Sparco-bremser - kan bilen synes med det?
Fra : Sven

Dato : 11-04-05 13:35

Hej.
En bekendt med en Ford Escort 1,8 har prøvet billig-bremser fra Hoyer, og
det er ikke ret godt. Han har nu forelsket sig i Sparco-bremser fra
Bildillen, både skiver og klodser. Disse skiver har jo både huller osv til
køling. Kan bilen synes med disse bremser? De ligner jo ikke de originale
ret meget!

Sven

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 11-04-05 20:36

Sven wrote:

> [...]
> køling. Kan bilen synes med disse bremser? De ligner jo ikke de originale

Mit bud:

Hvis ikke han samtidig får en godkendelse med, helst en hvor Ford
siger at bilen dur med de bremser, så tror jeg ikke han får det
godkendt. Min opfattelse af synsfolk er, at de meget sjældent
tager ansvar for fremmede stumper, dvs. hvis de opdager noget der
ikke er originalt på bilen, så vil de have andre til at tage
ansvaret for at bilen kan køre med skidtet = de vil se en
erklæring der siger at bilen er okay med lige præcis den
pågældende stump.

--
Hygge..
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-05 06:20

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse

| Hvis ikke han samtidig får en godkendelse med, helst en hvor Ford
| siger at bilen dur med de bremser, så tror jeg ikke han får det
| godkendt.

Skodaaen er lige blevet synet med Høyers sports-skiver, de er med huller,
den var blevet kasseret 2 dage før pga. af rust på de forreste. Han brugte 2
sek!! på det omsyn: "De ser nye ud?", " DET skal de oss gerne være, jeg har
lige sat dem på ", "Så kan du godt bakke ud igen, den er godkendt". De
har selvfølgelig ikke ekstremt mange huller, ser ikke ud af "brian"
overhovedet , men tilgengæld virker de suverænt. Når de er kørt varme,
kan jeg sætte ABS'en funktion ved alle hastigheder- selv når den bare
ruller.