Rullediameter forøget - OK ?
Fra : Uffe Bundgaard

Dato : 13-04-05 22:04

Hej

Jeg har idag 195/60-15 på bilen (vinterdæk - original størrelse)

Nye sommerdæk 16" skal alt andet lige derfor være 205/50-16
for at give samme diameter.

Hvad sker der ved istedet at bruge 205/55-16,
bortset fra at speedometeret så sikkert passer og ikke viser 5-10 % formeget
?

De 2,75 % i overstørrelse er jo lovligt, men forringer det køreegenskaber ?
205/55-16 dæk er "dagens standard" og derfor tit langt billigere end
205/50-16 ...

På forhånd tak
/Uffe

Fra : Ukendt

Dato : 13-04-05 22:10

"Uffe Bundgaard" <NO@SPAM.COM> skrev i en meddelelse
> [...]
> ?
> 205/55-16 dæk er "dagens standard" og derfor tit langt billigere end

Alle dækcentre fortalte mig at 16" er forholdvis meget dyrere end andre dæk
fordi størrelsen ikke er så anvendet. Hvis jeg var dig ville jeg overveje 15
eller 17".

Det andet forringer ikke køreegenskaberne, men høje dæk ser jo generelt ikke
så godt ud.

--
Tom