/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Støddæmper Lancia Thema
Fra : Jens Lundtofte


Dato : 22-04-05 17:12

Jeg har et sæt nye støddæmpere til en lancia Thema.
De er lige modsat andre jeg har set, normalt er stemplet
i top, men på disse er stemplet i bund, er der nogen der
har en forklaring på dette. Jeg tror ikke de er i stykker
da det er alle der er sådan.
Mvh Jens



 
 
Niels Bengaard (22-04-2005)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 22-04-05 17:30

> Jeg har et sæt nye støddæmpere til en lancia Thema.
> De er lige modsat andre jeg har set, normalt er stemplet
> i top, men på disse er stemplet i bund, er der nogen der
> har en forklaring på dette. Jeg tror ikke de er i stykker
> da det er alle der er sådan.
> Mvh Jens

De er måske bare pakket så de ikke fylder så meget. Kan du ikke bare trække
stemplet i top?

Niels



Jens Lundtofte (22-04-2005)
Kommentar
Fra : Jens Lundtofte


Dato : 22-04-05 17:56

Nej det er ikke fordi de er pakket sådan, når jeg trækker
stemplet i top, så går det lige så stille i bund på samme vis
om andre går i top.
Jens

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4269267c$0$656$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> Jeg har et sæt nye støddæmpere til en lancia Thema.
>> De er lige modsat andre jeg har set, normalt er stemplet
>> i top, men på disse er stemplet i bund, er der nogen der
>> har en forklaring på dette. Jeg tror ikke de er i stykker
>> da det er alle der er sådan.
>> Mvh Jens
>
> De er måske bare pakket så de ikke fylder så meget. Kan du ikke bare
> trække stemplet i top?
>
> Niels
>



alexbo (22-04-2005)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 22-04-05 19:26


"Jens Lundtofte" skrev

> De er lige modsat andre jeg har set, normalt er stemplet
> i top, men på disse er stemplet i bund, er der nogen der
> har en forklaring på dette.

Der er ingen særlig grund, i princippet vil en støddæmper blive i den
position man stiller den i.

Nogle har en smule overtryk den ene eller den anden vej, det har ingen
indflydelse på deres virkning, som er at bremse fjederens bevægelser.

mvh
Alex Christensen



Ukendt (22-04-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-04-05 19:50


"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
news:42694512$0$78286$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> "Jens Lundtofte" skrev
>
>> De er lige modsat andre jeg har set, normalt er stemplet
>> i top, men på disse er stemplet i bund, er der nogen der
>> har en forklaring på dette.
>
> Der er ingen særlig grund, i princippet vil en støddæmper blive i den
> position man stiller den i.
>
> Nogle har en smule overtryk den ene eller den anden vej, det har ingen
> indflydelse på deres virkning, som er at bremse fjederens bevægelser.

Alle gasfyldte støddæmpere vil stemplet presses helt ud. Gassen er der for
at olien i støddæmperen ikke skal "skumme" har jeg ladet mig fortælle af
ERLO.

--
Tom



alexbo (22-04-2005)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 22-04-05 20:22


"Tom" skrev

> Alle gasfyldte støddæmpere vil stemplet presses helt ud. Gassen er der for
> at olien i støddæmperen ikke skal "skumme" har jeg ladet mig fortælle af
> ERLO.

Gassen er i det "tomme" rum over eller under olien, og har som sådan ingen
indflydelse på stemplet.
Den lægger et tryk på olien der modvirker skum.

På nedenstående link findes en lille film "maxcontrol" der viser virkemåden.

http://www.gabriel.com/

mvh
Alex Christensen







Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408634
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste