tak for linket. Og nej jeg kan ikke selv gøre arbejdet selv, desværre.
> mvh. M. Jørgensen

Så hedder det nok motionscenter/styrketræning i stedet - der kan
du få mange månedskort for prisen .-)

Evt. montering af dæk fra en 2CV

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : M. Jørgensen

Dato : 26-04-05 14:10

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "M. Jørgensen" <mail@zulu.dk> skrev i en meddelelse

> Så hedder det nok motionscenter/styrketræning i stedet - der kan
> [...]
Ja, det var også min tanke.-)
Men har I nogen ide om hvad det koster ??
Mvh. M. Jørgensen

Fra : Robert Eriksen

Dato : 26-04-05 13:21

M. Jørgensen wrote:
> "Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja, det var også min tanke.-)
> Men har I nogen ide om hvad det koster ??

Fra 82kr/uge så det er en halvdyr fornøjelse i disse fedme-tider.

Du kan få 30 dage på prøve for 250kr hos http://www.finform.dk

Fra : Roberto Saldo

Dato : 26-04-05 13:28

M. Jørgensen wrote:
> "Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja, det var også min tanke.-)
> Men har I nogen ide om hvad det koster ??
> Mvh. M. Jørgensen

Hvilke dæk har du på nu?
Du skal bare gi dem 1/4 bar ekstra.

Mvh
Roberto

Fra : M. Jørgensen

Dato : 26-04-05 14:52

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Hvilke dæk har du på nu?
> Du skal bare gi dem 1/4 bar ekstra.
>
> Mvh
> Roberto

Nu var det ikke lige prisen på træning jeg mente !
Men montering af servo.
Vi har givet den ekstra luft, og det har også hjulpet,vi skal også have et
par nye fordæk, men det ville nu være rigtig godt med servo.

mvh. M. Jørgensen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-04-05 16:40

"M. Jørgensen" skriver:

> Vi har givet den ekstra luft, og det har også hjulpet,vi skal også have et
> par nye fordæk

Det hjælper som regel gevaldigt kan jeg huske fra min Golf II

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Brian Sørup

Dato : 26-04-05 15:06

> Men har I nogen ide om hvad det koster ??

Du skal bruge *alle_dele* fra en donorbil - kan typisk findes hos en hugger
til omkring 3000,-
Derefter skal delene monteres på din bil - det tager ca. 3-5 timer at skifte
delene alt efter evner og temperament.
Derudover skal bilen spores efter operationen og der skal bruges et par
liter ATF til servostyringen.

Jeg monterer altid nye styrekugler og manchetter når jeg har det skilt ad -
det løber op i omkring 3-400,- til en Kadett.

Den samlede regning løber snildt op i 6-8000,- hos en mekaniker.

Mon ikke du kender een der kender een der kan ordne det for dig ?
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia Aut. St Car

Fra : M. Jørgensen

Dato : 26-04-05 16:26

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

> Den samlede regning løber snildt op i 6-8000,- hos en mekaniker.
>
> Mon ikke du kender een der kender een der kan ordne det for dig ?

Tak for dit seriøse svar.
mvh. M. Jørgensen

Fra : Per Olsen

Dato : 26-04-05 16:07

"Brian Sørup" skrev

> [...]
>
> Den samlede regning løber snildt op i 6-8000,- hos en mekaniker.
>
> Mon ikke du kender een der kender een der kan ordne det for dig ?

Og når du så har fået det lavet, så skal bilen også lige til syn,
og have det tilskrevet som konstruktiv ændring.
Også selv om samme model findes med servostyring i forvejen.
Så der ryger vel også et par hundrede der.

Pe®=s1

Fra : Brian Sørup

Dato : 26-04-05 18:38

"Per Olsen" <po_danmark@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Også selv om samme model findes med servostyring i forvejen.
> Så der ryger vel også et par hundrede der.

Hvor læser du det ?
Det eneste du gør er at skifte en reservedel og montere noget ekstra udstyr
i motorrummet ...

Fra : Brizz

Dato : 26-04-05 12:49

> Mvh
> Claus

Hmm er du synsk eller noget? Du har svaret på indlægget før det er blevet
stillet

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 26-04-05 13:25

"Brizz" <rendmig@iroven.dk> skrev i en meddelelse

> Hmm er du synsk eller noget? Du har svaret på indlægget før det er blevet
> stillet

Det gør du jo også selv
Så der må jo være mindst 2 synske i gruppen.

Kan du btw. huske december stormen i 2008?

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Brizz

Dato : 26-04-05 19:27

> Kan du btw. huske december stormen i 2008?

Argh ja!! den glemmer man sent! sikke en omgang...

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk