Opel Calibra, 1991, 50000 km.
Fra : Blittrup

Dato : 11-04-05 09:33

Jeg går og tænker på at importere en Opel Calibra fra syd tyskland.

Den jeg har set på er fra 1991 og har gået 50000 km. Det er en ældre
herre på 71 år der har haft den fra ny, og som nu vil sælge den.

Hvad skal jeg være opmærksom på ved køb af sådan en??

Jeg sender den selvfølgelig lige forbi FDM til et tjek...

Med venlig hilsen
Christian

Fra : Bjørn

Dato : 11-04-05 13:12

"Blittrup" <blittrup@blittrup.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad skal jeg være opmærksom på ved køb af sådan en??

Rust! :)

Det er set før at der er hentet en rådden gammel tysker hjem fra Tyskland...

Hvilken motorstørrelse? :)

Læs evt mere her:

http://www.opelpower.dk/forum/viewtopic.php?t=7143
http://www.opelpower.dk/forum/viewtopic.php?t=1273

--
Mvh Bjørn :)
Opel Vectra A CDX '94 - 2.5i V6 24v

Fra : Brian

Dato : 11-04-05 15:03

Hejsa!

Bjørn skrev:

> Rust! :)

Og tjek nu lige om den virkelig kun har gået 50.000Km og kørt
med blød hat af en 71 årig knejt

/Brian

Fra : Non-Desperado

Dato : 11-04-05 15:34

"Bjørn" <bjornnorgaardsweb.dk> skrev:

>"Blittrup" <blittrup@blittrup.dk> skrev i en meddelelse
>
>Rust! :)
>
>Det er set før at der er hentet en rådden gammel tysker hjem fra Tyskland...

Nu tror jeg at det var bilen og ikke ejeren, han var ude
efter...*G*

Men det er da pudsigt at Coupéer med sportsligt tilsnit også i
Tyskland bliver kørt af ældre mennesker.

Og da det er en bil fra Tyskland, så skal man vel passe på at der
ikke er pillet ved kilometertælleren (speedometer-service
*host-host*)

Non-Desperado

Fra : Ukendt

Dato : 11-04-05 16:55

"Non-Desperado" <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
skrev i en meddelelse news:pg2l51pfn9cmin0igi95tg4q97cnp621ak@4ax.com...

> Nu tror jeg at det var bilen og ikke ejeren, han var ude
> efter...*G*
>
> Men det er da pudsigt at Coupéer med sportsligt tilsnit også i
> Tyskland bliver kørt af ældre mennesker.

Det er jo lige som i danmark. Her er alle GTI og turbo-benzin biler jo også
kørt af gamle damer og ældre mænd (når sælgeren skal fortælle om fortiden)

--
Tom

Fra : Low_

Dato : 11-04-05 17:46

> [...]
også
> kørt af gamle damer og ældre mænd (når sælgeren skal fortælle om fortiden)

Problemet er jo bare at i tyskland kommer sælger til kort, når "FzB" bliver
vist ! Så kan man se årgangen på alle ejere at bilen, og så er den skid
slået...

Fra : Non-Desperado

Dato : 12-04-05 07:24

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev:

>Det er jo lige som i danmark. Her er alle GTI og turbo-benzin biler jo også
>kørt af gamle damer og ældre mænd (når sælgeren skal fortælle om fortiden)

Det sjove er så, at jeg rent faktisk har set en ældre herre i
området trille stille og roligt rundt i en Golf III GTi, og ofte
har jeg set gråhårede mænd køre rundt i diverse frisør-Porscher
(Celica, MR2, MX-3) altså det samme som mange halal-brian'er.
- -
Non-Desperado

Meld BØRNEPORNOGRAFI & Schlagermusik til politiet.

Fra : Christian Blittrup

Dato : 12-04-05 12:24

Non-Desperado wrote:

> [...]
> - -
> Non-Desperado
>
> Meld BØRNEPORNOGRAFI & Schlagermusik til politiet.

Jeg har set reg. attesten FzB og der står der at der kun har været en
ejer, og at han er 71 år.

Kan de ikke se km fusk i en fdb test???

med venlig hilsen christian

Fra : Bjørn

Dato : 12-04-05 13:07

"Christian Blittrup" <Blittrup@FJERNblittrup.dk> skrev i en meddelelse
> Kan de ikke se km fusk i en fdb test???

Tror jeg ikke :)

De kan vel kun gætte afhængig af hvordan ting og sager ser ud. Men det kan
være svært nu når bilen er 14 år gammel.

Et speedometer koster ikke mange penge - og tager ikke lang tid at skifte,
så hvis du passer på når du skifter, er det ikke til at se.

Fra : Brian

Dato : 12-04-05 15:37

Hejsa!

Christian Blittrup skrev:

> Jeg har set reg. attesten FzB og der står der at der kun har været en
> ejer, og at han er 71 år.

Sgu en frisk fætter

> Kan de ikke se km fusk i en fdb test???

Nogen mener at kunne tyde om kilometer tallet passer, ved at se på
sliddet af gummiet på pedalerne, slid på gear/håndbremse manchet og den
slags.
Det er dog ligeså meget ejer betinget hvordan de ser ud, fremfor
aldersbetinget.

Det mest sikre er vel at finde en med fuld servicebog.

/Brian