Så hold dog afstand !!!! og se dig for !!!~
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-04-05 09:00

Så hold dog afstand !!!! og se dig for !!!!

For at stoppe udbrudene, ovenstående er ikke møntet på nogen herinden, men
på ham som kørt op bag i mig i fredags.
Vi (mig, kone og barn, alle selvfølgelig forsvarligt og korrekt fastspændt)
kommer kørende ind af en indfaldsvej i Randers N, jeg kører ikke specielt
hurtigt, vel omkring de 40-50 km/t. Kommer hen imod en fodgængerovergang
hvor der står en ældre dame. Jeg er lidt i tvivl om om hun kan finde på at
gå over, og skal jo desuden stoppe så det gør jeg, da jeg sagtens kan nå
det.
Det kunne ham bagved bare ikke......BANG.
Heldigvis gik den ældre dame ikke over for vi blev skubbet forbi
fodgængerovergangen og ville have ramt hende.
Der er heldigvis ingen fysiske skader, hverken på os (min kone er gravid i
29. uge) eller de to i bilen bagved.
Vi kører så ind til siden og stiger ud. Jeg beder om at se hans kørekort, da
jeg gerne vil skrive nummeret ned. Han siger at han ikke har noget.
Derudover kører han i en lånt tysk bil (((
Så ringer jeg til Randers Politi, og fortæller situationen, og de lover at
komme hurtigst muligt.
Umiddelbart er der ikke så meget at se på vores bil (306 HDi Stc.), men
kofanger + anhængertræk er trykket noget ned og ind. Desuden kan bagklappen
ikke lukkes helt og går meget stramt og tågelygten er smadret i den ene
side.
Skaderne på hans bil (Opel Omega 2.0i Stc.) er noget større, begge lygter,
hele kofangeren smadret, køleren smadret af mit anhængertræk og hans
motorhjelm bøjet.
Hans bil kunne ikke køre mere, alt kølervædsken løb bl.a. ud.
Politiet kommer og snakker med os, tager føren af den tyske bil med ind i
bilen (sikkert for at alkoteste ham, det virkede nu ikke som om han var
fuld).
Politikvinden som snakkede med os var meget flink og forklarede hvad de
noterede og hvordan jeg skulle forholde mig når nu det var en udenlandsk
bil.
Hun sagde at det var godt jeg havde ringet, det var en meget rodet affære,
med lånt udenlandsk bil, fører uden kørekort etc.
Hun rådede og også til at tage på skadestuen for at blive tjekket for
piskesmæld og for at se om der var sked noget med fosteret.
Ingen af os havde nogle symptomer på piskesmæld og min kone blev scannet og
der var heldigvis ikke noget galt med fosteret.
Så nu er bilen afleveret hos værkstedet, jeg kører i lånebil, en 206 SW
benzin men den er nu dejlig, dog ikke dejlig nok til 2,5 kr / km ud over
de 50 km / dag, når nu man har 60 km hver vej.

Kan jeg være sikker på at de laver min bil så den er så god som før uheldet
?
Hvis nu fx. bagklappen ikke lukker ordentligt bagefter, sådan noget skal man
vel insistere på skal være 100% i orden ?

--
mvh / regards

Christian

Fra : Brian S Jensen

Dato : 18-04-05 09:05

> Kan jeg være sikker på at de laver min bil så den er så god som før
> uheldet
> ?

Nej - den vil, desværre, aldrig blive så god som før - brugbar, og ingenting
at
se, men risikoen for rustangreb er større og alt afhængig af hvordan og
hvorledes, så kan der være andre ting

desuden forringer det gensalgsværdien af bilen

> Hvis nu fx. bagklappen ikke lukker ordentligt bagefter, sådan noget skal
> man
> vel insistere på skal være 100% i orden ?

Selvfølgelig skal bagklappen fungere nøjagtig som før uheldet - ellers er
det
bare at reklamere

> --
> mvh / regards
>
> Christian

Godt der ikke skete noget med jer !!

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-04-05 09:32

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> wrote in message

> [...]
ingenting
> at
> se, men risikoen for rustangreb er større og alt afhængig af hvordan og

Det er nok rigtigt.

> desuden forringer det gensalgsværdien af bilen

Det betyder ikke så meget, den har kørt ca. 190.000 nu, og kommer til at
køre noget mere inden vi skal sælge den.

> Selvfølgelig skal bagklappen fungere nøjagtig som før uheldet - ellers er
> det
> bare at reklamere

Det regnede jeg også med, men det er en af de ting som jeg har hørt at der
kan komme problemer med.

> Godt der ikke skete noget med jer !!

Ja, selv ved påkørsel bagfra er seler vigtige.

--
mvh / regards

Christian

Fra : Henning

Dato : 18-04-05 13:13

On Mon, 18 Apr 2005 10:05:21 +0200, "Brian S Jensen"
<m3m5@hotmail.com> wrote:

> [...]
>hvorledes, så kan der være andre ting
>
>desuden forringer det gensalgsværdien af bilen

Ikke ved sådanne småskader. Ved salg spørges der til om bilen er
trafikskadet - når det er bagateller som dette er svaret Nej.

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 18-04-05 13:58

"Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse news:7197615c1sikvpelrefm722grrpc622n8j@4ax.com...

> Ikke ved sådanne småskader. Ved salg spørges der til om bilen er
> trafikskadet - når det er bagateller som dette er svaret Nej.

Med et bøjet træk er det ikke godt at vide hvad der er sket
med rammen - det kan være gået helt galt uden at man
umiddelbart kan se det.

/Jakob

Fra : anders majland

Dato : 18-04-05 13:58

> Ikke ved sådanne småskader. Ved salg spørges der til om bilen er
> trafikskadet - når det er bagateller som dette er svaret Nej.

Et anhængertræk kan sagtens forårsage større skader på undervogn når det
krølles sammen. Skaderne på tyskeren og udsagnet "for vi blev skubbet forbi
fodgængerovergangen" tyder på at der har været lidt tryk på.

Men et kompetent værksted (og taksator) skal såmend nok vurdere det
korrekt...

/A

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-04-05 14:28

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:4263b490$0$79464$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> fodgængerovergangen" tyder på at der har været lidt tryk på.
>
> Men et kompetent værksted (og taksator) skal såmend nok vurdere det

Skal jeg kræve en udmåling af undervognen ?

--
mvh / regards

Christian

Fra : JJ

Dato : 18-04-05 09:11

> [...]
man
> vel insistere på skal være 100% i orden ?

Husk der er noget med du kan få værdi forringelse fra forsikringen, alt
efter bilens alder.

vh
jeppe

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-04-05 09:32

"JJ" <something@else.dk> wrote in message
> uheldet
> man
> >

> Husk der er noget med du kan få værdi forringelse fra forsikringen, alt
> efter bilens alder.

OK, har du nogle links til de regler ?

--
mvh / regards

Christian

Fra : KNT

Dato : 18-04-05 09:41

> "JJ" <something@else.dk> wrote in message

> OK, har du nogle links til de regler ?

Har du kørt 190000 har den nok også en høj alder.
Værditab får du kun de første 4 (eller er det 6) år - og du skal stille
kravet til modpartens forsikringsselskab.

Knud

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-04-05 10:19

"KNT" <laveskov.sl@et.hotmail.dk> wrote in message

> skal

> Har du kørt 190000 har den nok også en høj alder.

11/2001.

> Værditab får du kun de første 4 (eller er det 6) år - og du skal stille
> kravet til modpartens forsikringsselskab.

Hvordan præcist ?

--
mvh / regards

Christian

Fra : Aragorn25

Dato : 18-04-05 09:36

Godt der ikke skete jer noget.

Jeg havde også meget tvivl om de kunne lave min bravo ordentligt efter
ulykke, men jeg blev posetin overrasket over rsultatet.
Prøv lige at give dem en chance, men det er rigtigt at bilen bliver mere
overfølsom mod rust mm, da bilen ikke bliver lavet af robotter, men
mekanikkere

Held og lykke
Mvh
Dennis

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-04-05 10:20

"Aragorn25" <Aragorn24@webspeed.dk> wrote in message
> Godt der ikke skete jer noget.

Ja, det er ubetinget det vigtigste.

> Jeg havde også meget tvivl om de kunne lave min bravo ordentligt efter
> ulykke, men jeg blev posetin overrasket over rsultatet.

Det håber jeg også jeg bliver.

--
mvh / regards

Christian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-04-05 10:22

"Christian B. Andresen" skriver:

> [...]
> ikke lukkes helt og går meget stramt og tågelygten er smadret i den ene

Et anhængertræk er altid godt, det tager en stor del af skraldet, men
det kan også rykke bilen helt skæv.

> Kan jeg være sikker på at de laver min bil så den er så god som før uheldet
> ?

Ja, hvis det er et godt værksted, det er dm der skal sørge for at din
bil bliver som før, der kan dog være sprunget galvanisering af på
pladedele og rustbeskyttelse i indvendige konstruktuionsdele.

> Hvis nu fx. bagklappen ikke lukker ordentligt bagefter, sådan noget skal man
> vel insistere på skal være 100% i orden ?

Det er forsikingen der skal betale for at din bil bliver som før. Og
værkstedet skal bare lave den.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-04-05 10:28

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> "Christian B. Andresen" skriver:

> Et anhængertræk er altid godt, det tager en stor del af skraldet, men
> det kan også rykke bilen helt skæv.

Om ikke andet sørgede det for at de ikke kunne stikke af

> Ja, hvis det er et godt værksted, det er dm der skal sørge for at din
> bil bliver som før, der kan dog være sprunget galvanisering af på
> pladedele og rustbeskyttelse i indvendige konstruktuionsdele.

Det var planen at den skulle rustbeskyttes i år, så det kan måske tages i
opløbet.

> Det er forsikingen der skal betale for at din bil bliver som før. Og
> værkstedet skal bare lave den.

Så vil jeg gennemgå den grundigt når jeg får den igen.

--
mvh / regards

Christian

Fra : Lars Knudsen

Dato : 18-04-05 10:25

Hej,

On Mon, 18 Apr 2005 10:00:27 +0200, "Christian B. Andresen"
<nobody@domain.country> wrote:

> [...]
>Hvis nu fx. bagklappen ikke lukker ordentligt bagefter, sådan noget skal man
>vel insistere på skal være 100% i orden ?

Heldigt der ikke skete jer noget alvorligt!

Jeg havde en "lignende" for et par år siden hvor en mand i sin Saab
9000 ikke så at trafikken holdt stille på Sjællandsbroen og knaldede
op bag i min Xsara.

Heldigvis var den en firmabil - for jeg tror den efterfølgende var på
værksted sammenlagt 2 måneder!! Først selvfølgelig for at få skiftet
bagklap og sideskærm som var skadet. Men efterfølgende fordi der blev
ved med at trænge vand ind i den som bl.a. resulterede i udskiftning
af store dele af ledningsnettet.....

Vær i øvrigt OBS på at modpartens forsikring ikke nødvendigvis
(faktisk gør de det normalt ikke, mener jeg bestemt) dækker din
lånebil....

** Lars

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-04-05 10:37

"Lars Knudsen" <larsxyz@landligtabc.dk> wrote in message
> Hej,

> Heldigt der ikke skete jer noget alvorligt!

Ja, det er det vigtigste.

> [...]
> bagklap og sideskærm som var skadet. Men efterfølgende fordi der blev
> ved med at trænge vand ind i den som bl.a. resulterede i udskiftning

Det håber jeg ikke bliver tilfældet

> Vær i øvrigt OBS på at modpartens forsikring ikke nødvendigvis
> (faktisk gør de det normalt ikke, mener jeg bestemt) dækker din
> lånebil....

Peugeot ( ihvert fald det værksted jeg bruger) stiller gratis lånebil.
Gratis, forstået som at der er 50 km gratis / dag, derudover 2,5 kr / km.
Det er dog ret dyrt, da det vil blive mindst 70 km / dag = 175 kr / dag

--
mvh / regards

Christian

Fra : Lars Knudsen

Dato : 18-04-05 10:49

Hejsa,

On Mon, 18 Apr 2005 11:37:04 +0200, "Christian B. Andresen"

>Det håber jeg ikke bliver tilfældet

Nej.. Det var eddermame nedtur! Is på INDERSIDEN af ruderne og super
spændende var det og den mon ville starte....

>Peugeot ( ihvert fald det værksted jeg bruger) stiller gratis lånebil.
>Gratis, forstået som at der er 50 km gratis / dag, derudover 2,5 kr / km.
>Det er dog ret dyrt, da det vil blive mindst 70 km / dag = 175 kr / dag

Ahh.. Plus benzin... Det løber hurtigt op. Men der er jo desværre nok
ikke så meget at gøre. Jeg havde selv benzin-låner da min egen diesel
skulle fikses... Fire dage á 210 km på benzin der kører mellem 10 og
11 km/L... Selvfølgelig midt i vores prisen var ALLERHØJST. Heldigvis
dog med helt fri kilometer... Men alligevel.

** Lars

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-04-05 11:16

> Hejsa,

> Nej.. Det var eddermame nedtur! Is på INDERSIDEN af ruderne og super
> spændende var det og den mon ville starte....

(( Lyder ikke rart.

> [...]
> 11 km/L... Selvfølgelig midt i vores prisen var ALLERHØJST. Heldigvis
> dog med helt fri kilometer... Men alligevel.

Sådan er det nok desværre.

--
mvh / regards

Christian

Fra : Thomas

Dato : 18-04-05 12:46

> [...]
> Gratis, forstået som at der er 50 km gratis / dag, derudover 2,5 kr /
> km. Det er dog ret dyrt, da det vil blive mindst 70 km / dag = 175 kr

Måske dit eget forsikringsselskab vil dække? Da jeg blev påkørt kunne jeg
bruge et værksted anbefalet af forsikringselskabet og få en lånebil dækket
uden omk. for mig.

--
Thomas Krath

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-04-05 14:18

"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> wrote in message

> Måske dit eget forsikringsselskab vil dække? Da jeg blev påkørt kunne jeg
> bruge et værksted anbefalet af forsikringselskabet og få en lånebil dækket
> uden omk. for mig.

Det kan jeg også, men så skal min Peugeot laves af enten et VW eller
Mitsubishi værksted, og det vil jeg ikke.

--
mvh / regards

Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-05-05 14:08

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message
> [...]
over
> de 50 km / dag, når nu man har 60 km hver vej.

Så er bilen hentet igen, flot og nyvasket og støvsuget.
14 dage i 206 SW benzin er nu endeligt slut.
Modpartens forsikringsselskab skal punge ud med lige knap 36.000 kr incl
moms + det vi kan kradse ind for lånebilen.

Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget
Der var en løs forbindelse i stikket til anhængertrækket, der er nu kommet
splinternyt aftageligt træk på.
Der var 3 steder hvor lakken boblede lidt op på bagklappen, der er kommet ny
og flot bagklap på.
Og 2 nye stænkklapper

--
mvh / regards