Bedste cykelholder til anhængertrækket?
Fra : JS

Dato : 16-04-05 09:24

Hvilken cykelholder til anhængertrækket er den mest stabile? Jeg synes at
mange af de der sakseholdere er lidt løse i det... Men de sidder måske godt
nok? En Thule med integrereret lygtebom vil måske være det bedste, men de er
sgu lidt dyre.
Det er til en MTB og den skal primært bruges til småture og kun med en cykel
på.

Hvad gør I?

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 16-04-05 09:37

JS wrote:
> [...]
> sgu lidt dyre.
> Det er til en MTB og den skal primært bruges til småture og kun med en cykel

Jeg har den billigste fra Harald-Nyborg, og det er ærligtalt noget
skrammel, den passede ikke ordentlig på kuglen, men med lidt vold blev
det ordnet. Selve stativet sidder ikke optimalt da det kan 'slingre' fra
side til side. Ikke nogen fare for at den falder af men det virker bare
ikke ordentligt. Jeg bruger den sjældent og kun til (som dig) små ture
når jeg lige skal hente bilen (eller cyklen).

Så når du er ude og kigge, så spørg om du kan låne en for at se hvordan
den passer på din bil og sikre dig at den sidder fast på trækket. Husk i
øvrigt at fastgøre cyklen godt (elastikker er vist ikke lovligt) og pas
på udstødningsrøret, kan godt smelte et dæk hvis det hænger ned ligeforan.

Thomas

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 16-04-05 10:35

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.invalid> skrev i en meddelelse

så spørg om du kan låne en for at se hvordan
> den passer på din bil og sikre dig at den sidder fast på trækket.

Ja gør det, jeg har pådraget mig en i Bilka for 10 år siden. Og der er
overhovedet ingen "slinger i valsen", det eneste jeg har at udsætte på den,
er måden man "låser" saksen på, det er ikke rigtig snap-on.

Husk i
> øvrigt at fastgøre cyklen godt (elastikker er vist ikke lovligt).

Den skal være fastgjort, hvis jeg kommer til at køre bag en med "noget" på
en cykelholder, gør jeg alt for at komme til at overhale, pga. 9-ud-af-10
aldrig binder,fastgøre, folk køre raskvæk 130- med cykler,barnevogne
hængende løst :((. Hvis det er bagage-elastikker,kroge kan jeg ikke se
hvorfor det skulle være mindre lovligt end fx. strikkegarn ;), læs; bare det
er fastgjort forsvarligt, er det lige meget hvordan.

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 16-04-05 12:29

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> [...]
> hvorfor det skulle være mindre lovligt end fx. strikkegarn ;), læs; bare det
> er fastgjort forsvarligt, er det lige meget hvordan.

Jeg mener at have hørt en strisser (eller lign) udtale at elastikker
ikke duer, sikkert noget med at de kan 'hoppe op' hvis du fx. kører i et
hul og cyklen hopper. Jeg må erkende at jeg indtil videre har kørt med
elastikker men de bliver strammet *helt* op så de er svære at få af og
på. En anden (og måske bedre) grund er, at elastikker kan gøre noget så
grusomt ond hvis en smutter for dig mens du er ved at sætte den af/på.

Jeg har nu købt nogle biltema bagageremme som bliver brugt i fremtiden
(har ikke kørt med cyklen bagpå de sidste 6-12 måneder).

Thomas

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 16-04-05 10:11

JS wrote:
> [...]
> være det bedste, men de er sgu lidt dyre.
> Det er til en MTB og den skal primært bruges til småture og kun med

Jeg har købt den her hos FDM http://www.esa.dk/clickon.html det er kram.

M.v.h
Niels