Ulykke i Århus 11/4-05 omkring kl 16:15
Fra : Jacob Jorvang

Dato : 11-04-05 18:41

Hej NG,

Tidligere i dag (11/4-05) kørte jeg forbi krydset af Ringgaden (ring 1) og
Viborgvej. Midt i krydset lå der en person i fosterstilling, omgivet af
mennesker som stod og snakkede. Der var også én som sad på hug og
snakkede med vedkommende - sådan så det ihvertfald ud. 5-10 væk lå en
smadret MC, og op ad Ringgaden holdt 3 biler i venstre spor, og førerne
stod og snakkede med hinanden. Det så ud som om det var lidt tid siden
ulykken var sket og at der var kontrol over situationen, så jeg kørte
bare forbi for ikke at forværre traffikproppen.

Men derfor er jeg nu stadig ret interesseret i at vide hvad der var sket,
om MCisten blev kørt ned af en eller anden idiot - og om denne blev taget
- og om MCisten er i god stand efter omstændighederne.

Jeg havde ret meget lyst til at stoppe midt i det hele og springe ud og
'hjælpe' men der var jo ligesom ikke noget jeg kunne gøre bedre end de
15-20 mennesker som allerede stod på spring for at vinke til ambulancen,
såå...

Er der nogen som ved mere?
--
Jacob

Postet i dk.fritid.motorcykel og dk.fritid.bil

Fra : KS

Dato : 11-04-05 19:15

Ja, jeg har billeder !

Fra : Lars [6710]

Dato : 11-04-05 21:03

KS wrote:
> Ja, jeg har billeder !

Og ??

/Lars

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-04-05 21:21

"Lars [6710]" skriver:

> Og ??

Det overrasker vel ikke ?

Manden der laver hasarderede overhalninger på en stille vej, kan vel
nemt være ham der køret motorcyklisten ned ???

Klaus

Fra : Søren Blom

Dato : 12-04-05 00:48

"KS" <keld.soerensenDELETE_THIS@os.dk> skrev
> Ja, jeg har billeder !

Det var dog nok noget af det mest usmagelige jeg har hørt om, at
fotograferes andres ulykke og det er højst sandsynligt for din egen
fornøjelses skyld at du tager billederne, da det er de færreste medier der
er interesseret i billeder fra trafik ulykker. Selv jeg der lever af at
fotografere kunne aldrig drømme om at fotografere andres ulykke.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 12-04-05 05:55

> Selv jeg der lever af at fotografere kunne aldrig drømme om at fotografere
> andres ulykke.

Hej Søren

Du har helt ret i at, det er meget få danske medier, der ville bringe
sådanne billeder.

Faktisk ville det være i strid med Straffelovens § 264 d (krænkelse af
privatlivets fred) og samtidig i strid med god presseskik, hvilket også
ville føre til en sag i Pressenævnet, hvis man offentliggjorde billederne i
et massemedie.

Ens død/ulykke er en privat sag...!

I stedet for billeder kunne det her være mere interessant at høre, hvad der
faktisk skete.

/Jan W Nielsen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 14-04-05 07:41

> [...]
> privatlivets fred) og samtidig i strid med god presseskik, hvilket også
> ville føre til en sag i Pressenævnet, hvis man offentliggjorde billederne

Tilsyneladende er de samme regler gældende i Frankrig.....:

http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=373609#Scene_1

/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 14-04-05 07:58

> Tilsyneladende er de samme regler gældende i Frankrig.....:
>
> http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=373609#Scene_1

Herhjemme viser EB ellers dagligt videooptagelser af diverse forulykkede
biler - ofte inkl. implicerede personer.

Oliebrændere er til opvarmning!

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 14-04-05 08:47

> Herhjemme viser EB ellers dagligt videooptagelser af diverse forulykkede
> biler - ofte inkl. implicerede personer.

Nej, det gør de ikke..

Hvis de mod de impliceredes vilje viste billeder af folk, der var døeende -
eller som lå voldsomt kvæstede - ville der hurtigt opstå problemer for
Ekstra Bladet..

/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 14-04-05 09:11

> Nej, det gør de ikke..

Jo de gør!

> Hvis de mod de impliceredes vilje viste billeder af folk, der var
> døeende - eller som lå voldsomt kvæstede - ville der hurtigt opstå
> problemer for Ekstra Bladet..

Klik ind under deres video'er. Hér vil du se: 13.04.05. Kvinde kvæstet i
trafikulykke. Man ser hvordan Falck bærer hende væk på båren. Endnu værre:
03.04.05. Trafikulykke i Helsinge - 36-årig dræbt i trafikuheld. Man ser
Falck arbejder med manden på jorden. Man ser han køres på vejen og ind i
ambulancen.

Skal jeg finde mere?

Oliebrændere er til opvarmning!

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-04-05 09:32

"Henrik B." skriver:

> Jo de gør!

EB er og bliver en omgang opreklameret bras.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 14-04-05 09:41

> [...]
> 03.04.05. Trafikulykke i Helsinge - 36-årig dræbt i trafikuheld. Man ser
> Falck arbejder med manden på jorden. Man ser han køres på vejen og ind i

Det behøver du ikke - for personerne er billedmæssigt anonyme.

Dér ligger forskellen.

I samme øjeblik de viser personerne, så man kan se/genkende dem, så bryder
de loven - og dét gør de dog ikke konsekvent - heller ikke på EB.

/Jan W Nielsen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 14-04-05 09:59

On Thu, 14 Apr 2005 10:41:18 +0200, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

> [...]
>
>I samme øjeblik de viser personerne, så man kan se/genkende dem, så bryder
>de loven - og dét gør de dog ikke konsekvent - heller ikke på EB.

Jeg mener at det som regel er Local Eyes der står bag de videoklip.

De bliver solgt til alle interesserede, og ikke kun EB.

Man kan ikke li' EB.

Man kan ikke li' ministerbiler.

Man kan ikke li' dieselbiler:

Er der slet ikke noget skribenterne i denne gruppe kan li'?

Jow. De kan li' sig selv.

Og Jan W. Jeg er enig med dig, og begynder efterhånden at beundre din
tålmodighed.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-04-05 10:16

Folmer Rasmussen skriver:

> Jeg mener at det som regel er Local Eyes der står bag de videoklip.

Kvalmetv ?

> Man kan ikke li' EB.

Nej

> Man kan ikke li' ministerbiler.

Jo

> Man kan ikke li' dieselbiler:

JO !

> Er der slet ikke noget skribenterne i denne gruppe kan li'?

Jo, dig

> Jow. De kan li' sig selv.

Ja for sku !!

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 14-04-05 10:20

> Jeg mener at det som regel er Local Eyes der står bag de videoklip.

Jep - de er som regel med i front.

> De bliver solgt til alle interesserede, og ikke kun EB.

Korrekt.

Det er, så vidt jeg ved, ikke ulovligt at optage "person-identificerende"
billeder i Danmark - men det er ulovligt at bringe dem i massemedier.

> Er der slet ikke noget skribenterne i denne gruppe kan li'?

Jow, da... Omdrejninger, gamle biler og lyden af en benzinmotor.. *LOL*

> Og Jan W. Jeg er enig med dig, og begynder efterhånden at beundre din
> tålmodighed.

Dét tager jeg som et kompliment - og dem får jeg ellers ikke mange af
herinde.. Ha-ha..

/Jan W Nielsen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 14-04-05 10:51

On Thu, 14 Apr 2005 11:20:18 +0200, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

KLIP

>Jow, da... Omdrejninger, gamle biler og lyden af en benzinmotor.. *LOL*

>--

De uendelige diskussioner om hvad der er bedst, er efter min mening
fuldstændigt værdiløse.

Det er et holdningsspørgsmål, eller et livsstils-ditto.

Jeg kører diesel fordi jeg godt kan li' motorens karakteristik. A'la
det nærmeste man kommer tomatkasse uden at den er der fysisk.

Andre bruger diesel fordi de pendler langt, og andre igen har et behov
for noget rå trækkraft til f.eks. campingvogn eller hestetrailer.

Dem på den anden side af skyttegraven kan ikke leve uden at musikken
spiller med 6000 omd/m. eller mere. Det er fint med mig. Jeg har været
der, men synes simpelthen at den afslappede måde man kører diesel på,
er mere i pagt med mit temperament.

Hvis jeg køber en benzinbil igen, så bliver det helt sikkert noget med
6-8 cylindre og tomatkasse. Det er det nærmeste man kommer
diesel-stilen.

>--

>Dét tager jeg som et kompliment - og dem får jeg ellers ikke mange af
>herinde.. Ha-ha..

>--

Det er korrekt opfattet, det med komplimenten.

Manglen på samme er en naturlig konsekvens af at deltage i debatten i
Jantes hjemland.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Peter Weis

Dato : 14-04-05 17:53

Jan W Nielsen wrote:

> Dét tager jeg som et kompliment - og dem får jeg ellers ikke mange af
> herinde.. Ha-ha..

Pjat, jeg har da en gang skrevet noget pænt om dig. Jeg har i hvert fald
tænkt det

mvh
Peter

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 14-04-05 21:28

> Pjat, jeg har da en gang skrevet noget pænt om dig. Jeg har i hvert fald
> tænkt det

Peter - du er/var en af mine værste plageånder - men heldigvis på den gode
måde..

En af de bemærkninger, som jeg husker er, at du syntes jeg var "vel ung"...
Det kan man jo så udlede af, hvad man vil..

/Jan W Nielsen

Fra : Peter Weis

Dato : 16-04-05 09:11

Jan W Nielsen wrote:

> En af de bemærkninger, som jeg husker er, at du syntes jeg var "vel ung"...
> Det kan man jo så udlede af, hvad man vil..

Kan det være rigtigt?
Din bemærkning gjorde mig så nysgerrig at jeg lige googlede lidt. Det
ser ud til at jeg oftest har brugt ordet ung om mig selv (). Men jeg
kunne ikke finde tilbage til den episode du refererer til.

mvh
Peter

Fra : Henrik B.

Dato : 14-04-05 10:21

> Man kan ikke li' EB.
>
> Man kan ikke li' ministerbiler.
>
> Man kan ikke li' dieselbiler:
>
> Er der slet ikke noget skribenterne i denne gruppe kan li'?

Heeeeeyyyyy..............jeg ka' li' Folmer.... ) ) ) )

Oliebrændere er til opvarmning!

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 14-04-05 10:36

On Thu, 14 Apr 2005 11:20:34 +0200, "Henrik B."
<saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

>Heeeeeyyyyy..............jeg ka' li' Folmer.... ) ) ) )

>--

Jaja - fedterøv. *LOL*

Det er ligemeget hvad du vil låne, så har jeg det ikke.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 12-04-05 07:30

> "KS" <keld.soerensenDELETE_THIS@os.dk> skrev
> >

> da det er de færreste medier der
> er interesseret i billeder fra trafik ulykker.

Mon ikke du skulle vågne op, der bringes da dagligt billeder fra trafikuheld
i både aviser & TV.

> Selv jeg der lever af at
> fotografere kunne aldrig drømme om at fotografere andres ulykke.

Hvis du mener billeder af tilskadekomne personer, er jeg helt på enig med
dig.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-04-05 15:54

Søren Blom wrote:
> [...]
> er interesseret i billeder fra trafik ulykker. Selv jeg der lever af at
> fotografere kunne aldrig drømme om at fotografere andres ulykke.

Heller ikke hvor de vil gøre god fyldest som bevismateriale?

--
MVH Finn